een kijk op baby en immigratie.

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik woon en werk op een antroposofische leefgemeenschap, in een deel van het gedachtegoed kan ik me aardig vinden maar vandaag kreeg ik een theorie te horen waar mijn wenkbrauwen toch aardig van de lucht in schoten. N.a.v. het kerstverhaal spraken we over kinderen. (Ik citeer)
    -"kinderen bereiden de weg naar de zwangerschap voor, helpen de ouders elkaar te vinden en zwanger te raken zodat ze op aarde kunnen incarneren bij de ouders en in de situatie die ze (als ziel) uitgekozen hebben voor hun eigen ontwikkelingsweg."
    vervolgens vraagt een van de bewoners:
    -"maar wat als de ouders nu abortus plegen?"
    -"De ziel is dan eigenlijk al op weg vanuit de hemel naar beneden en moet dan weer terug. Maar omdat het eigenlijk al tijd is om te incarneren moet hij op zoek naar een andere plek om ter wereld te komen. Daarom worden er bv. in China en Afrika zoveel kinderen geboren"
    -"Kijk, en dat verklaart ook waarom er zoveel "zwarten" (ik citeerde dus) deze kant uit komen, hun ziel voelt zich aangetrokken tot de plek waar ze eigenlijk ter wereld hadden willen komen maar dat niet mochten. Daarom worden er ook zoveel kindjes vanuit het buitenland geadopteert, die laten dat aan hun toekomstige adoptieouders weten."

En nu ben ik eigenlijk heel benieuwd naar wat jullie daarvan denken.
    Aangezien men hier binnen de gemeenschap niet zo goed tegen kritiek kan en alles klakkeloos aangenomen wordt, moest ik mijn verwondering toch ergens kwijt.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hmm...heel lastig.
    Toch valt jouw bericht volgens mij onder de volgende regel van zwangerschapspagina.nl

1.21 Om niet gerelateerde onderwerpen te bespreken heeft het beheer van Zwangerschapspagina een aantal off topic rubrieken gecreƫerd waarin overige berichten geplaatst kunnen worden. Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd. Uitzondering op deze regel zijn de religieuze feestdagen en de ramadan. Let er wel op dat deze onderwerpen niet uitlopen op discussies op basis van religie. Ook dan zullen ze gesloten en/of verwijderd worden.

Ik sluit hem dus wel.
    Elmo

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    poehee, dat is iets wat ik even moet laten bezinken geloof ik...

Deel Deze Pagina