😨 Beste, Ik ben al een aantal dagen ziek.. vooral last van hele erge keelpijn en heel erg hoesten (heerlijke combo). Ik test al een week licht positief en vandaag was het dus echt duidelijk, ik ben zwanger Maar nu slik ik dus al een paar dagen ibrupofen 600 mg! Zonder erbij na te denken vandaag weer, en toen schoot het me te binnen.. ik mag helemaal geen ibuprofen Ik heb ook trachitol? Gebruikt en strepfen. Geen idee of dit ook niet mag. Maar maak me best zorgen om die ibuprofen! 600 mg is niet niks, en niet in de winkel te verkrijgen volgens mij. Ik lees overal dat het schadelijk is, een miskraam kan veroorzaken, hartafwijkingen et. Oooooo.. ik ook met mn domme kop Ik ga morgen sowieso naar de huisarts, want die keelpijn is niet normaal.. Heeft u enig idee of het echt kwaad kan? Je zou denken zolang je geen bloedband hebt, het niet erg is.. maar overal staat niet in het eerste trimester nemen.. Help??
Hoi Baby90, hopelijk voel je je al een beetje beter. De huisarts heeft je hopelijk antwoord kunnen geven op je vraag. Je hebt inderdaad nog geen bloedband en dat is gunstig. Het medicijn blijft ook niet langer dan een maximaal 8 uur in je bloed aanwezig. Ik zou me er toch proberen niet meer druk om te maken en vanaf nu pcm te gebruiken als het echt niet anders kan. Trachitol kan wel. Groetjes Brigitte