keelontsteking

Discussion in 'Gezondheid' started by claudje1981, Nov 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Ik word nu al kriegel van het feit dat ik mijn linker klier voel :( zeker omdat ik de vorige 2 x zonder pardon naar huis werd gestuurd met de mededeling pak maar pm ( de laatste x heeft vl mij op de grond aangetroffen helemaal van de wereld en verekke van de pijn) nu heb ik net alweer liggen slapen tot 11 durf de ha bijna niet te bellen, plus het komt zo niet uit deze week !!! morgen 1e les zwangerschapsyoga waar ik me ontzettend op verheug en as weekend lekker weg met vl .
    Mag je trouwens antibiotica slikken als je zwanger bent ? zie nu al op namelijk tegen de pijn en het niet kunnen eten en drinken

2. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Je hebt bepaalde antibiotica's die ook kunnen als je zwanger bent.
    Maar als het zo erg is/wordt gewoon ha bellen, daar is hij/zij uiteindelijk voor.

Sterkte en beterschap.

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Wat vervelend! Je zou het inderdaad aan de huisarts moeten vragen. Bij een virus heeft een AB kuur alleen geen zin dus daarom misschien de opmerking? Voor me zwangerschap had ik constant erge keelontstekingen. Ben toen gelukkig voor me zwangerschap aan me amandelen geopereerd.

Succes ermee en echt bellen hoor!

4. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    thanks geeft weer wat moed , de vorige 2 x heb ik er zowat 2 weken in totaal mee rond gelopen en elke x kwam ik bij de hap uit die dan uiteindelijk ab voorschreven. het is hier echt van "pak maar pm"dadelijk maar weer plat als het voor 5 niet beter is bel ik idd de ha voor een afspraak morgen

5. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Nou ben benieuwd om half 11 afspraak bij de ha niet m'n eigenste maar misschien is dat wel goed , kan toch niet de hele dag pm blijven ivb met de pijn ,dadelijk maar aankleden en dan de frisse lucht in lekker te voet naar de ha zal ook wel wat helpen

6. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    De voorkeur heeft inderdaad paracetamol. Ze vinden namelijk dat er te snel kuurtjes worden voorgeschreven in nl, en dat te veel mensen resistent zijn geworden tegen kuurtjes.

En in veel gevallen helpt het ook niets. Virussen kan je namelijk niets tegen doen.

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Keelontsteking krijg je niets van hoor! Ook niet als je klieren opgezet zijn. Ik snap de opmerking van je huisarts heel goed.
    Meestal is het een virus en helpt een ab-kuur niet eens.
    Wat mijn voorganger ook zegt: in Nederland wordt veel te vaak ab voorgeschreven. Het werkt resistentie in de hand, met als gevolg dat als je echt een keer iets krijgt ab minder of zelfs niet meer werkt. Slechte zaak.
    Lekker met een paracetamolletje uitzieken!

PS. Amoxicilline mag je gewoon tijdens zwangerschap. De wat zwaardere middelen vaak alleen als het echt niet anders kan.

8. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    je hebt 2 verschillende virussen bacteriele en virale en voor de bacteriele krijg je ab dan helpt pm niet , ik heb dit nu vanaf december vorig jaar in totaal 3x gehad en alle 3x ab nadat ze me eerst constant naar huis stuurde met pm ,vanmiddag heeft de vervangend ha eerst mijn bloed getest op waardes en daarvan uit is ze gaan kijken .
    Geloof me dit wens ik niemand toe nog niet eens je eigen speeksel weg kunnen werken en een opening achter in je keel van nog 2 cm om je eten , drinken en medicatie door heen te douwen .

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een bacterie is geen virus, maar ik begrijp wat je probeert te zeggen (hetzelfde als de meesten hierboven).
    Toch blijf ik bij mijn standpunt. Bovendien kun je niet in bloed zien of je een virale of een bacteriele infectie hebt.
    Mijn advies: Als je dit zo vaak hebt, laat een keer een keeluitstrijk maken. door dit op kweek te zetten kunnen ze zien of ab uberhaupt zin heeft en welke ab je dan nodig hebt.
    Blijkbaar helpt de ab die je tot nu toe hebt gehad wel een beetje maar niet afdoende (aangezien het steeds weer terug komt). Ook zo kweek je resistentie...

Share This Page