New born en pyjama

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maagd, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik heb 2 pyamas in de kast liggen een pakje en een 1delig pakje.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb 2 of 3 pyjamaatjes in maat 56, gewoon om dat ik ze zo schattig vond, ik zie wel of het praktisch is, maar 2 ervan zouden ook nog gewoon als pakje overdag kunnen, voor een heerlijke relaxdag:D
    Maar ik kleertjes van overdag laten slapen kan ook prima, de kleertjes die ik heb zijn ook allemaal van hele zachte stof, bijna pyjamastof inderdaad.;)

3. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    hier heeft ze overdag haar leuke kleertjes aan, en 's nachts zon boxpakje ('one-sie''). krijgt ze gelijk ook een nachtritme te pakken...

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik deed ook wel pyjamatjes aan maar alleen voor de nacht anders ben je de tijd om het iedere keer om te kleden kwijt tijdens het wakker zijn.
    ik knuffelde liever met de kleine dan dat ik van dat zo weinige ook nog tijd was om iedere keer om te kleden want als je echt wilt omkleden op het moment dat het babytje naar bed gaat dat is bijna heel de dag/

5. Verox

Verox Niet meer actief

In het begin krijgt je baby minstens iedere 3 uur een voeding en een schone broek. Tussendoor slaapt de baby zoveel dat ze geen verschil tussen dag en nacht ervaren en dus praktisch altijd een pyjama draagt.

Er zijn heel veel verschillende pyjama-pakjes te koop. Veel zogenaamde box-/kruip-pakjes. Maar inderdaad weinig setjes broekje-truitje zoals jij waarschijnlijk in je hoofd hebt. Al vind je ze wel bij de goedkopere ketens hoor. Vaak zijn het losse onderdelen die je met elkaar kunt combineren, dus romper, broekje, truitje en mutsje in dezelfde stijl.

Voor mijn dochtertje de eerste maanden geen onderscheid gemaakt tussen pyjama of gewone kleertjes. Enkel als we op visite gingen en ze een spijkerbroekje of rokje aan had, dan deed ik die uit als ze ging slapen.

6. senta

senta Niet meer actief

Vanaf dag 3 pyjama's gebruikt bij de prenatal en h&m gekocht, Ik vindt het zelf ook fijn om als ik de hele dag dezelfde kleren aan heb s ávonds lekker fris gewassen in een schone pyjama het bed in te gaan, zo ook met mijn kindertjes, iedere avond douchen of in bad en dan schone romper en pyjama aan, en in de ochtend doe ik ze beide wassen en schone kleding aan.
    En hier nooit problemen gehad met aan en uit kleden sterker ze heeft de grootste schik op de commode. Ligt daar altijd de schateren.

7. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Haha, ja zoals Cooksie ook zegt, een soort ritueel maken bij het slapen gaan?
    Maar ik denk dat het ook aan je kindje ligt, ik lees ook dat sommige kleintjes aan en uitkleden niet fijn vinden, dan zou ik er denk ik ook nog wel even mee wachten!

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik had de eerste weken boxpakjes van de prenatal of Wibra/zeeman.. Daarna heb ik voor de nacht piamatjes aan een stuk gekocht bij de zeeman, en overdag sliep ze in haar kleertjes..

9. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    ik heb een pyjama van de prenatal en heb 2 pyjama`s van bumba bij de action gekocht in 50/56 hebben ze zowel voor jongens als voor meisjes

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    In lekkere soepele kleertjes, soms vond ik het stoer om een klein spijkerbroekje aan te doen maar dat deed ik dat weer wisselen bij het verschonen voor hij naar bed ging.

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Gisteren heb ik mijn zoontje voor het eerst een boxpakje aangedaan (hema, met aan een kant drukkers). Gekregen in de kraamweek, en nu was het de juiste maat. Maar ik vind een luier verschonen best onhandig met zo'n pakje. Hoe doen de andere moeders dat?

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zal 1 van de weinigen zijn die dus elke avond haar kinderen in de pyjama doet,

Overdag had mijn zoontje vaak jogging broekjes aan in verschillende kleurtjes met een longsleeve erop, in de avond van die " pakjes " van de prenatal die ik als pyjama gebruikte,

De dames hadden vanaf de geboorte een legging met zacht jurkje erover en in de avond met slapen boxpakjes en pakjes van prenatal die we als pyjama gebruikte

Wij zijn van mening dat het helpt bij het ritme, net als overdag met slapen gordijnen open en in de avond gordijnen dicht,

Wij hadden/hebben nog steeds het ritme, 6 uur douchen,half 7 pyjama aan oudste twee mogen een beetje yoghurt eten dan mogen ze even tv kijken terwijl de jongste de fles krijgt, kwart over 7 naar bed verhaaltje en om half 8 slapen ( niet kunnen slapen dan mag de lamp even aan en mogen ze zelf nog eventje boekje lezen )

Dit deden we al vanaf baby zijnde, na 19.00 uur is bet bed tijd.

13. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Feetje heeft een ideaal pyjamaatje in kleine maatjes ;)

En ik doe trouwens ook s,avonds een pyjama aan bij de baby , hij gaat gewoon in het ritme van zijn grotere zus mee.

14. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    hier was ze 3 maanden toen ze een pyama aan kreeg. Met het badje verschoon je haar zoiezo dagelijks en dat gepriegel vinden ze echt niet leuk. Aan wennen gebeurd vanzelf dat is nog niet op die hele prille leeftijd. Heb gewoon lekkere zachte broekjes aangedaan en shirtjes dat net zo zacht is als een pyama .

15. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland

ik ga dat straks ook doen rond die tijd pyjamatje aan te doen om zo toch wat het dag en nacht ritme te krijgen bij mijn zoon dus niet gedaan en die heeft er heel erg last van gehad dat hij geen dag en nacht ritme had en altijd erg vroeg wakker was is zomers niet erg maar swinters al om half 5 wakker zijn en niet meer willen slapen vind ik toch niet geweldig

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.296
    17.185
    113
    Hier kregen ze ook al heel snel een pyamaatje aan savonds, zeker toen ze doorsliepen. Nou spuugde de oudste ook wel heel veel dus die moest ik toch wel omkleden en tja, dan is een pyama savonds net zo makkelijk he. Ook de tweede kreeg al snel een pyama aan + slaapzak, dat was voor haar toch een "teken" dat het tijd was voor lang slapen (maar het was ook al snel een echte meid die er van hield als er met dr getut werd ;) ). Deze uk zal ook heel snel een pyama aankrijgen en wil een paar slaapzakjes bijhalen om zo een duidelijker ritme te creëren. Maar best kans dat het nog veranderd hoor, als blijkt dat deze omkleden helemaal niet fijn vind

17. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het aankleden was hier de eerste weken echt een drama. Mevrouwtje kon niets met haar nekje hebben. Een boxpakje of soepele outfit kan ook makkelijk als pyama dienen.

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier ook zo als Hippo zegt , ik denk dat het goed is voor het ritme om het zo meteen al te doen

Deel Deze Pagina