Ik ga morgen met mijn gezin voor een paar dagen naar Zeeland, regio Ouddorp/Stellendam. Nu wil ik graag al eerder op pad om bijvoorbeeld te lunchen, te winkelen, een oud stadscentrum of een leuk museum te bezoeken. Ik ben nog nooit in Zierikzee of Brielle geweest. Is dat leuk op maandagochtend/-middag? Of heb je misschien een betere tip? Alle tips zijn welkom!
In die regio (wij hebben in Middelharnis gewoond, ook een erg leuk centrum) is er weinig tot niets open op maandag ochtend. De middag iets meer, maar nog steeds niet alles. Ik denk dat het een beetje de verkeerde dag is om zoiets te willen. Maar wellicht iemand die in één vd 2 genoemde plaatsen zelf woont en daar meer over kan vertellen.
Misschien is Renesse leuk? Daar is in ieder geval wel wat open. Weet niet of je van zeehonden houdt, maar A seal is een zeehondenopvang, klein maar wel leuk om even te kijken. Bij de Brouwerspuisluis is het ook leuk zeehonden kijken (in de zee) maar ligt aan het weer en misschien ook seizoen. In de zomer met rustig weer veel zeehonden gezien, met meer wind minder zeehonden, en gister geen zeehonden gezien. FutureLand (Rotterdam Maasvlakte) lijkt me zelf erg leuk om een keer naartoe te gaan. Oh is op maandag dicht zie ik. Dan met het gezin misschien leuk
In Brielle ben ik in de lockdown-periode gaan picknicken met Alpacas (Alpaca World Brielle). Was echt geweldig toen, de kinderen vonden het prachtig , maar misschien kwam dat ook wel omdat er helemaal niks anders te doen was toen Zee honden kijken bij de spuisluis Brouwersdam of bij de vluchthaven Neeltje Jans (niet het pretpark, maar aan de andere kant van de weg)
Brielle zou ik niet doen, veel horeca gaat daar pas vanaf woensdag open. Ook winkelen is niet heel veel. Zierikzee zou ik dan eerder doen, of Ouddorp komen wij ook regelmatig maar weet niet hoeveel daar op maandag open is. Hellevoetsluis heeft wel wat meer winkels/horeca. Struytse hoek is een groot winkelcentrum, het oude deel rond de haven schijnt ook wel leuk te zijn om rond te lopen. En we zijn er eens bij het brandweermuseum geweest. Maandag(ochtend) is sowieso wel lastig met winkels ed die open zijn.
Bedankt allemaal! Waar ik al bang voor was: veel gesloten. De Struytse hoek is vanaf een uur of 12 open. Die had ik al back-up in gedachte, omdat we daar de vorige keer ook zijn geweest. Brielle leek me zo leuk vanwege het historische karakter. Maar niks voor de maandag dus, begrijp ik. Ik hoopte dat hier iemand een goede tip had. Ik kon zelf weinig vinden en ik zie dat alle genoemde dingen morgen dicht zijn.
Ik vond Middelburg ook erg leuk, maar ik verwacht niet dat dat open is. Zierikzee is ook heel leuk, maar wel anders als er niets open is en daar heb ik geen idee van.
Ik denk dat er weinig anders op zit dan een lekkere strandwandeling en dan lunchen bij een strandtent ofzo. Op de Brouwersdam zijn er wel strandtenten maandag einde ochtend open. Als je een museum zoekt later in de week, wij vinden Terra Maris heel erg leuk. Maar die gaan pas op woensdag open.
Zierikzee is wel leuk! Volgens mij zijn de meeste winkels wel open! Ik was weleens op vakantie in die buurt en dan ging ik wel op maandag naar Zierikzee. Er is daar ook wel een museum maar dan zou je voor op internet moeten kijken voor de openingstijden. Je kunt ook de toren beklimmen maar daar weet ik ook de tijden niet van. Wellicht ook te vinden op internet. Het is al even geleden dat ik er geweest ben. Maar wel een prachtige oude stad. Met de oude haven en de poortgebouwen. De horeca in Zierikzee is ook goed..
Stadhuis museum Zierikzee is morgen wel open zag ik. Extra geopend op maandag 20 en 27 februari ivm vakanties. Misschien is dat een optie
Je zou eventueel eens kunnen kijken of er een app is die bijvoorbeeld stadswandelingen ofzo aanbieden? Die zou je dan in de ochtend kunnen doen in/ rondom Brielle en dan in Hellevoetsluis lunchen?
De app verhaal van Nederland heeft een podcast wandeling in Brielle, een wandeling en dan het verhaal van geschiedenis van Brielle
Boswachterij Westerschouwen is een mooi gebied om te wandelen! Brasserie Zeelust is wel geopend morgen volgens mij.. qua winkelen zou ik een andere dag uitkiezen. Veel gaat pas met de middag open.