Hoi Verloskundige, Ik heb op 11 februari een echo gehad en toen zei de verloskundige dat ik 6w4d zwanger was. Afgelopen woensdag (precies drie weken later) heb ik bij een andere verloskundige (wel zelfde praktijk) weer een echo gehad en zij gaf aan dat ik 8w4d ben. Ik heb op 30 januari een clearblue gedaan waarop stond ZWANGER 2-3 weken. Ik snap er niets meer van, weet jij hoe dit kan? Kan de baby nu al een groeiachterstand hebben? Over twee weken weer een echo... Ik verwacht om eerlijk te zijn dat het dan weer bijgesteld wordt naar de eerste datum.
oh ja... Ik weet niet meer precies wanneer we het gedaan hebben maar zeker niet op 20 januari omdat ik 16 januari een van mijn verstandskiezen er uit heb gekregen en ik erge last van mijn kaken heb gehad. Dus volgens mij klopt deze laatste meting gewoon niet!
Hoi friezinnetje, Het kan inderdaad zo zijn dat de tweede echo toch niet helemaal klopt. Het is ook best lastig een meting doen, het kindje moet namelijk op een bepaalde manier gemeten worden om een goede meting te kunnen doen. 'het'moet op zijn zij liggen en dan moet er van kruintje naar het stuitje gemeten worden. Misschien lag je kindje er niet zo goed voor deze keer. Maar ook kan het zijn dat de eerste echo juist niet goed was gemeten, het is dan nog heel erg klein en soms als je niet goed oplet word de dooierzak (waar je kindje nu eerst zijnv oeding uit krijgt) meegemeten dat maakt je kindje langer dus ouder dan het werkelijk is. Wacht de volgende keer gewoon nog even af, vaak is je 'moeder'gevoel altijd goed! Imke
Je hebt helemaal gelijk! Vandaag weer een echo gehad en nu is het drie weken gegroeid in twee weken tijd, dus de verloskundige zei dat ze het de vorige keer niet goed kon meten. Dank je voor het antwoord.