Hoi meiden, Ik hoorde laatst de naam Neva ergens en vond hem zelf erg mooi. Ben benieuwd naar wat het bij jullie oproept. Ik vind Nova ook heel mooi, maar die wordt de laatste tijd wel erg populair en dat vind ik jammer. En hoe zouden jullie Neva uitspreken; als Neeva of Nieva?
Als Neeva. En ik vind het een erg mooie naam. Neva en Nova staan bij mij op het lijstje mocht ik ooit een dochter krijgen.
Jaaa Neva, super mooi! Ik zou 'm zelf niet kiezen vanwege de 'nee'-klank, maar vind 't verder erg mooi! Betekent sneeuw, dat vinden we ook eigenlijk wel erg leuk, dus het zou eventueel nog een 2e naam kunnen worden hier ^-^ Ik spreek het wel op z'n Nederlands uit dus. Voor 'nieva' zou ik het als Niva schrijven.
Ik vind Nova zelf iets mooier. Ik denk dat als je Neva leest je automatisch neeva uitspreekt. Als je zelf nieva mooier vind klinken zou je misschien Niva van kunnen maken.
Vind het een hele leuke naam, dan als Neeva uitgesproken. Nova word nu echt zoveel gebruikt en Neva vind ik dan origineler.
Ik zou hem als Neeva uitspreken. Leuke naam, doet me enorm aan sneeuw denken en daarom heb ik er een blonde, russische asociatie bij.
Heel mooi. Ik spreek het uit als Neeva. Is dat deze naam teveel op de naam lijkt van onze eerste dochter, anders had ik haar graag deze naam willen geven.
Ik vind de naam niet zo mooi, maar ik hou ook niet van Nova. Ik vind de -va op het eind te hard klinken.
Ik hou niet van Nova en ook niet van Neva. Ik vind er niet zoveel aan.. ik vind dan uitspraak Nieva mooier..
Ik vind Nova en Neva beide heel mooi. Neva inderdaad leuk dat ie niet zo populair is. Wel uitgesproken als Neeva ipv Nieva.
Vond Nova ook leuk maar wij hebben Novi gekozen, ook afgeleid daarvan...deeld een eerste plek met een andere meisjes naam!
Oww ik fok katten en het roept bij mij direct de associatie op van een ras de neva-masquerada. Voor mij zou het dus niets zijn
De Neva is ook een Russische rivier, haha. Nova moet ik nog steeds denken aan supernova; een geïmplodeerde/stervende ster, haha.
Ah inderdaad, er was iets russisch met die naam, ik kwam er alleen niet meer op . Nova vind ik echt helemaal niets, maar Neva vind ik echt heel anders klinken.
Mooie naam. Ik zou het dan uitspreken als Neeva. Nova vind ik trouwens ook een erg leuke naam, misschien nog wel leuker! Snap dat je misschien twijfelt omdat de naam de laatste tijd heel populair is geworden, maar denk niet dat je het daarom moet laten