Neutral wasmiddel

Discussie in 'De lounge' gestart door HvO, 5 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

Ik wil deze week beginnen met het wassen van de babykleertjes. :o:

Vind zelf de Neutral nogal prijzig, als het niet in de aanbieding is. En ik zag dat er bijvoorbeeld van AH ook een Puur wasmiddel is. Zonder parfum, parabenen en kleurstoffen.

Is dit gelijk aan het Neutral wasmiddel? Of hebben jullie nog andere tips?

2. heidi88

heidi88 Lid

10 jun 2014
    59
    3
    8
    Ik heb twee kinderen die heel erg allergisch zijn voor parfum enz. Ik gebruik al een paar jaar neutral naar sinds kort overgestapt naar Albert heijn merk, inderdaad veel voordeliger en hier geen reactie op het wasmiddel!

HvO vindt dit leuk.
  3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Dochtertje met eczeem reageert ook goed op Ah puur :)

HvO vindt dit leuk.
  4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik gebruik altijd gewoon ons eigen wasmiddel :)

Maar Ah puur is ook prima.

HvO vindt dit leuk.
  5. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook gewoon normale wasmiddel.

HvO vindt dit leuk.
  6. HvO

HvO Niet meer actief

Ik had begrepen dat je new born kleertjes eerste periode in Neutral of soortgelijk wasmiddel “moet” wassen? :oops:

7. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Het "moet" sowieso niet.
    Nou ik heb 4 kindjes. Bij de eerste en tweede met neutral (en soortgelijke wasmiddelen gewassen) die hebben juist een gevoelige huid. Bij de 3e en 4e heb ik gewoon normale wasmiddel gebruikt en gaat gewoon goed bij alle 4 de kinderen. Dus voor ons geen neutral meer.

HvO vindt dit leuk.
  8. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Mocht jij of je man een gevoelige huid of eczeem hebben kan je neutral uit voorzorg gebruiken. Omdat je kind naar schijnt ook kans heeft op een gevoelige huid.

HvO vindt dit leuk.
  9. HvO

HvO Niet meer actief

Ik heb zelf inderdaad een gevoelige huid en chronische netelroos. Dus wilde het inderdaad uit voorzorg gebruiken. :oops:

Overigens kan ik zelf wel tegen mijn vaste wasmiddel, waar wel gewoon een lekker geurtje aan zit.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat deed ik bij de eerste maar nu niet meer hoor! En ook gebruik ik gewoon wasverzachter, wil gewoon een lekker geurtje :)

A new day, HvO en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik kan zelf niet tegen wasmiddelen behalve neutral maar heb ook vaak ah puur en dat gaat ook top

HvO vindt dit leuk.
  12. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou doen waar jij je het best bij voelt. Volgens mijn huisarts had het sowieso geen zin om alleen de babykleding met neutral te wassen. Aangezien we de baby tegen ons aanhouden (onze kleren wassen we met normaal wasmiddel), soms bij ons in bed nemen enz. Dus de baby komt dan ook in contact met wasmiddel restjes.
    Je kunt anders de eerste kleertjes met 'neutral' wassen en met de tijd kijken of je geen normale wasmiddel wilt gebruiken.

HvO vindt dit leuk.
  13. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik gebruik zoals @Tweekids ook normale wasverzachter. Gaat ook allemaal goed.

HvO vindt dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Wij gebruiken ook ruim 2 jaar ah huismerk neutraal. Ivm eczeem dochter. Neutral is nu wel 2de gratis en dan koop ik die wel.

HvO vindt dit leuk.
  15. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik gebruik al 4,5 jaar neutral voor alle wassen, ik koop het altijd als het in de aanbieding is. Ik sla dan gelijk 8 flessen in ofzo.

Ik probeer zo weinig mogelijk parfum etc bij kinderen te gebuiken

HvO vindt dit leuk.
  16. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wij hoefden t ook niet hoor. Kraamzorg zei Robijn is prima. Tijdje geprobeerd maar ze kreeg jeuk (vooral in de winter nu dr huid extra gevoelig is, erfenisje van mij). Dus nu ah puur voor iedereen hier :)

HvO vindt dit leuk.
  17. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Bij beide kids de eerste lading wel met neutral gewassen, daarna met normaal wasmiddel. Wel altijd apart van onze kleding.

Nu bleek de jongste mijn gevoelige huid te hebben geërfd. Voor de kids gebruik ik daarom nu wel een ander wasmiddel, maar geen neutral.
    Baby reus, AH puur, jumbo sensitive, robijn puur & zacht, Duitse merken in dezelfde categorie... allemaal prima! En vaak een stuk goedkoper dan neutral ;)

HvO vindt dit leuk.
  18. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Zelf wasmiddel maken is ook heel makkelijk en goedkoop en zonder troep.
    80 gram marseillezeep van de biowinkel raspen en koken in 5 liter water. Nacht laten staan, roeren en flessen vullen. Voor witte was kan je er biologische soda aan toevoegen en geur kun je evt ook naar wens toevoegen met biologische olie. Ik gebruik Franse lavendel en gebruik 1 druppel per wasbeurt en ruikt heerlijk.
    Wasverzachter kun je ook gewoon zelf maken met natuurazijn

HvO vindt dit leuk.
  19. beebj

beebj Niet meer actief

M’n eigen wasmiddel / wasverzachter gebruik ik:)

HvO vindt dit leuk.
  20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dat heb ik met het jumbo merk!

HvO vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina