Nou ik heb net bij de ha de neusspray gehaald voor het kolven. Ik hoop dat het nu op mijn werk beter gaat. Ik zou zo graag die 6 maanden vol maken, nu heb ik er geen zin meer in namelijk. Op het werk gaat het kolven niet zo lekker namelijk. Terwijl als ik thuis kolf gaat het wel goed....heb de rust denk ik niet zo op het werk. Nu maar hopen dat het met die spray wel gaat lukken!
Ja joh, succes. Vaak geeft die spray je net het extra zetje om weer verder te kunnen. Wat het werk betreft: veel moeders hebben dat het op het werk moeilijker gaat met kolven. 't Is toch even een stap om niet aan je werk, maar aan je kind te denken. Ik nam trouwens vaak gewoon werk mee tijdens het kolven. Nam dan de telefoon op via de koptelefoon of ik las stukken door. En dan zat ik vaak gedachtenloos te kolven en was het flesje al vol voor ik het doorhad.
Ik lees wel vaker over neusspray om de tsr op te wekken. Hoe heet die spray precies en is die alleen met recept te krijgen of ook in de losse verkoop bij de apotheek?
Ik heb m via recept gewoon bij de apotheek op kunnen halen. Ben niet eerst bij de ha geweest. Die spray die ik heb heet: Syntocinon. Ik heb m nog niet gebruikt. Morgen weer werken dus dan ga ik m gebruiken. Ik zal wel laten weten of het gewerkt heeft...ben benieuwd!
Bij mij heeft die spray wonderen gedaan voor het op gang komen van de borstvoeding. Ik heb het maar een week hoeven gebruiken. Helaas is het maar 1 maand houdbaar na openen, dus heb weer een nieuwe voor mijn werk (ik begin vrijdag weer). Kolven gaat thuis super, maar het is fijn om in ieder geval iets bij je te hebben als het niet zo goed lukt. Overigens hanteer ik niet de gebruiksaanwijzing... die zegt dat je 2 tot 5 minuten voor het kolven moet sprayen. Maar dat is zonde, want je hebt vaak wel een eerste (en eventueel tweede) toeschietreflex. Ik zou het dus gebruiken als de melkstraaltjes minder krachtig worden en je eigen tsr uitblijft voor een tweede of derde ronde. Succes! Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Appeltje; thanks, dat is nog eens een goeie tip! Ik heb vaak idd wel een eerste tsr (soms duurt die wel lang voor ie komt) maar dan gebruik ik m dan wel voor de 2e idd! Ik laat het je weten!
Nou heb m nu 3x gebruikt, maar eerlijk gezegd ik merk niet zo heel veel verschil. Ik heb de eerste 2x eerst zo gekolfd en daarna een keer gesprayd. Toen kreeg ik wel een tsr maar het was maar zwak. Ik verwachtte eigenlijk net zo'n sterke als de eerste altijd (maar misschien is dit ijdele hoop?). Ik kreeg er wel meer uit in ieder geval. Gisteren heb ik meteen gesprayd en toen ging het best goed, er kwam veel uit. Ik zat nog wel op kantoor van een van de hogere bazen bij ons...ieks hahaha. Nou ja ik zat er blijkbaar genoeg op mijn gemak! We zien volgende week dinsdag wel weer verder hoe het gaat!
Nou even een update! Hij werkt perfect! Ik spray wel altijd in mijn linker neusgat want ik heb het idee dat de spray daar het beste in werkt hahaha! Maar goed op het werk heb ik in no-time nu een tsr en kolf ik best veel. Zeker wel een via beker bijna helemaal vol. Ik ben er blij mee dat ik dit ben gaan halen bij de ha. Nu vind ik het kolven niet meer zo vervelend op mijn werk. Hopelijk ga ik de 6 maanden bv geven halen. Ik wil nog wel langer doorgaan ik geniet ervan dus...we zullen zien!