Neutral wasmiddel

Discussie in 'De lounge' gestart door HvO, 5 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ben begonnen met eigen wasmiddel maar helaas zijn beide kindjes eczeemkindjes. Op neutral doen ze het goed.

HvO vindt dit leuk.
  2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik gebruik AH Puur en ben erg tevreden!
    Hier ook eczeem klanten trouwens.

HvO vindt dit leuk.
  3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik heb altijd gewoon mijn eigen wasmiddel gebruikt, en wasverzachter. Meteen vanaf het begin.
    Wasverzachter ben ik een jaar of 3 later mee gestopt omdat de oudste steeds zoveel jeuk had aan zijn rug en buik, bleek tot irritatie te zijn van zijn hemd wat met wasverzachter was gewassen.
    Nu 6 jaar later toch weer begonnen met wasverzachter en niks meer aan de hand.

HvO vindt dit leuk.
  4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn dochter heeft ook snel last van eczeem, maar inmiddels hebben we 'gewoon' wasmiddel met parfum gevonden waar ze wel tegen kan (eigen merk Dirk icm wasverzachter van Lenor Sensitive).

Ik heb meerdere wasmiddelen geprobeerd toen ze nog zo gevoelig op parfums reageerde en de merken waar ik op uitkwam en die geen eczeem veroorzaakten waren: Neutral, Puur (AH) en Klok. Als wasverzachter gebruikte ik een klein beetje natuurazijn in het wasverzachterbakje (ruik je niks van en ontkalkt ook meteen je wasmachine).
    Ik vond zelf dat Klok het beste schoon waste.

HvO vindt dit leuk.
  5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik had de babykleertjes met neutral gewassen en ik vond ze echt stinken!
    Heb ze overnieuw gewassen met het wasmiddel wat ik altijd gebruik.
    De neutral heb ik weggegooid.

HvO vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn jongste reageert op Neutral (met eczeem) maar niet op AH Puur :)

Sommige dingen was ik met Ecover, dat lijkt ook goed te gaan - maar ik heb bv haar kleding er nog niet mee gewassen, enkel handdoeken etc.

HvO vindt dit leuk.
  7. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb nu al een aantal jaren parfumvrije wasmiddel en vind wasmiddel met geur nu gewoon vreselijk haha.
    Ik ga eens kijken naar de ah variant iig.

HvO vindt dit leuk.
  8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Echt hè? Mijn moeder wast met Robijn en dan gaat er nig wasverzachter met parfum bij. Als ze dan kleding van onze kinderen gewassen mee terug geeft na het logeren ofzo dan sla ik echt steil achterover van die parfumlucht! Zo sterk!
    Ik gebruik al die geparfumeerde middelen sowieso niet meer. Eczeem of geen eczeem.

cowgirl80 en HvO vinden dit leuk.
  9. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Klok wasmiddel (poeder), ook zonder parfum e.d. Volgens mijn wel goedkoper als Neutral, koop het altijd in de aanbieding.

HvO vindt dit leuk.
  10. HvO

HvO Niet meer actief

Bedankt voor al jullie tips mama’s!

Het is soms echt even zoeken als first time mom tussen alles wat “moet”.

Hecht soms meer waarde aan wat voor andere mama’s ook werkt.

Ga het denk ik gewoon proberen met mijn normale wasmiddel. Want wat ik hier ook las is natuurlijk ook zo, de baby komt straks natuurlijk ook met mijn kleding in aanraking etc. En kan altijd nog switchen.

Vind het ook wel fijn als er een klein beetje lekker geurtje aan zit. :D

Al heb ik dan weer niets met de Zwitsal wasmiddelen en wasverzachters. :oops::eek:

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik koop altijd ecover zonder parfum. Idd als je parfum niet meer gewend bent is het echt vies. Ik moest laatst ergens slapen onder beddegoed wat zo'n zware chemische 'bloemen'-walm verspreide... echt geen oog dichtgedaan. Ben er nu ook achter dat die walm bij mij migraine kan triggeren. Dus voor mij voortaan parfumvrije was!

Deel Deze Pagina