Neussprayverslaving, wie is er ook mee gestopt?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaPeetje, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Al eerder stond hier eens een topic over neussprayverslaving maar kan die zo even niet vinden dus een nieuwe.

Ik weet dat er hier ook een aantal dames zijn die (ex)-neusspray verslaafd zijn geweest. Ook ik ben helaas al bijna 10 jaar verslaafd en gebruik zo'n 6 flesjes in de maand :( Ben al een keer naar de huisarts geweest en kreeg toen een anti-neusspray spray (ja echt!) om het effect van Xylometazoline te onderdrukken. Helaas werkte dat niet en ik ging door met spuiten.

Nu ben ik sinds gisteravond cold-turkey gestopt met die rotzooi. Om te slapen het laatste spuitje genomen en daarna niet meer. Nu zit ik hier dus met een kei-verstopte neus, veel druk op mijn hoofd alsof het uit elkaar klapt en zware hoofdpijn van het ademen door mijn neus. Wie weet hoe lang dit duurt?? Wie is er ook cold-turkey mee gestopt? Ik lees her en der een paar dagen maar ook een paar weken :$ Hoe gaat het dan in de nachten, is dat een beetje te doen?

Oh ja ik zit niet te wachten op flauwe of kritische reacties. Weet zelf ook wel dat het niet oké is om die rommel te gebruiken maar het is nu eenmaal zo :) Ik wil er ook echt heeeeeeel graag mee stoppen want ik ben het zat om ervan afhankelijk te zijn..

Tnx bij voorbaat voor de reacties van ervaringsdeskundigen!

2. ClaudiaZ

ClaudiaZ Actief lid

5 mrt 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    Geen ervaring mee maar ik wil je wel heel veel succes wensen!!!! En hou vol he!

3. Babbs

Babbs Niet meer actief

Hoi, ik weet precies wat je bedoelt. Ben ook lange tijd verslaafd geweest. Wat bij mij heeft gewerkt is de kinderversie kopen van de xylometazoline en dat alleen maar sprayen voordat je gaat slapen, eerst in beide neusgaten, en later nog maar in een neusgat, dan kun je toch slapen en ben je aan het afbouwen. Overdag gebruikte ik zoutoplossing en ik stoomde erbij en je kunt ook zo n inhaler gebruiken. Ff 1 a 2 weken doorbijten en dan merk je echt al snel verbetering. Het is echt slecht spul die xylometazoline, maar dat weet je natuurlijk al. Mijn neusschotje ging er naar mijn gevoel echt aan. Het voelt echt als een bevrijding als je niet meer van dat spul afhankelijk bent. Het afkicken is heel vervelend, zeker omdat je in het begin echt dicht zit, maar na een paar dagen merk je al verschil. Succes!

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Aii... been there, done that. Niet zo "extreem" als jij, het duurde hier een jaar of twee en ongeveer 2 flesjes per maand. Dus of het helemaal te vergelijken is weet ik niet... Maar bij mij waren de ergste verschijnselen weg na een dag of vijf. De nachten waren geen lolletje nee.... Maar je moet er nou eenmaal doorheen. Mentholzalf smeren op je borst, scheelt iets.
    Ik ben nog steeds voorzichtig met neusspray. Ik gebruik het wel, als ik heel erg verkouden ben omdat ik anders niet slaap. Maar NOOIT langer dan anderhalve week. No way dat ik nog een keer die verslaving krijg!

5. Babbs

Babbs Niet meer actief

Ik ben er meerdere keren voor bij de huisarts geweest. Wat bij mij ook hielp als vervanger was nasonex.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tnx dames! Maar het echte afkicken dat je zo verstopt en benauwd bent is dus een paar dagen? Dat is wel te overleven nog (denk ik) heb nu wel weer pijnstillers op voor de hoofdpijn whaha tis altijd wat.

Ook financieel vind ik het wel fijn om af te kicken, kost toch zo'n 30-40 euro in de maand. Zonde... Kan het beter in de spaarpotten van de kindjes stoppen, wat ook een drijfveer voor mij is.

Denk dat ik vanavond dat spul van de dokter in mijn neus spuit van plaats neusspray om te kijken of dat iets doet. Belangrijk is om over de xylometazoline verslaving af te komen. En het is verdo*de moeilijk pfffffft.

Deel Deze Pagina