Ik wil deze week beginnen met het wassen van de babykleertjes. Vind zelf de Neutral nogal prijzig, als het niet in de aanbieding is. En ik zag dat er bijvoorbeeld van AH ook een Puur wasmiddel is. Zonder parfum, parabenen en kleurstoffen. Is dit gelijk aan het Neutral wasmiddel? Of hebben jullie nog andere tips?
Ik heb twee kinderen die heel erg allergisch zijn voor parfum enz. Ik gebruik al een paar jaar neutral naar sinds kort overgestapt naar Albert heijn merk, inderdaad veel voordeliger en hier geen reactie op het wasmiddel!
Ik had begrepen dat je new born kleertjes eerste periode in Neutral of soortgelijk wasmiddel “moet” wassen?
Het "moet" sowieso niet. Nou ik heb 4 kindjes. Bij de eerste en tweede met neutral (en soortgelijke wasmiddelen gewassen) die hebben juist een gevoelige huid. Bij de 3e en 4e heb ik gewoon normale wasmiddel gebruikt en gaat gewoon goed bij alle 4 de kinderen. Dus voor ons geen neutral meer.
Mocht jij of je man een gevoelige huid of eczeem hebben kan je neutral uit voorzorg gebruiken. Omdat je kind naar schijnt ook kans heeft op een gevoelige huid.
Ik heb zelf inderdaad een gevoelige huid en chronische netelroos. Dus wilde het inderdaad uit voorzorg gebruiken. Overigens kan ik zelf wel tegen mijn vaste wasmiddel, waar wel gewoon een lekker geurtje aan zit.
Dat deed ik bij de eerste maar nu niet meer hoor! En ook gebruik ik gewoon wasverzachter, wil gewoon een lekker geurtje
Ik zou doen waar jij je het best bij voelt. Volgens mijn huisarts had het sowieso geen zin om alleen de babykleding met neutral te wassen. Aangezien we de baby tegen ons aanhouden (onze kleren wassen we met normaal wasmiddel), soms bij ons in bed nemen enz. Dus de baby komt dan ook in contact met wasmiddel restjes. Je kunt anders de eerste kleertjes met 'neutral' wassen en met de tijd kijken of je geen normale wasmiddel wilt gebruiken.
Wij gebruiken ook ruim 2 jaar ah huismerk neutraal. Ivm eczeem dochter. Neutral is nu wel 2de gratis en dan koop ik die wel.
Ik gebruik al 4,5 jaar neutral voor alle wassen, ik koop het altijd als het in de aanbieding is. Ik sla dan gelijk 8 flessen in ofzo. Ik probeer zo weinig mogelijk parfum etc bij kinderen te gebuiken
Wij hoefden t ook niet hoor. Kraamzorg zei Robijn is prima. Tijdje geprobeerd maar ze kreeg jeuk (vooral in de winter nu dr huid extra gevoelig is, erfenisje van mij). Dus nu ah puur voor iedereen hier
Bij beide kids de eerste lading wel met neutral gewassen, daarna met normaal wasmiddel. Wel altijd apart van onze kleding. Nu bleek de jongste mijn gevoelige huid te hebben geërfd. Voor de kids gebruik ik daarom nu wel een ander wasmiddel, maar geen neutral. Baby reus, AH puur, jumbo sensitive, robijn puur & zacht, Duitse merken in dezelfde categorie... allemaal prima! En vaak een stuk goedkoper dan neutral
Zelf wasmiddel maken is ook heel makkelijk en goedkoop en zonder troep. 80 gram marseillezeep van de biowinkel raspen en koken in 5 liter water. Nacht laten staan, roeren en flessen vullen. Voor witte was kan je er biologische soda aan toevoegen en geur kun je evt ook naar wens toevoegen met biologische olie. Ik gebruik Franse lavendel en gebruik 1 druppel per wasbeurt en ruikt heerlijk. Wasverzachter kun je ook gewoon zelf maken met natuurazijn