Mijn Baby en RS virus

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamary, Dec 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

Jan 20, 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    zoals de titel al luidt,

mijn baby heeft het RS virus . vandaag heeft het ziekenhuis me teruggebeld met de uitslag.. wat nu? moet ik me al te veel zorgen maken?. wie weet er meer van af?

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    He, wat vervelend nou zeg.
    Ik hoop dat die kleine gauw weer opknapt.

3. Mamary

Mamary Actief lid

Jan 20, 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    dank je!. niemand meer een baby met RS?

4. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Nee ik heb een ervaring, maar wat Tijn nu heeft zou wel RS kunnen zijn. Wat waren bij jou de symtonen. er is trouwens nog een topic over RS misschien heb je daar wat aan.

5. Mamary

Mamary Actief lid

Jan 20, 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    mijn zoontje is zwaar verkouden. zo verkouden dat hij telkens naar aden snakt. dat is eigenlijk het enige echt opmerkelijk symptoom. ik heb hem toen naar de huisarts gebracht die hem doorverwees naar de kinderarts. die stelde RS vast. maar ja.. verder hebben ze niks gezegd. dat hij moet uitzieken...dus ik weet nog niet precies wat er met hem aan de hand is.

6. angel11

angel11 Lid

Oct 12, 2006
    99
    0
    0
    Breda
    mijn dochtertje is nu 2 weken beter van het rs virus.
    het is begonnen met een verkoudheid, toen is haar neusje ver dicht gaan zitten en ze was er bi gaan hoesten.
    naar de huisarts geweest en we hadden een puffer meegekregen tegen het hoesten.
    doordat haar neus bijna dicht zat dronk ze nauwlijk.
    ze kreeg er diarree bij en door het erge hoesten gaf ze de voedingen terug.
    naar de huisartsen post geweest en ors tegen de diarree meegekregen en antibiotica.
    alleen de antibiotica kreeg ik niet naar binnen bij haar ze tufte alles uit.
    Ik heb veel de neusspray gebruikt en luuf, het bedje bij haar hoofd iets verhoogd en voor de rest moeten ze gewoon uitzieken.

7. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn zoon was vorige week opgenomen met te snelle ademhaling (moeilijke ademhaling) en aanhoudende hoge koorts en hij dronk heel weinig.
    Het bleek RS virus en nog een virus te zijn.

In het begin hebben ze hem zuurstof toegediend en laten puffen en aan de sonde voor de melk. Later hadden ze het puffen achterwege gelaten omdat dat niet echt hielp. Wel werd om de 2 uur zoutoplossing in de neus gedruppeld om vrijer te kunnen ademen. En zijn hoofdeinde van het bed werd hoger gezet.
    Hij heeft geen antibiotica gekregen. Dit omdat schijnbaar antibiotica bij virussen niets tegen doet (wel bij een bacterie, vraag me niet wat het verschil is tussen een bacterie en een virus).
    Na 6 dagen overnachting in het ziekenhuis mocht hij weer naar huis. En zijn drinken is bijna hetzelfde als voordat hij ziek werd.
    Hij doet veel beter ademhalen. en is weer stukken vrolijker als toen hij het ziekenhuis inging.

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb ook even een vraag over het rs virus.
    Mijn neefje heeft door het rs virus in het ziekenhuis gelegen vorige week en ik ben bij hem op bezoek geweest, ik wist toen nog niet dat het besmettelijk was.
    Heeft iemand enig idee of ik het op die manier over kan brengen op Stijn?
    Stijn begint namelijk nu verkouden te worden en steeds meer te hoesten.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je kan het idd overbrengen weer op je kind..

mijn zoon heeft ook het rs. Was al tijden verkouden en benauwd en al die puffers hielpen niks maar zolang hij niet gign overgeven en uitdrogen mocht hij thuisblijven. Hij heeft nu een electrische vernevelaar waar hij 3x per dag aanzit en neusdruppels en het gaat al veel beter nu maar hij is er echt goed ziek van geweest.. arm mannetje.

Hij heeft het waarschijnlijk gekregen via mn dochter, die gaat naar de psz waar waarschijnlijk ook een kindje rs had. Bij grotere kids en volwassenen is het niet meer dan een flinke verkoudheid maar kleintjes kunnen er flink benauwd en ziek van zijn en bij overgeven bestaat de kans op uitdroging.

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Het is gelukkig niet zo heel erg bij Stijn.
    Heb net voor de zekerheid even de huisarts gebeld en die wil hem morgen toch even zien.
    Ik ben nu behoorlijk verkouden dus het zou goed kunnen dat Stijn het ook heeft :(
    Nou ja afwachten maar wat de dokter morgen zegt.

11. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    mijn kindje is neusverkouden alheel lang, soms heeft ze er wat verhoging bij en houdt soms haar adem wat in, maar haar longetjes zijnwel schoon. Ze heeft dan toch geen rs virus?

Share This Page