Vervelende kou!

Discussion in 'De lounge' started by Blijdorp, Mar 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Sorry puur een klaagtopic!

We zijn in december verhuisd van een jaren 30 naar een jaren 80 woning. We wisten dat er wat ramen niet goed meer isoleerden. Deze kou maakt alleen nog veel meer duidelijk: condens op de schuifpui is vannacht bevroren!!! :mad:
    De convectorput krijgt het in de woonkamer niet warmer dan 18 graden.

Dag zonnepanelen: eerst een goed isolerende pui :cry:

Waar hebben jullie last van door de kou?

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    De honden durven zich niet meer te laten knuffelen door mij omdat ik door de kou een soort levende bliksemschicht ben geworden :roflmao:

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Mijn tenen vallen er bijna af :D

4. famofthree

famofthree Fanatiek lid

Sep 13, 2017
    1,024
    1,031
    113
    Female
    Hier de gordijnen dicht voor de 3 meter schuifpui omdat daar gewoon simpelweg teveel kou afkomt .

Kop van Noord-Holland vol in de wind. Warmer als 19/20 graden met tocht word de woonkamer niet , woning uit 1929..

Caithy likes this.
  5. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    Als je trein niet rijdt en je op een ijskoud station staat te wachten op de volgende en al je gevoel in je voeten, benen handen en neus kwijt bent

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Mijn handen zijn zo droog dat mijn vel gewoon openspringt. Schijtkou

Sugarblossom likes this.
  7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier zoontje ziek ocharme. Wat wel positief is, hij wil het huis niet uit dus niks meegekregen van de koudste week dit jaar. :roflmao:

S'ochtends wel koud. Verwarming is s'nachts ingesteld op 17 graden maar het is 16 graden. Boven denk ik dan 14 graden.
    Maar het warmt wel snel op als ik de verwarming aanzet.

Het werk is wel extreem. Al 12 graden geweest daar en je zit stil op een reachtruck dus constant wind. Verschrikkelijk! En dat 8 tot 10uur lang. Gelukkig werk ik maar 3 dagen. In de zomer is het daar wel lekker. Sinds dat dak vol ligt met zonnepanelen is het er nooit meer warm geweest.

8. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Mijn handen zijn extreem droog en pijnlijk en alhoewel ik 4 labello heb voor droge lippen vergeet ik ze altijd mee te nemen. Net zonder tas op pad en jahoor, daar zaten ze blijkbaar allemaal in..

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ja dit heb ik ook al maanden. Echt verschrikkelijk. Ik smeer het steeds in maar dat helpt niet.
    Zelfs mijn onderarmen zijn ruw geworden.
    Ik had van de week ook gelezen dat vaseline smeren met deze kou ook gevaarlijk kan zijn.
    Omdat het als een vetlaagje op je huid blijft kan dat bevriezen waardoor je zelf ook deels bevroren kan raken..

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    ik zou willen dat de binnenkant van mijn ramen bevroren was.

Onze waterleidingen zijn bevroren :(

11. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Door mijn spierziekte doet mijn hele lijf pijn. Het voelt alsof ik door een vrachtwagen overreden ben

Oceanna likes this.
  12. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

:eek:

13. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier weinig last, behalve van lichamelijke kou. Ik ben ziek...

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Ach, gelukkig zijn we niet dakloos.
    Is het gas,licht en het water niet afgesloten.
    En duurt deze kou geen maanden.

fafa, Chocolat, Liva and 4 others like this.
  15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier geen hond maar ik heb schrik gekregen van mijn auto!

16. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Thuis weinig last van. Blijf gewoon zo veel mogelijk binnen. Meiden hebben vakantie, dus dat scheelt ook weer. Maar afgelopen weekend in een vakantiehuisje gezeten en daar waren blijkbaar wat leidingen aan het bevriezen. Resultaat: toileten liepen niet meer door (je zal het maar moeten fixen/opruimen :eek:) en douchebak stroomde ook bijna over. Gelukkig was dat alles op de ochtend van vertrek en niet meer ons probleem dus :D

17. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Hoe kan dat? En hoe los je dat op?

18. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De (aparte) eetkamer is zo slecht warm te krijgen...
    In de ochtend kan ik er niet ontbijten met mijn zoontje, dus zitten we maar in de huiskamer.
    Ben
    Blij als het volgende week weer voorbij is

Blijdorp likes this.
  19. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nou ons huis is prima geïsoleerd (eigenlijk gewoon TE goed...), maar ook bij ons was de condens aan de binnenkant van de ramen bevroren o_O Alleen op de ramen waar de wind vol op staat, maar toch...

Ik ben er ook helemaal klaar mee... k#t weer... ik wil naar buiten, naar het bos, stand, de tuin in.... dat er serieus mensen bestaan die dit leuk vinden :confused:

20. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Oh dat is echt vreselijk. Hopelijk is het snel verholpen.

Hier ook statisch en kapotte/pijnlijke handen. Nu waait het hier ook nog en we moeten zo nog even naar de stad . Dik inpakken dus.

Share This Page