In mijn vorige zwangerschap is gebleken dat ik GBS-draagster ben en dus met antiobiotica moet bevallen. Dat is bij de vorige bevalling ook gebeurd en nu moet dat weer. Alleen is het ook zo, dat ik ook dezelfde dag naar huis mag? De VK zegt dat het mogelijk is, maar het kan ook zomaar zijn dat ik moet blijven.. Bij mijn vorige bevalling moest ik een paar dagen blijven, nu wil ik het liefst meteen naar huis ivm mijn zoontje. Zijn er meiden die toch meteen naar huis mochten omdat de antibiotica goed was aangeslagen?? Groetjes!
( 45 hits en geen reacties... Ik denk dat iedereen net als ik hier kijkt, vervolgens googled wat GBS is en denkt "Oh, nee dat ken ik niet"....Succes! )
Volgens mij moet je kindje nog blijven om te observeren of evt. ook antibiotica te krijgen als het besmet is. Dat ligt me nog bij, ik had in mijn zwangerschap ook GBS maar na antibioticakuur was ik het in het begin van de zwangerschap kwijt. Er werd met 34 wk. nog wel een keer gecontroleerd.
In mijn vorige zwangerschap is ook GBS geconstateerd. Ben in ziekenhuis bevallen aan infuus en moest 24 uur blijven om kleine in de gaten te houden. Mij werd verteld dat als de baby, ondanks de antibiotica, toch besmet is, eventuele symptonen binnen 24 uur optreden. Dus toen de 24 uur voorbij waren is de kinderarts nog even komen kijken en zijn we ontslagen. Deze zwangerschap moet ik met 32 weken naar de gyn om te kijken of ik de bacterie nog steeds bij me draag. Ik vond het niet zo erg om 24 uur in het ziekenhuis te verblijven, vond het wel een veilig idee voor mijn dochter, mocht ze toch besmet zijn.