neusspray

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ell, 15 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ell

ell Lid

2 dec 2006
    5
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag over het gebruik van neusspray. Ik ben nu voor de 2e x in mijn zwangerschap neusverkouden. De vorige keer heb ik gewoon neusspray gebruikt (kinderneusspray van de etos eigen merk, 0,5 mg xylo...). Nu vraag ik me ineens af, mag ik dat wel gebruiken tijdens mijn zwangerschap? Ik heb de bijsluiter niet meer...

Ell

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Ell,

Verkoudheid heerst vreselijk, ik ben ook al even onder de pannen geweest.
    Kijk nog even goed op de verpakking:
    Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray kan zonder gevaar voor de vrucht worden gebruikt. Houd je hierbij wel aan het advies wat op de verpakking staat en niet langer dan een week!
    Stomen is het allerbeste wat je kan doen, 3X per dag. Het is even door zetten maar het helpt.

Is het een andere naam laat het dan even weten, dan kijk ik het nog eens voor je na
    Beterschap, Imke

3. ell

ell Lid

2 dec 2006
    5
    0
    0
    Hallo Imke,

Bedankt voor je reactie. Het ging idd om die neusspray waar jij het over hebt. Omdat ik er toch niet helemaal gerust op was, ben ik weer naar de etos geweest, waar de neusspray vandaan kwam. Daar raadde de drogistmedewerker me aan om Euphorbium te gebruiken, een homeopatische neusspray. Helpt redelijk moet ik zeggen. Ik ga ervan uit dat je dat ook gewoon mag gebruiken (volgens de medewerker en de bijsluiter wel). Daar zit niet dat xylometazoline in.

Groeten,
    Ellina

Deel Deze Pagina