Mijn 10 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by annick1984, Sep 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Vanmorgen om 10 voor 9 's ochtends mijn eerst (10 weken) echo gehad. Eerst uitwendig geprobeerd, maar daar was mijn binnenkant één wazige vlek. Dus toen maar inwendig. En daarmee was het beeld gelijk heel mooi, en hoefde de gynaecoloog (weet niet zeker of ze dat is, want ze doet meer dingen binnen de afdeling) niet eens te zoeken.

Ons mini mensje is 3 cm [nog wat]. Volgens eigen telling was ik vandaag 10 weken + 1 dag. Ik werd 1 dag terug gezet. Best netjes.

Helaas hebben we het hartje nog niet horen kloppen, maar wel een 'wit vlekje' gezien wat druk bezig was. Het hummeltje was af en toe ook druk aan het "huppen".

Volgende afspraak staat over 4 weken, op 8 oktober. Ik had gedacht dat ze voor 12 weken ook een afspraak zou maken, maar dat was dus niet zo.

Attached Files:

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    Mooooiiii wat zijn ze dan al compleet he

geniet ervan

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ja, je ziet al echt onderscheid in de bouw. Hoofdje, rug, armpjes ("vlerkjes", noem ik ze, gelijk onder de kin) en de knietjes en beentjes.

Ondanks ik via Google al heel wat foto's van 10 weken echo's heb bekeken, had niet gedacht om nu al zoveel details te zien.

4. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Dit is je termijnecho. Ik had de mijne ook met 10.1 weken. Ik dacht dat ik 9.4 dagen was maar werd 4 dagen vooruit gezet en dat klopte ook. 12 weken echo krijg je als je een combinatie test wil laten doen. Gefeliciteerd trouwens ;)

5. nlovesn

nlovesn Actief lid

Oct 10, 2011
    437
    0
    16
    Grappig he ja dat ze al zo op een mensje lijken! Ik heb dinsdag echo gehad bij 10 weken en was zo blij met mijn foto :D volgende week donderdag heb ik termijnbepaling
    Dit was mijn echo <3

Attached Files:

6. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Wat een prachtige echo foto's :)

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Wanneer is het een termijn echo? Ik heb alleen gehoord dat dit mijn eerste was en dat ik 10 weken (wat op 1 dag na klopte) was en na 4 weken weer een echo zou krijgen.

Als je ook nog een 12 weken echo zou willen, kost dit dan iets?

8. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Heb veel info gekregen, maar qua onderzoeken hadden ze het alleen over de 20 weken echo en de screening naar het down syndroom.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als je een extra echo wilt laten doen dan kost dat altijd geld, kan je bij je verloskundige laten doen of bij een echocentrum.
    Ik heb voor een korte echo met 10 weken toen 30 euro betaald.
    Jammer dat ze je niet het hartje hebben laten horen!

10. snoepje84

Tussen 10 en 12 weken is het een termijnecho. T liefst 10 want dan kunnen ze het vruchtje nauwkeurig opmeten. Na 12 weken groeit elk vrucht op zijn of haar tempo waardoor de metingen niet meer zo nauwkeurig zijn. Waarom je 14 echo krijgt snap ik zelf ook niet. Altijd wel mooi meegenomen natuurlijk. Ik kreeg de termijn met 10 weken en nog een met 20 weken en de de groei met 32 weken. Mits je medisch bent wat ik door zwangerschap diabetes ook was dan krijg je ook wat meer want dan moet de kleine extra in de gaten gehouden worden. :)

11. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Mijn 'echodame' zei dat ze na de 10 weken echo na 4 weken weer wilde kijken en daarna pas bij 20 weken. Anders zat er zolang (8 weken dan, als ze bij 12 weken alweer zouden kijken)

Dan duurt het voor mij na de 14 weken 'slechts' 6 weken. (Natuurlijk duurt dat voor mij nog veel te lang :D:p).

Zij zal het wel weten..

Ze heeft de baby wel opgemeten, maar ik ben zelf vergeten te vragen wat mijn uitgerekende datum is, en zij heeft het ook niet gezegd.

12. snoepje84

Ik moest 10 weken wachten tot de 20 weken echo weer :D altijd fijn hoor elke echo is mooi genomen! Wel vreemd dat ze niet je uitgerekende datum heeft doorgegeven na het opmeten van het vruchtje want in principe is 10 weken een mooie periode om het vruchtje nauwkeurig te meten

13. anjak

anjak Actief lid

Mar 13, 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Leuk! Leuk! Ik heb woensdag ook (2e) echo gehad.
    10w 2d en druk dat hij/zij al was! Flink met de armen en benen aan het wapperen ^_^
    Maar bij mij zelfde hoor! Ook over 4 weken terug komen en daarna 20 weken echo..
    ooohw en gezellig! Ik moet ook weer op 8 oktober!! :D
    12 weken combi test kon ik wel doen in het ziekenhuis, maar kost 150,-
    En gezien de kans vrij klein wordt geschat. En ook de test alleen een kans berekening is, hebben wij gekozen het niet te doen en dat geld te besteden aan de baby uitzet.

(Moet mn banner nog aanpassen) ;)

14. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Staat het niet toevallig op de echofoto welke termijn je precies bent? Bij mijn echo in het ziekenhuis bij 8.5 stond het namelijk wel.
    Ik heb maandag intake bij de verloskundige, dan ben ik -als het goed is- 10.3. Ik vind het, ondanks een eerdere goede echo, erg spannend! Vorige keer was ik helemaal niet zo zenuwachtig, maar nu wel...

15. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Nee, de tekst is er half afgevallen. Ging ook meer om de foto dan om de tekst..

Zal het op 8 oktober wel even vragen, of ze dat dan nog na kunnen meten of kijken.

16. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ja, dat hebben ze ons ook vertelt. En dat vonden wij ook nogal veel voor een "kans op". Bij de 20 weken echo kan ook een boel duidelijk worden, dus dan hopen we daar maar op.

Denk dat ik de nekplooi-meting (of hoe heet dat?) dan bij 14 weken krijg? (dacht gelezen te hebben dat dat tot 14 weken kan, en ben bij mijn 14 weken echo nog net 13+6)

17. anjak

anjak Actief lid

Mar 13, 2014
    219
    0
    0
    Groningen
    Volgens mij kunnen ze de nekplooi bij 14 weken niet meer meten.
    en dat is daarom ook onderdeel van die combi test. Wat mij was uitgelegd is dat die combi test tussen de 11-13 weken moet en bestaat uit nekplooi meting en een bloedtest.

Maar dat is wat ik er van begrepen heb.

18. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ze hebben bij mij bij de 10 weken al bloed geprikt (4 buisjes vol), dus dat zullen ze bij 14 weken niet nog es doen (ga ik vanuit).

19. anjak

anjak Actief lid

Mar 13, 2014
    219
    0
    0
    Groningen
    Nee klopt. Maar dat was niet om die syndromen mee te testen.
    Als je voor de combi test zou gaan had je nog een keer moeten prikken.
    Ze hadden mij ook geadviseerd als ik voor die test zou gaan pas met die test gelijk voor alles te laten prikken. Scheelt weer een x bloed prikken.

Ik zie nu pas dat je uit Hoogezand komt...
    toevallig ook onder behandeling bij umcg?

20. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ja dat klopt.

Share This Page