gênant... aambeien :(

Discussion in 'De lounge' started by rojin, Jul 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rojin

rojin Actief lid

Jan 28, 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Tijdens mijn zwangerschap last van gekregen, helaas niet meer weggegaan.
    Ik ben bang dat het erger word... :(

Aambeien :x

Ik heb een zeer moeilijke stoelgang, al verschillende medicijnen gebruikt. Veel helpt niet, of ik moet veel innemen. Helaas kost dit mij handen vol geld.

Ik eet gezond, drink meestal voldoende... Wat is nog meer aan te raden wat goed is voor de darmen? Iemand tips?

En het aambeien probleem.... gaat het ooit over? Word het erger? Wat kan ik eraan doen?

Naar de dokter gaan wil ik niet, te gênant :)
    Ik heb geen last van de aambei, alleen tijdens en na het toilet bezoek....
    Maar ben bang dat het erger word, want ik voel wel dat de aambei groter is geworden:(

Sorry voor mijn gênante verhaal, maar ik hoop dat iemand tips heeft voor mij :)

Groetjes Rojîn

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Curanol zalf en tabletjes gebruiken. Werkt echt super! Online te bestellen of verkrijgbaar bij de apotheek.

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Toch even gaan ik snap dat het gênant is. Ik heb een kalk nagel die maar niet over wil gaan dat is ook gênant. Zo hebben we allemaal wel eens iets. Behalve vervelend is een aambei ook pijnlijk echt gewoon even gaan :)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Inderdaad die curanol creme icm de pillen.
    Otrivin neusspray erop spuiten. Dit verkleint de bloedvaatjes

ALTIJD goed drinken. Dus niet meestal;)
    Veel vezels. Groente en fruit en veel bewegen.
    En als dit helpt, gewoon naar de HA. Die ziet dit soort dingen dagelijks....

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Gebruik je al Curanol tabletten en zalf? Die moet je een tijd lang heel braaf iedere dag gebruiken. Daarnaast is het belangrijk dat je iets doet aan je stoelgang. Hoeveel drink je? Ikzelf heb de neiging om weinig te drinken, dat kan je dan meteen merken in de stoelgang. Eet je voldoende fruit? Desnoods zou ik een tijdje Wapiti pilletjes slikken voor een regelmatige en zachte stoelgang. Als je stoelgang niet in orde is gaan de aambeien niet weg, dat blijft dan een zwak punt elke keer als je naar de WC gaat. Ik had na mijn bevalling een gigantische en zeer pijnlijke aambei. Had daar meer last van dan mijn hele bevalling bij elkaar, maar door het goed te behandelen is het helemaal over gegaan.

6. rojin

rojin Actief lid

Jan 28, 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.

De pilletjes en zalf gebruik ik nog niet. Ik ga vanmiddag opzoek ;)
    Hoop dat ze helpen..

Ik drink ongv 2 liter water per dag en twee stuks fruit.
    Bewegen doe ik voldoende.
    Misschien nog meer drinken?

Wapiti pilletjes, zijn dat laxeertabletjes?
    Want van laxeertabletjes krijg ik veel buikpijn en word misselijk ervan :(

Groetjes Rojîn

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Ook ik had na de bevalling flinke aambeien. Na 2 weken curanol te hebben gebruikt (zalf en pillen) zijn ze zo goed als weg. Werkt echt super! :)

Lijnzaad door je eten (tijdens ontbijt) helpt ook erg goed voor een goede stoelgang!

8. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

aambeien zijn niet genant
    helaas hoort dit erook bij
    heb er ook wel eens last van en heb daar n zalfje voor helpt heel erg goed
    werkt ook heel snel

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wapiti wordt veel gebruikt door mensen met een maagverkleining omdat die ook vaak niet aan voldoende vocht/vezels komen. Het werkt idd. laxerend maar niet zoals Dulcolax en je krijgt er ook niet die buikpijn van. Hoogstens een beetje gerommel dat je moet gaan. Elke dag zo'n tabletje slikken werkt goed. Alleen is het belangrijk dat je het ook niet langer gebruikt dan een paar maanden omdat je op den duur een luie darm kan creëren.

Wat je ook kan doen is Forlax aanvragen via de huisarts, dit is alleen op recept. Dat is een zakje met poeder dat je door een glas water doet 's-morgens. Ook dit zorgt voor een regelmatige en zachte ontlasting zonder de nadelen zoals buikpijn/krampen.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Sperti en curanol! En je kunt maandverbandjes in de diepvries leggen voor de extra verkoeling na afloop!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kan vanmiddag via de ha een recept op halen voor aambeien. Helaas tijdens deze zwangerschap last van gekregen.

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Curanol bestellen inderdaad. En ik ga er binnenkort ook voor naar de ha, bij mij is het uitwendig en deze moeten weggesneden worden (vind het ook erg genant). Maar er zijn écht heel veel mensen die er last van hebben, dus je huisarts heeft het vast vaker gezien. Dus je hoeft je niet te schamen! :)

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Je kan om nog wat extra vezels binnen te krijgen tarwezemelen halen (zonnatura). Deze doe je door bijv. de joghurt. Het is niet lekker en niet vies, maar het helpt wel!

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Genant of niet... ik zou er lekker mee naar de huisarts gaan. Doorverwijzing vragen en dan ben je binnen twintig minuten van je probleem af. Dan heb je nog een paar dagen nog wat ongemak, maar lang niet in de gradatie zoals je hem nu ervaart en zeer goed met paracetemol te verhelpen. Ik zou niet te lang wachten.

15. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Hemoclin gel of zalf scheint ook super goed te werken!

16. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    's Ochtends meteen een groot glas warm/lauw water drinken.
    Van die gedroogde abrikoosjes door je muesli en yoghurt doen en inderdaad: Curanol!!!

17. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik heb ook heel lang (1jr<) na mijn bevalling één aambei gehouden die soms ging bloeden. Net toen ik dacht misschien moet ik toch maar even langs de HA gaan was ie spontaan verdwenen. Misschien (hopelijk!) gaat de jouwe ook nog spontaan weg. In de tussentijd inderdaad de tips die hierboven al staan. Succes!

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Een doodsimpele paracetamol.

Na de zw. Van de eerste had ik zowst een tros druiven daarzo en pijn!!!!! Ik kon echt niks, niet looen niet zitten, echt het was een hel! Dagen gehuild van de pijn en de arts aan de tel gesmeekt om ze weg te snijden maar dat wilde hij niet. " neem een paracetamol" zei hij. Nou op dat moment begin ik nog harder te huilen en wildd serieus zn nek omdraaien.

Toch maar gedaan en met 3 dagen was het grootste deel weg. Elke dag 1-2 paracetamolletjes geslikt. Nu 4 jaar later nooit meer last van gehad

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Heb ik ook gebruikt en hier werkte het super! Heb er nu geen last meer van, fieuw :)

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb licodine vaseline gekregen van de ha.
    En las ergens iets over neusspray gebruiken die tip heb ik al vaker gehoord en gelezen maar welke neusspray moet je dan hebben? Gewoon de simpele zoutoplossing? Of die andere?

Share This Page