Dochtertje ruim 2,5 wakker maken om te plassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Ons dochtertje is sinds 2j3m overdag zindelijk, nu is ze ruim 2,5 en willen we proberen een stapje verder te gaan.

Daarnet bracht ik haar naar bedje en ze riep dat ze nog moest plassen terwijl ze een luier aan heeft. Hier zijn we op in gegaan en haar even naar het toilet gebracht. Gelukkig deed ze een plasje....

Nu vraag ik me af, wanneer wij zelf naar bed gaan stop ik haar altijd nog even toe. Is het dan verstandig om haar nog even te laten plassen op het toilet?

Wat zeggen jullie of werkt het zo juist niet, moet ze de ochtenden droog zijn wil je die stap zetten?

Effe nieuwsgierig ;)

2. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    ik lees mee, ik zit met het zelfde euvel....
    Ik zat er namelijk ook aan te denken om haar wakker te maken voordat ik ga slapen, maar vraag me af of dit inderdaad de manier is om het het beste aan te pakken.

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bij mij zei het cb dat het alleen een goed idee is als ze echt wakker zijn op dat moment en dus heel bewust plassen. Vaak zijn ze dus te slaperig en je wil ze natuurlijk ook niet te wakker hebben.;)

Recentelijk zei een andere cb arts dat het vanzelf komt en dat we vertrouwen moeten hebben in ons dochtertje. Ze zal het zelf goed aangeven. Ze is nu 3 1/2 en sinds ze 2 en 3 maanden is overdag zindelijk.

Ik weet het dus niet. Ze heeft laatst een periode gehad dat ze een week snachts 2 x riep om te plassen en was dan ook sochtends droog. Toen ineens werd ze er niet meer wakker voor. Geen idee wat ik hier mee aan moet maar gezien de tweede binnenkort komt en er veel veranderingen zullen zijn wachten we even en pikken we het op als ze 4 is.

Charlie

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb het nooit gedaan omdat ze zo leren (half)slapend te plassen iets dat eigenlijk niet moet. Ze moet er echt zelf wakker van worden.

Dochter was met 2j2mnd overdag zindelijk en wilde sinds de zomer graag met onderbroek slapen. We hebben afgesproken bij 3 droge nachten gaan we het proberen.

In oktober (2j10mnd) was het zo ver en vanaf toen slaapt ze in een onderbroek. ensinds die tijd hebben we 1 ongelukje gehad (eigenlijk maar een 1/2 ongelukje want ze stopte zelf met plassen en riep ons huilend).

Deel Deze Pagina