Neustest corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Zara75, 25 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Ben 2 keer getest, beide keren het neusstaafje niet in m’n keel gevoeld. Meer richting m'n ogen, kreeg er de eerste keer ook tranen van in 1 oog. Keelstaafje ging bij eerste test best ver in mijn keel, 2de test veel minder ver, naar mijn idee niet ver genoeg. Maar zal toch wel genoeg geweest zijn. Eerste test was negatief, tweede positief en ik denk dat beide uitslagen wel klopten dus goed genoeg afgenomen
     
  2. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Vanmorgen getest en voelde het meer omhoog, richting mijn hersenen. Kreeg er een traanoog van omdat ze bij mijn traanbuis kwam denk ik.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik vond het vrij pijnlijk en ik ga niet nog eens. Had paar weken terug na het weekend koorts gekregen / verkouden/ bijholteontsteking. FIJN, dacht ik. Iedereen verplicht thuis en alhoewel ik nergens heen hoefde aangezien m'n verlof net was begonnen, kon ik wel mooi een test gaan halen omdat mijn man niet eerder mocht gaan werken tot ik getest was:$
    Ik heb ieder jaar wel een keer een flinke verkoudheid en wist voor 99% zeker dat dat nu ook het geval was.
    Maar goed, toch om een test geweest. Staafje in m'n neus, ene neusgat lukte niet en ging bloeden, andere neusgat ging beter maar was een vreselijk gevoel, tranen sprongen in m'n ogen.. goh niet gek als je zo verkouden bent en een bijholteontsteking hebt dat al je slijmvliezen kapot zijn en ze daar nog lekker met een staafje langs gaan roeren.
    Nee dankje ik ga niet nog eens:| loopneus en neus verkoudheid komt eigenlijk ook zelden voor bij corona.
    Uitslag was dan ook negatief ;)
     
  4. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik vond het meer voelen alsof mijn oog werd uitgestoken. Die begon ook gigantisch te tranen
     
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik geloof absoluut dat je wel verschil voelt tussen een gewone verkoudheid en bijholteontsteking, maar een gewone neusverkoudheid heb ik al vaker gehoord bij corona. Hier had ook iedereen of een loopneus, of een verstopte neus.
     
  6. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Ik voelde het wel degelijk in mijn keel. Kreeg er zelfs een kokhals effect van.. brr
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Hier ken ik enkel mensen die verlies van geur/ smaak hadden of wat keelpijn. Samen met hoesten zijn dat de meest voorkomende symptomen.
    Nu zullen er ook zeker mensen zijn met een neusverkoudheid bij corona, maar komt minder vaak voor.
     
  8. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik ben twee keer getest en twee keer negatief. Beide keren onaangenaam maar niet erg pijnlijk. Het is op dit moment de enige soort test die gevalideerd is dus we hebben het er maar mee te doen. Allemaal spookverhalen over hoe gruwelijk het is zorgt er m.i. alleen maar voor dat mensen er voor terug schrikken om zich te laten testen.

    En soms doen medische onderzoeken pijn. That's life.
     
    Dubbelgeluk en Lafayette vinden dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    @Spectre Bleven ze het bij jou proberen met een lange staaf?

    Voor mij ligt de lat voor een tweede test nu ook wel hoog hoor. Dat zal ik niet snel meer laten doen.
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ja klopt.. Goed als het echt moet of mocht ik hevige klachten krijgen als hoesten etc. dan zal ik testen, maar sta er niet om te springen.
     
  11. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ik had zoveel slechte verhalen gehoord over de test dat ik er enorm tegenop zag. Was echt zenuwachtig.
    Maar wat viel de test me reuze mee. Fijn is anders maar het deed me geen pijn. Was heel snel gedaan. En omdat ík aangaf het spannend te vinden zorgde de verpleegkundige ervoor dat ze me afleiding bracht en telde rustig met me de 5 seconden af dat ze met het stokje in mijn keel moest roeren.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    That's life.. ? Dit is geen normaal leven, zo ongeveer gedwongen een test af laten nemen.
     
  13. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Dit precies.

    Ondertussen 3 keer getest. Eerste keer neus/keel test en dan 2 keer via de neus. Eerste keer neus het staafje in beide neusgaten, tweede keer maar langs 1 kant, maar de persoon die de test afnam, nam rustig de tijd, paar keer links draaien, paar keer rechts... o_O.
    Tot nu toe steeds negatief trouwens
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Bij jou heeft het wellicht meer pijn gedaan dan bij de gemiddelde tester, maar ik denk op zulke momenten altijd maar aan bijv. mensen die dagelijks pijn hebben, mijn kinderen die op de NICU lagen en prik na prik kregen, dan is deze test een eitje. Daarnaast, het leven is helaas momenteel niet normaal. Ik heb vanmorgen voor de 2e keer getest en het viel mij weer mee. Ik kijk er niet naar uit, maar het is wat het is.
     
    soovi, Juul75 en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ja dat is zeker zo, vergeleken met zulke dingen is de test niks.. Maar ik vind deze situatie ook niet te vergelijken met medisch noodzakelijke onderzoeken. Het vele testen heeft er nog niet voor gezorgd dat besmettingen omlaag gaan. Het enige positieve aan testen is dat je dan weet waar je aan toe bent.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Dat ben ik met je eens, in het voorjaar hebben we de cijfers omlaag gekregen zonder te testen. Nu heb ik het gedaan zodat ik met een gerust gevoel de kinderen naar school/ opvang kan laten gaan. Die zijn nu ook thuis gebleven ondanks dat ik geen koorts of benauwdheidsklachten heb.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jij maakt het wel heel aantrekkelijk om te laten testen ;)
     

Deel Deze Pagina