Voor onze derde dochter komen we niet helemaal uit de naam. Na veel zoeken zijn man en ik op 4 namen uitgekomen die we allebei leuk vinden. Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen en waarom.
Maud: stoer en krachtig Marle vind ik qua originaliteit wel erg leuk (ik hou van origineel), maar vind het a. een tongbreker en b. ik denk steeds aan de naam Merle (ik zou er dus van in de war raken.. en bovendien vind ik Merle veel mooier). Daarom deze op #2 voor mij. Jill en Diede voor mij op een gedeelde 3e& 4e plaats. Jill veel te veel 13 in een dozijn bovendien hou ik niet van namen met de Dj-klank. Diede een jongensnaam!
Marle vind ik fris klinken en stoer, al is het wel een plaatsnaam. Diede als tweede, leuke vrolijke naam. Jill en Maud vind ik oma-namen. Daarnaast denk bij Maud aan havermout.
Ligt een beetje aan de naam van je andere dochters. Jill en Maud vind ik allebei erg leuk en bij vrij veel namen passen (Jill wat internationaler en dus beter passen bij andere meer internationale namen), Diede vind ik ook leuk, maar wel voornamelijk bij Nederlandse namen passen (Maud ook, maar daar heb ik het wel net wat minder bij). Marle vind ik op papier erg mooi, maar het spreekt niet zo lekker uit.