Wonderolie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lientje, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik lees verschillende berichten over het gebruik van wonderolie om de bevalling op te wekken. In het boekje Veilig Bevallen staat bijvoorbeeld dat je het best mag gebruiken als je overtijd bent. Maar op internet lees ik weer dat de baby ervan in het vruchtwater gaat poepen. Hoe zit het nou echt met wonderolie? Is het gevaarlijk voor de baby of mag het gewoon?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Lientje,

Wonderolie prikkelt jouw darmen op de oop dat je darmen de baarmoeder prikkelt en deze weeen gaat maken. Het kan ook voor een hoop gerommel zorgen en geen echte weeen daar kan je kindje onrustig door worden waardoor het in het vrucht water poept. Maar je ziet vaak bij kindjes die overtijd zijn dat ze in het vruchtwater poepen. Dit is een heel natuurlijk proces,het buikje zit vol en de ruimte word minder dus gaat het buikje leeg dit hoeft dus niet veroorzaakt te zijn door de wonderolie en is moeilijk te bewijzen.

Imke

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Raad je het mensen wel eens aan in de praktijk, of liever niet?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lientje,

ik raad het nooit aan, ik geloof niet dat het erg helpt. Wat je wel kunt proberen is om te vrijen, in sperma zitten prostaglandinen en die kunnen de baarmoedermond helpen rijpen. Maar ik kan geen garantie geven hoor!

Mirjam

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Haha al eindeloos geprobeerd helaas....

Deel Deze Pagina