hoe veilig is jouw huis???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mirell, Jun 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mischien handig om elkaar tips te geven over de veiligheid van je eigen woon leefomgeving.
    of gewoontes die je altijd doet.
    niet om elkaar af te vallen
    maar om elkaars ideeen te respecteren
    leren van elkaar.

wij hebben een traphekje voor de achterdeur.
    zodat ze niet alleen in de tuin kan komen.
    en ik wel de buitendeur lekker open kan zetten.

op de schoonmaakmiddelenkasje zit een haak

en ik ben op handen en voeten mijn woonkamer doorgegaan om te zien of er onveilige situaties zijn.

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Whaha, ik zie je al gaan :D

Hier is het volgens mij ook helemaal veilig maar gewoon de standaard dingen.
    Beveiliging op de keukenkastjes
    3 traphekjes
    stopcontactbeveiligers.

Tuin mag ze gewoon in, schutting zit wel altijd op slot en dan kan ze niet weg. En tuin is helemaal Lisa-proof.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    traphekje boven en beneden
    beveiliging op de keukenkastjes met gevaarlijke middelen
    stopcontactbeveiliging
    brandmelder en koolstofdioxide meter
    tuin mogen ze gewoon in en zorg dat het altijd opgeruimt is en babyproof

tja verder niet veel bijzonders volgens mijn

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Alleen een traphekje boven. Verder helemaal niks. Mijn zoontje weet heel goed waar hij niet aan moet komen. Gaat alweer bijna 2 jaar prima zo. Ik ben echt niet van plan om heel mijn huis te beveiligen.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier nog niet dochter lief proef.

Er moeten nog stopcontact beschermes komen laden die kind veilig worden. Trap hekje voor de keuken en twee trap hekjes richting trap tuin een voor op het balkon en een van af de tuin naar het balkon. Er moet nog kippen gaas om heen en wat dingen in de tuin die ook nog dochterlief veilig gemaakt moeten worden.

snoeren zitten achter de meubels. en op zoon lief zijn kamer moet nog een haakje komen. "Zo dat dochter lief zijn kamer niet in kan hij heeft voor lopig speel goed waar zij de eerste vier jaar niet aan mag zitten. Maar kan hem moeilijk verbieden die dingen wel tehebben aan gezien meneer al bijna tien is. Dus ja er liggen in zijn kamer knikkers en kleine dingen.

De buitendeur naar buiten toe kan vie een haak afgesloten worden en overweeg nog een hekje in de huis kamer.

Dus hier nog niet kind proef heb nog wel een paar maandjes denk we zien wel.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Boven traphekje
    Schoonmaakmiddelen staan in de trapkast waar al een slot op zit
    Tuin ben ik bij als ze daar is
    Verder niets

O, ja
    Brandmelders ed. maar die zou je zowiezo moeten hebben, vind ik.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    * Boven een traphekje.
    * Een hekje tussen de keuken en de woonkamer.
    * Deur naar de tuin is standaard op slot.
    * Voordeur zit of op de klem of op slot.
    * Het raam in de woonkamer (voor) zit met een haak op slot (alleen open te krijgen door alle schroeven eruit te draaien :D)
    * Stopcontactbeveiligers
    * schoonmaakmiddelen staan hoog in de garage of hoog in de voorraadkast
    * op de hoek van de vensterbank zit een hoekbeveiliger (dochterlief heeft zich daar al 2x een deukje in haar hoofdje gevallen)

geloof dat dat het wel een beetje was...brandmelders zijn nog altijd niet opgehangen na de verhuizing :)

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    eh ja weinig dingen veranderd in het huis nog. we gaan morgen naar Ikea voor wat veiligheids dingen want zoonlief heeft nu door dat laadjes ook daadwerkelijk open kunnen :p Had van Ikea al van die haakjes voor in de laden maar vind dat toch geen handige dingen. hij kan het laadje maar klein stukje open krijgen maar ben zo bang als hij m juist dicht doet dat zn vingertjes er tussen komen. dus even opzoek naar wat anders. Ik wilde ook traphekje voor de deur naar balkon, maar manlief vind dat niet nodig hij zegt: dan loop ik toch gewoon steeds naar hem toe als hij er in de buurt komt... zucht mannen :p

Verder geen stopcontact beschermers want daar kan zoonlief toch niet bij. wel hoekbeschermers voor de tafel al.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ons huis is voor ons en onze kindjes precies veilig genoeg :D!

Hebben boven aan de trap een traphekje geplaatst en hebben in de tuin een ander hek omdat daar nogal grote openingen tussen zaten (door klim -> weg loop gevaar).

Verder hebben wij rookmelders 1 boven en 1 beneden.

We hebben een paar dingetjes weg gezet omdat die bij evt pakken en laten vallen kapot zouden kunnen gaan en wij toch echt niet willen dat die dingen kapot zouden gaan, dus heeft in sommige gevallen weinig met veiligheid te maken (behalve als het bijv een zwaar ding of ding van glas was), hoewel het wel met de veiligheid van die spullen te maken heeft :p! Haha!

Andere dingen hebben wij niet beveiligd, weggezet, verplaatst of wat dan ook omdat wij dat niet nodig vinden :D.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hmm valt mee hier..

Woon gelijkvloers dus geen traphekjes of iets, achterdeur en voordeur zitten altijd op slot. Heb een haakje gehad op het gootsteenkastje (welke kapot is gegaan) maar is niet meer nodig want ze kijkt er niet meer naar om, zelfde geld voor stopcontact.. ze zit er niet aan en weet ook dat ze er niet aan mag zitten.
    Geen hoekbeschermers of iets want we vallen hier gewoon een gat in ons hoofd tegen de zijkant van de tafel :p

Heb wel een brand en koolmonoxide meter.

Share This Page