Vanaf zondag diarree

Discussion in 'Baby en dreumes' started by megamuts, Jun 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

Mar 24, 2007
    255
    0
    0
    Ons manneke heeft al vanaf zondag diarree, maar hij maakt geen zieke indruk heeft geen koorts is levendig genoeg hij drinkt de ene keer meer als de andere keer. Eigenlijk drinkt ie iets te weinig.
    Ik ben zelf ook niet lekker geweest en mijn vriend ook wij zijn er al vanaf maar ons manneke nog niet. Diksap drinkt hij niet zo goed heeft hij ook nooit echt gedaan en ik geef hem nu alleen maar opvolg melk en een beetje fruit met liga erin maar dit eet hij ook maar een paar happen.
    Iemand tips om van de diaree af te komen?

thanks...

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Misschien zit hij ook niet echt lekker in z'n vel. Eventjes in de gaten houden en moest de diarree te lang duren toch even naar de huisarts gaan. Ik zou het een dag of 3 aanzien geloof ik, daarna geen beterschap, naar de huisarts.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb niet echt een tip maar als je het niet vertrouwd gewoone even de ha bellen morgenochtend. Hopelijk is Revi snel er vanaf!

4. Niet meer actief

je zou zijn flesjes aan kunnen maken met rijstewater. en zodra zijn poep weer dikker wordt weer terug naar normaal water.

je ziet zelf wel aan de kleine hoe die verder is (levendig e.d.) dus zolang jij denkt dat het niet nodig is om naar de ha te gaan moet je gewoon op je gevoel vertrouwen.

je moet rekeninghouden met minimaal 50 cc vocht per kilo lichaamsgewicht om niet het risico te lopen dat de kleine uitdroogt. weet niet wat ie nu drinkt maar minder dan normaal is niet erg, wel als het minder is dan ie "mag"

gelukkig heeft hij er geen koorts bij, maar zodra hij dat wel krijgt zou ik ff aan de bel trekken bij de ha.

groetjes kaatje

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Onze dochter heeft (niet schrikken) 'n maand lang diarree gehad. Ze had toen nog geen vaste voeding, alleen maar melk. Omdat ze ook veel braakte en hoge koorts had (af en toe) ben ik heel snel begonnen met ORS geven. Dat heeft er volgens mij echt voor gezorgd dat ze niet is uitgedroogd, want ze verloor ontzettend veel vocht. Wat erin ging, kwam er regelrecht uit. Ze is regelmatig onderzocht door een arts op o.a. uitdroging, en het was altijd ok. Ook op dagen dat ze nauwelijks melk wilde of braakte zorgde ik dat ze veel ors kreeg. (bah, wat een rotmaand, als ik er aan terugdenk..brrr)
    Sterkte, ik hoop dat het snel overgaat. En bedenk: minder eten is echt niet zo erg, maar laat hem drinken drinken drinken!

Amber

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Je kunt een beetje Roosvicee Stop door het flesje doen. Verder dingen als rijst, rijstwater of banaan wil nog wel eens helpen.

7. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    Misschien krijgt ie tandjes?

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Diaree nooit eigenhandig proberen te stoppen!

Diaree is een gevolg van iets wat er in het lichaam speelt, en dat is de manier van het lichaam om bijvoorbeeld een bacterie kwijt te raken. Ga je de diaree stoppen, dan hou je de oorzaak in het lichaam en komt het net zo hard weer terug.

Bij Diaree goed je kindje in de gaten houden
    -voldoende natte luiers per dag?
    -drinkt je kindje voldoende
    -is je kindje alert

als het te lang duurt of de luiers blijven nagenoeg droog dan direct aan de bel trekken bij je HA

ORS is handig om altijd in huis te hebben, mag je ook zonder doktersadvies geven. dat stopt de diaree niet maar zorgt voor voldoende vocht opname door het lichaam.

eten is minder belangrijk als drinken, en beter steeds kleine beetjes dan in een keer een plens.

Dano heeft vreselijke diaree gehad, toen vroeg ik ook of ze iets hadden om het te stoppen, toen werd me dat uitgelegd dat het heel onverstandig is om dat te doen. is opzich ook wel logisch natuurlijk.

sterkte met je was ;)

9. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ik zou even contact opnemen met de ha, want Koen was ook flink aan de diarree en dat kwam doordat hij oor- en keelonsteking had.

Koen had geen koorts en greep ook niet naar zijn oortje dus we hadden daar nooit aan gedacht.

Hiervoor wat middeltjes gehad en binnen 2 dagen was Koen weer helemaal happy.

De ha had ons uitgelegd dat er maar iets niet lekker hoeft te zijn en dat het dan al heel snel op de darmpjes slaat.

Groetjes,

Kim

Share This Page