1e zwangerschap vs 2e,3e,4e zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amelle, Dec 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Binnen hoeveel tijd was je zwanger van je 1e en binnen hoeveel tijd was je zwanger van je 2e,3e,4e?

En had je dezelfde eerste symptomen?
    En dezelfde kwaaltjes tijdens de zwangerschap?

2. muisje14

muisje14 Niet meer actief

1: 3 mnd zwanger
    2: 1 mnd zwanger
    3: 1 mnd zwanger is miskraam geworden
    4: 2 mnd na miskraam weer zwanger

Eigenlijk bij nr 1 en 4 dezelfde kwaaltjes, misselijk en veel maagzuur
    Nr 2 vooral erg moe
    Nr 3 weinig kwaaltjes was dus ook miskraam

3. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    1e in de derde ronde
    2e in de tweede ronde
    3e in de ?? zitten nu in de tweede ronde

Ik had niet heel veel symptomen voor de test en wat ik me herinner waren die niet exact hetzelfde.
    Tijdens de zwangerschappen wel redelijk dezelfde kwaaltjes, weinig tot geen :) Alleen de tweede iets meer last van me buik, harde buiken en iets vermoeiender vooral op het einde, maar toen had ik natuurlijk ook m´n oudste nog rondlopen (was toen ik ging bevallen ongeveer 20/21 maanden).

4. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

Sep 14, 2012
    156
    0
    0
    Heey amelie,

Van de eerste was ik meteen de eerste ronde zwanger dus super snel. Heb de eerste 3 maanden alleen maar overgegeven en daarna kreeg ik vanaf 30 weken bekkeninstabiliteit en maagzuur, was een jongetje trouwens.
    Bij de tweede heb ik de eerste ronde een miskraam gehad en daarna meteen weer zwanger. Heb heel de zwangerschap nergens last van gehad, was een meisje.
    Nu ben ik zwanger van de derde, 5 weekjes nu, heb nu eerst 3 miskramen gehad... tweede, derde ronde en vierde ronde en nu weer meteen aangeteld dus nog eventjes spannend... Ben nu super moe en veel last van mijn borsten.

groetjes Marianne

5. tulip

tulip Niet meer actief

bij de eerste zwangerschap duurde het 15 maanden voor we zwanger waren. De tweede zwangerschap 5 maanden, maar die is misgegaan helaas. Tussen de miskraam en deze zwangerschap zat maar 2 maanden gelukkig.

Mijn 1e en 3e zwangerschap zijn totaal niet te vergelijken. De 1e 9 maanden misselijk geweest en overgegeven, nu was het na 14 weken al over. De 1e zwangerschap supermoe geweest en nu nauwelijk, nu op het einde begint het.
    In de 1e zwangerschap verder geen "enge"dingen gehad, nu met 23 weken lichte weeen en veel rust daarom. Mijn buik is nu veel groter dan de 1e keer en heb wel veel meer last met opstaan, lopen en slapen. Bij de 1e zwangerschap sprong ik tot aan mn bevalling zo mn bed in en uit, nu lijk ik wel een oude oma.

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste zwangerschap was ik na 5 weken ongeveer zwanger. Bij de 2e na 10 dagen...

Wij zijn erg gezegend snel zwanger te zijn!

Bij de 1e nergens last van gehad. Ja wel wat moe maar verder niet veel. Wel veel bandenpijn vanaf 20 weken.
    Ik ben wel met 30 weken bevallen, dus nu een heftige zwangerschap met veel controles en medicijnen.

Bij deze zwangerschap ben ik echt weken ziek geweest. Ontzettend misselijk, bij alles wat ik rook moest ik overgeven. Erg vervelend. Bijna niet moe, dat kwam pas in het 2e trimester. Wel ook weer veel bandenpijn vanaf 20 weken.

Maar goed, ik was dus overtuigd dat het nu een meid was. Maar het is weer een jongen hihi.

7. Zally

Zally Bekend lid

Oct 3, 2012
    602
    1
    0
    1ste zwanger na 9 rondes. Met 16 weken bi en met 37 weken bevallen
    2de zwanger na 1 ronde met 11 weken bi, bij beide zwangerschappen moe de eerste weken en zere borsten

Zowel bij de eerste als tweede redelijk dezelfde kwaaltjes eerste is een meid en nu weet ik het nog niet we zullen zien maar denk weer een meid.

8. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de eerste was ik het snelste zwanger en heb ik het minste kwaaltjes gehad. Wel misselijk en moe. Maar als je veel kan uitrusten is dat niet zo erg. Bij de tweede en derde veel meer last van vanalles en nog wat.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

1e zwangerschap: In de 9e maand zwanger
    2e zwangerschap: In de 1e maand zwanger

Beide keren nagenoeg geen kwaaltje gehad. Bij mijn 1e zwangerschap alleen erg last gehad van slapeloosheid. Ik was echt ZO blij als ik 4 uur op een nacht sliep :cool:. Bij de 2e zwangerschap meer last gehad van maagzuur en minder van slapeloosheid.

Oh ja, en bij de 1e heel erg veel harde buiken en bij de 2e vele malen minder.

10. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

Jul 18, 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    1: 6 mnd ( na pil) bij 30 wk bekken instabiliteit voor de rest geen klachten
    2: 9 mnd ( na pil) bij 22 wk bekken instabiliteit voor de rest geen klachten
    3: 1 mnd ( na spiraal), bij 12 wk bekken instabiliteit ( 4 mnd op krukken gelopen) geen overige klachten
    4: 1 mnd ( na spiraal) bij 12 wk bekken instabiliteit geen overige klachten

11. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    1: 9 maanden na de pilstop, misselijk maar niet spugen, geen vlees of brood lusten, geen eetlust, erg moe, later nergens last meer van - jongen
    2: verrassing, misselijk maar niet spugen, weinig eetlust, erg moe, bekkeninstabiliteit - jongen
    3: 2e ronde nadat cyclus weer op gang was (na borstvoeding, 10 maanden geduurd), beetje moe, veel honger, geen klachten - meisje

12. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Bij nr. 1 hebben we de eerste maand niet gericht geklust, tweede maand wel en was meteen raak.
    Bij nr. 2 hebben we ook de eerste maand niet gericht geklust, tweede maand wel en toen ook meteen raak.
    Mogen ons wat dat betreft dus ontzettend gelukkig prijzen.

Bij nr. 1 vanaf 16 weken bekkeninstabiliteit en nooit meer vanaf gekomen. Bij de 2e zwangerschap wel beter mee om kunnen gaan, waardoor de zwangerschap een stuk meer dragelijk was.
    Bij de 2e (jongetje) ontzettend misselijk geweest de eerste weken.

13. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    1e : zwanger ronde 1 (meteen na pilstop)
    Pijnlijke borsten en ongikrampen, pas na 6 wkn andere kwaaltjes zoals verminderde eetlust, vermoeidheid. Later rug/bekkenpijn, maagzuur.

2e : zwanger ronde 1
    Misselijk vanaf 3 wkn (voor NOD dus al), huilerig, moe, hoofdpijn, verstopping, slapeloosheid. Geen last van borsten. Later ook rug/bekkenpijn, depressieve gevoelens. Misselijkheid heeft aangehouden tot de bevalling.

3e : zwanger ondanks spiraal (miskraam)
    Extreem pijnlijke borsten, hoofdpijn, misselijk, spugen.

4e : zwanger ronde 1
    Misselijk en spugen vanaf 5 wkn, extreem moe, grieperig gevoel, pijnlijke borsten. Hyperemesis gravidarum gehad. Vanaf 20 wkn veel minder misselijk, nauwelijks meer spugen. Nu soms wat rugpijn, maagzuur.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    1: 1ste ronde
    2: 2de ronde maar werd miskraam
    3: 2de ronde na curettage.

Bij allebei geen kwaaltjes:D

15. Maia

Maia Niet meer actief

1e: 8 maanden
    2e: 1 maand (werd miskraam)
    3e: 1 jaar na de miskraam

kwaaltjes tussen Fleur en Tim waren dat ik bij Tim heel misselijk was zonder te spugen en bij Fleur letterlijk de wc knuffelde. Bij Tim was het ook sneller over. Bij Fleur erg last van mijn bekken, bij Tim minder, bij Fleur beetje last van slapeloosheid, bij Tim van april tot oktober maximaal 3 uurtjes per nacht kunnen slapen, bij beiden had ik het vanaf het begin bloedheet. Heb bij beiden de eerste weken na de zwangerschap ook alleen maar dikke truien gedragen want ik had het koud...

16. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    1e: 1e maand
    2e: 8e maand
    3e: 2e maand

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Bij ons zoontje hebben we 10 maand moeten proberen om zwanger te worden en uiteindelijk dmv clomid toch zwanger geworden (pcos)
    Nu voor ons meisje was ik na 15 maand net gestopt met borstvoeding en gingen we stilletjesaan starten voor een brusje, de maand erna was ik zwanger:p Helemaal niet verwacht maar wel heel leuk, geen stress deze keer rond het zwanger worden :)

Kwaaltjes; bij mijn zoontje (1ste zwangerschap) heel erg moe, pijnlijke borsten, maagzuur
    Nu bij de dochter; moe, 's ochtends misselijk (eerste 6 weken), pijnlijke borsten, maagzuur
    Beetje vergelijkbare kwaaltjes dus alleen nu ben ik wel misselijk geweest (waren toen wel op vakantie dus ook andere omgeving en klimaat kan daar mss ook aan liggen)

Verder verlopen mijn 2 zwangerschappen wel bijna hetzelfde, op maagzuur en rugpijn mag ik echt niet klagen.

18. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

Jan 7, 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    1e keer was na het vergeten van de pil, werd een MA
    2e keer was tien jaar later na een jaar gestopt te zijn met de pil. Ben ik nog zwanger van :)

19. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    1e: meteen de eerste maand zwanger na stoppen met de pil
    2e: de tweede maand zwanger na stoppen met de pil

Deze zwangerschap is tot nu toe heel anders!
    Ook totaal andere symptonen

Share This Page