Mijn dochter is nu al een paar dagen behoorlijk aan het snotteren. Ik heb wel eens gehoord dat een zoutoplossing kan helpen. Iemand daar ervaring mee? Het lijkt mij een beetje eng om te doen of valt dat wel mee? En kan ze daar dan niet aan gewend raken, zodat ze 'verslaafd' kan worden, net als volwassenen dat kunnen hebben met een neusspray? Of zal ik gewoon maar afwachten tot het over gaat?
Zoutoplossing mag je al geven hoor; je kan het zelf maken of misschien wel beter bij zon kleintje gewoon een spraytje van kopen bij de apotheek. Je kan niet verslaafd raken aan zoutoplossing. je kan wel verslaafd raken aan otrivin (xylometazoline) maar dit mag je niet gebruiken bij kleintjes en dit mag je ook niet lang gebruiken (vanwege hety neusslijmvlies). Ik doe altijd een uitje snijden onder het bed zetten, en lekker de borst insmeren met luuf, en dan zoutoplossing idd...t verlicht natuurlijk allemaal maar een beetje...voor de rest ist afwahten tot t over gaat; beterschap voor je dochtertje
Zoutoplossing doet niet hetzelfde als bv otrivin neusspraytjes. Je kunt het gebruiken om het neusje een beetje schoon te maken. Het zorgt er niet voor dat het minder verstopt zit, maar spoelt de snottebelletjes naar buiten zodat je ze weg kunt vegen.
Maus is nu ook ontzettend verkouden, om de 10 minuten hangen er 2 grote snottebellen..(die ze zelf heel interessant vind.. vooral nu ze ontdekt heeft dat als ze uit haar neus 'blaast' ze er uitkomen) Als de snotjes vastzitten gebruik ik neusspray, maar nu doe ik het met zo'n neuspompje van bibi de snotjes eruit zuigen en 's avonds luuf smeren. Maar zo'n neusspray kan in ieder geval geen kwaad!
ik gebruikte af en toe spray voor babys van otrivin, is ook gewoon zoutoplossing las ik op de verpakking. soms ook o;n snotpompje: werkt goed als je hem eenmaal doorhebt. Ben toen bij de huisarts geweest en die zei dat je het beste zoutoplosing kunt gebruiken. Op de verpakking staat niets over maximaal gebruik en de arts zei er ook niets over. Eventueel je huisarts even bellen?