Misselijk en ongezond eten (suiker)

Discussion in 'Gezondheid' started by Faithx, Nov 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna 8 weken zwanger en al 3,5 extreem misselijk. Ik heb lange tijd koolhydraatarm gegeten omdat ik hedtig reageer op bepaalde koolhydraten zoals suiker (word er heel moe van, snel last van candida). Op dit moment lijk ik juist heeeel veel behoefte te hebben aan suiker, ik word ook minder misselijk als ik snoep eet. Tegelijkertijd word ik daar dus heel moe en duf van en krijg ik last van schimmelinfecties. Wat kan ik doen? Ik wil deze zwangerschap ook niet kiloos aan gaan komen door al dat gesnoep en het is natuurlijk ook sowieso niet gezond.. iemand die dit herkend? Tips?

2. Zwartje

Zwartje Lid

Sep 19, 2016
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik herken de behoefte aan suiker. Dat heb ik nu ook meer. Ik zou me er proberen bij neer te leggen voor een poosje. Je misselijkheid word waarschijnlijk na de 12/13 weken minder en dan word eten ook weer makkelijker.

3. Cyd

Cyd Bekend lid

Jul 28, 2016
    917
    494
    63
    België
    Herken ik ook hoor. Warm eten smaakt me voorlopig niet meer, maar tussenin ben ik zo misselijk dat ik vanalles moet eten zodat het betert. En ik eet dan picknicken, snoep... Ik weet het, ook niet gezond, maar ik hoop dat het rond die 12/13 weken weer betert en mijn eetlust terugkeert. Dan kan ik weer gezonde dingen gaan eten.

4. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk idd dat ik me er maar bij neer moet leggen :(

5. Ddana

Ddana Actief lid

Oct 27, 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Ik kom ook van kha en voel me nu ook een suikerjunk hoor (8wk) ik probeer koolhydraatbeperkt aan te houden nu. Ik heb het idee dat als ik niet genoeg vet en eiwit binnenkrijg ik meer suikerbehoefte krijg.... maar ik rommel nog wat aan hoor!

6. 1BB

1BB Bekend lid

Oct 3, 2016
    573
    67
    28
    Female
    ♡
    Ik weet niets van khoolydraatarm eten, maar herken de behoefte naar suiker, heb ik ook in het begin gehad. Vooral omdat ik geen zin had om te eten. Ik at dan meestal wat fruit! Of bijvoorbeeld joghurt met een banaan en/of granaatappel. Of ik neem wat thee met suiker.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik zou dan kijken naar welke koolhydraten wel goed gaan, maar toch echte toegevoegde suikers blijven vermijden. Dus bv meer fruit eten, misschien ook goed volkoren brood proberen. Zo kun je misschien toch in die behoefte voorzien, zonder telkens een sugar-rush gevolgd door een dip te hebben.

8. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zal er eens opletten hoe dit bij mij werkt, maar zelfs van koolhydraat beperkt komt bij mij nu niks terecht...

9. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja probeer ik ook, helpt ook wel maar ik kan gewoon niet meer dan drie broodjes op een dag eten dan krijg ik echt meer last van candida.
    Ik ga kijken wat ik nog meer kan eten zonder gelijk te snoepen idd

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,442
    372
    83
    in een huis
    Ben je wel eens getest op suikerziekte ?

11. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nee wat dan?

12. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,442
    372
    83
    in een huis
    Als je zo reageert op suikers zou dat een symptoom kunnen zijn. Hoeft natuurlijk niet. Zou kunnen. Ook veel dorst dan? En plassen?

13. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

#13 Soulfood, Nov 24, 2016
    Last edited by a moderator: Nov 24, 2016
    Ik herken het in die mate dat ik zelf een iel popje ben eigenlijk en nu het idee heb dat ik van binnen opgegeten wordt. Ik ben echt heel moe en energieloos en heb de hele dag door dat weeïge hongerige gevoel. Ik moet nu steeds eten om niet van mijn graatje te gaan. Maar normaal eet ik dus veel minder. Ondanks dat ik ook geen kilo's wil aankomen eet ik nu wel maar probeer wel naar gezonde alternatieven te grijpen: fruit, droge crackers, extra boterhammen, voor de suiker met jam, een blokje kaas tussendoor, bakje yoghurt met muesli...Als je zo slecht reageert op koolhydraten misschien daar dan alternatieven voor zoeken? Noten? dadels? zoiets?

Ik weet gelukkig nog van mijn eerste zwangerschap dat ik dit ook de eerste 12 weken had. DAarna ging het weg en was alles weer normaal. Ik geloof dat je lichaam wel aangeeft dat het wat nodig heeft dus dat je daar (binnen het redelijke) best aan toe mag geven :) Niet te streng zijn nu voor jezelf die eerste weken!

14. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nee ik ben gewoon gevoelig voor candida en allergisch. Nee niet veel dorst en ook niet veel plassen ;)

Share This Page