Neutral wasverzachter?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Charisma83, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hoi hoi

Ik lees en hoor om me heen dat je geen wasverzachter mag gebruiken weet iemand hoe dat. Zit met het merk neutral want dat is ook niet geparfumeerd en heel zacht voor de huid. Zou dit wel gewoon kunnen?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb de neutral waspoeder, ik wist niet eens dat ze er ook wasverzachter van hebben, dat ga ik gelijk halen maandag ;)

ik gebruik neutral om de kleertjes vd kleine mee te wassen en het beddegoed, en wasverzachter lijkt me wel fijn en lijkt me ook geen kwaad kunnen als het van neutral is, dat is hypoallergeen en parfumvrij toch?

kortom ik lees even mee :)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb de kleertjes gewassen met ons eigen wasmiddel en de witte wasvarzachter van robijn.daar staat zelfs op de verpakking dat het geschikt is voor baby's.

4. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Gebruik zelf geen wasverzachter, omdat mijn zus en een broer daar allergisch voor zijn.
    Maar als op de verpakking staat dat het geschikt is voor de kleintjes, waarom niet dan! :D

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ruikt Neutral niet erg muf?

Ik bedoel... als je je kleding hebt gewassen en je haalt het wasgoed uit de wasmachine...ruikt je wasgoed dan niet muffig?
    Omdat het juist geen parfum bevat.

Voor de baby is het wel ideaal. En ik denk dat ik het wel ga halen voor de baby. Zo zwaar geparfumeerd lijkt me ook niks voor een kleine.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    @assi: nee, ruikt helemaal niet muf. Ruikt juist heel erg fris vind ik. Even niet die kunstmatige geurtjes, maar gewoon schone, frisse was.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik gebruik ook wel eens Neutral wasverzachter voor de babyspullen, maar het ruikt eigenlijk nergens naar, de geur van mijn wasmiddel ruik ik er altijd nog licht doorheen.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Goed om te weten, dan haal ik hem ook.
    Sowieso voor de baby...

Ik gebruik nu altijd de wasmiddelen van Dash, heeeeeeerlijk fris!

Gebruik sowieso geen wasverzwachter, vind het altijd zo overheersend ruiken, maar ik zal die van Neutral zeker gebruiken.
    Want soms komen de truien er als karton uit... hahaha.

9. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Mijn vriend is allergisch voor wasverzachter, zelfs van die van Neutral.
    ( Stiekem getest, maar na 1 uur zat hij onder de uitslag en werd hij gek van de jeuk)
    Dus bij mij wordt alles zonder wasverzachter gewassen.

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik gebruik waspoeder en wasverzachter van neutral voor de kleine. Nooit problemen mee gehad. En ik vind het lekker fris ruiken, dus gebruik het nu voor alle was.

Vond het weinig nut hebben haar kleertjes met neutral te wassen, en de mijne niet, terwijl ze soms uren tegen me aanlag en ik haar ook voedde in mijn bed op lakens die niet neutraal gewassen zijn.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Altijd gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt en wasverwachter (verschillende merken) ik ben daar heel makkelijk in, had ie een reactie vertoont had ik altijd nog kunnen wassen extra maar om mee te beginnen? nope niet nodig en maakt ze alleen maar overgevoelig als ze ooit wel opeens in aanraking ermee komen..

12. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Was het niet het euvel met wasverzachter dat dat er niet meer helemaal uitspoeld omdat het pas later bij de was komt?
    Er zijn kindjes die daarop reageren, ik denk dat het dan niet zoveel uitmaakt of het van neutral is of niet... Zie ook de reactie van Macdee...

Ik heb alles gewoon met het wasmiddel gewassen wat we altijd al gebruikten (Robijn en het eigen merk van de supermarkt), geen wasverzachter en we hebben nergens last van gehad. Echt heel hard is het ook niet.
    Handdoeken gaan hier in de droger dat scheelt wel, maar de rest hang ik te drogen.

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    voor de dames die de babyspullen apart wassen, hoe doe je dat?

Ik heb een gezin met 6, straks 7 mensen, ik was gewoon met wasverzachter. Neutral is duur, de alles wassen met neutral vind ik geen optie, maar alleen de babyspullen is te weinig, of heb je dan van alles heeeel veel ofzo?

Ik ga het gewoon met mijn eigen spullen proberen, wil het niet kan ik altijd overstappen toch? En ik heb wasmiddel waar de wasverwachter al inzit, dus komt niet later bij de was.

14. Ik heb altijd gewoon met wasverzachter gewassen, gewoon ook verschillende merken.

Maar net wat er in de aanbieding was.

Nooit geen problemen mee gehad

Deel Deze Pagina