Ik heb een vraagje. Als een babytje bijv 6 maanden in een wiegje ligt. En daarna moet overstappen naar een ledikant. Is dat een beetje goed te doen? Of worden dat hopeloze nachten en drama? En nu heb ik het niet over een klein schattig afgesloten wiegje maar over een wiegje wat wel wat op een ledikantje lijkt (zie foto). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Toen Roos overging van wieg naar ledikant hebben we niks aan haar gemerkt. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken van te voren en misschien kun je beginnen met het overdag slaapje
Wij hadden een "echte" wieg, eentje van 45 jaar oud, en de overgang naar het ledikantje leverde geen enkel probleem op. Ze was toen volgens mij 5,5 maand. Ze sliep al een tijdje op haar eigen kamer in dat wiegje, dus ze hoefde niet ook van kamer te veranderen, dat scheelde denk ik ook wel. Het is inderdaad slim om eerst overdag te proberen, daarmee voorkom je misschien nachtelijke drama's. Mijn ervaring is trouwens dat ze overal slaapt, als ze haar speen en knuffel maar heeft. En wij hebben een slaapkopje, dus ik weet niet hoe het met andere kindjes gaat.
Hier ook een gesloten wiegje naar open ledikant en dat was geen probleem. Ik heb het wel zo vroeg gedaan dat hij zijn middagslaapje al in het ledikantje deed.
Hier ging het ook prima. Met 4 maanden ging Eva overdag in haar ledikant slapen, dat ging de eerste keer wat moeizaam, maar daarna goed (voor zover je het goed kan noemen, Eva sliep erg moeilijk overdag de eerste 5/6 maanden). Met bijna 6 maanden moest Eva opeens acuut over naar haar ledikant omdat ze op haar buik ging slapen, maar in haar wieg geen ruimte had om te draaien en het zo gevaarlijk werd. Dat ging ook prima. Wij hebben trouwens een wieg met spijlen, dus lijkt wel wat op het ledikant, alleen een heel stuk kleiner.
hier is mijn topic erover. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/153522-overgang-wieg-naar-ledikant-ervaringen.html Bij mij ging t uiteindelijk goed. Alleen het 1e slaapje 's middags was even wennen. Maar daarna geen problemen meer gehad