hoi, mijn dochtertje is volgende week 3 maanden oud. Wegens omstandigheden kolf ik alles en geef het daarna in een flesje. Sinds vorige week slaapt ze door en gebruikt dus ipv 5 nog maar 4 voedingen per dag. Waarvan de eerste om half 8 en de laatste om half 11. Ze weegt nu 5 kg en drinkt per keer max 150cc. Volgens het sommetje is dit te weinig (net als de aantal keer van voedingen). Maar ze wil echt niet meer. Verder wil ze ook niet eerder drinken, ze slaapt of heeft geen honger. WAt vinden jullie hiervan?
Ik weet het niet, mischien bij CB navragen? Me kleine kreeg toen ie 3 maanden was 6x per dag 90/100 cc per dag. Dus 540/600 cc afgekolfde melk per dag. En dat krijg jouw kleine ook! Meer had ie niet nodig. En hij was/is een vrolijk ventje.
Ze weegt 5 kg (vorige week) en ze heeft voldoende plasluiers. Op het CB vinden ze dat ze wel wat meer zou mogen drinken en ook wat vaker. Maar goed dan moet ik haar dus wakker maken en valt ze onder het drinken weer in slaap. Daarnaast drinkt ze dan dus wel wat vaker op een dag maar zeker niet meer (alleen wat meer verspreidt over de dag).
Vaker over een dag verspreid aanbieden is wel beter, omdat op deze leeftijd 4 drinkmomenten gewoon ERG weinig is. Ik zou dus kleinere flesjes vaker aanbieden. Op deze leeftijd zou ik eerder uitgaan van 8 drinkmomenten dan van 4. Mijn dochter nam trouwens per fles zelden meer dan 100cc. Maar die kreeg overdag wel veel vaker.
Acht drinkmomenten lijkt mij weer erg veel?! Ik vind 4 x drinken ook wel weinig, maar als je kindje toch niet meer drinkt als je vaker aanbiedt... Misschien heeft ze gewoon wel genoeg aan die 4 keer. Ik heb er zelf moeite mee om mijn zoontje wakker te maken voor een voeding, en ik doe dit dan ook niet. Je zegt zelf ook dat ze dan in slaap valt tijdens de voeding. Lijkt mij dan ook niet nodig om haar wakker te maken. Hoe zit ze in de groeicurve? Komt ze steeds voldoende aan voor haar doen? Als dit zo is, zou ik me weinig zorgen maken.
Als ze verder alert en tevreden is. Goed groeit en voldoende plasluiers heeft zou ik me er niet te druk over maken. Wakker maken en dat ze dan in slaap valt onder het drinken lijkt me ook niks. Heb net even in het groeiboekje gekeken en mijn zoontje dronk toen 5x per dag. Weet niet precies hoeveel want ik gaf geen fles. Maar toen hij naar het kdv ging dronk hij daar 180-200 uit de fles dus dat is dan wel iets meer.
Ik maak ze de laatste week om de max 4 uur wakker overdag en dan bied ik 150 aan. Ze drinkt dan tussen de 100 en de 150 op. Vandaag is ze naar het KDV geweest, ze heeft daar maar 2 keer 90 gedronken. Thuis moet ik ook steeds opnieuw aanbieden en proberen in 30 minuten anders drinkt ze ook maar met moeite 80-90.... Maar 5x90 lijkt me echt te weinig per dag. Ze groeit netjes volgens de groeicurve.
Het consultatie bureau vertelde hier dat sommige kindjes met 3 mnd al op 4 voedingen kunnen zitten. 5*90 lijkt me inderdaad wel een beetje weinig.
Ik wil niet vervelend doen, maar naar wat ik gehoord heb, geven cb vaak bv-onvriendelijke adviezen! Maar dit is inderdaad wat weinig. Wat je eventueel kunt doen, is als ze wakker is voeden, en vlak voor dat ze gaat slapen weer aanleggen, er hoeft geen minimale tijd tussen 2 voedingen te zitten. op www.borstvoedingsforum.nl staat echt heel veel informatie, er komen regelmatig vrijwilligers van bv verenigingen langs, en kunnen echt helpen!
bedankt voor de tips. Ze drinkt nu 5 keer per dag moet haar daar wel voor wakker maken. ze huilt ook niet echt van de honger dus zal ze op dat moment ook nog geen honger hebben. We gebruiken speen 3 (ivm jhbpm).