Slikt vaak lucht?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lov23, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mijn mannetje drinkt goed en mijn bv is ook genoeg aanwezig, zelfs vaak te aanwezig:D

Nu hoor ik dat mijn zoontje vaak lucht slikt... Hier krijgt hij volgens mij ook krampjes van. Maar hoe komt dat...verkeerd aanleggen? Te veel bv?

Ik geef nu nog maar een borst omdat hij daar genoeg aan heeft, of is het toch beter 2 borsten aan te leggen...? Wat is het verschil daarin? Ik wil graag dat hij voldoende achtermelk binnenkrijgt namelijk.... Nu krijgt hij nog wel een toetje als hij echt nog honger heeft maar het gaat goed een borst.

Soms heb ik overigens ook het idee dat hij gulzig drinkt... Misschien dat hij daarom lucht inslikt? En hij verslikt zich wel eens....

Wie heeft tips en kan me helpen?

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier was teveel melk een reden van teveel luchthappen. ook spruw zorgde voor slordig drinken (doet hij nu nog steeds). ik denk dat naarmate hij ouder wordt het voor hem ook makkelijker te drinken wordt.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat zou hier ook kunnen...merk ook dat hij moeite heeft met de hoeveelheid melk.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik zit ook ruim in de melk en ik herken wat je schrijft!
    Ik geef ook maar 1 borst, dat is juist prima als je (te)veel melk hebt, dan stimuleer je je borsten minder vaak. Je kunt blokvoeden proberen, dan geef je iedere 3 uur maar uit 1 borst te drinken. (maar mijn kindje komt vaak maar om de 4 uur dus dat gebeurt bij mij vanzelf al)

Volgens mij komt het omdat mijn lijf nu heel goed weet hoe het werkt met bv, dat ik veel sneller veel meer melk heb. Mijn zoontje verslikt zich ook regelmatig en hapt dan ook extra lucht naar binnen.
    Jouw kindje drinkt gulzig omdat je denk ik ook een heel sterke TSR hebt, hij moet wel met grote teugen drinken want het komt met emmers tegelijk naar binnen ;) als mijn zoontje de borst loslaat om zich te verslikken dan spuit er soms ineens een enorme straal in zn gezicht, arm kind!

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Herken het helemaal wat je schrijft..... Dan zal het dat ook gewoon zijn.

Dus blokvoeden is uit 1 borst eten? Nou dan doe ik dat al :D
    Maar de borsten gaan zich toch wel nog aanpassen aan hem he?

Deel Deze Pagina