Wat een leuk topic! Ben zelf 2x in New York geweest,voor een paar dagen maar en dan alleen in Manhattan. Mijn aanstaande man woont in Brooklyn en het is de bedoeling dat ik bij hem ga wonen als de papierwinkel(visa ed) rond is. Voorlopig heb ik een aantal citytrips naar Italiƫ(zijn thuisland)gepland.
Ik vind het de meest verschrikkelijke stad van Amerika! Het is er vies en vunzig. Voor een beetje hygiene betaal je je scheel, dan is San Francisco een veel betere stad voor een gezin. We zijn er 5 dagen geweest en waren blij dat we weer weggingen. Wat wel gaaf is: Het vrijheidsbeeld. We waren op tijd met de kaartjes en zijn helemaal bovenin geweest. Een fantastisch uitzicht. Maar nee, ik ga er niet weer naartoe denk ik.
Ik vond San Francisco weer niet zo, maar we waren dan ook in december daar. Alleen maar zwervers en gekken daar. Ik denk dat dat in de zomer niet zo is en dat er dan wel een leuke sfeer hangt. Maar in Los Angeles bij Venice Beach was het in december ook niet leuk qua zwervers en louche types, terwijl dat er in de zomer op tv heel gaaf uitziet. Maar ik dwaal af... ... Daarentegen was NY heel gaaf rond die tijd (bijna kerst). Empire Sate building vond ik leuk, moet je wel vroeg gaan anders is het heel druk. Voor de rest hebben we gewoon gelopen door de straten (zere voeten, neem sneakers mee, want een paar blokjes lopen betekent uren lopen) Ik vond de sfeer geweldig alsof ik in een film liep. Met putten waar stoom uitkwam. Overal Starbucks.. mmm. De lucht van pretzels en hotdogs. De amerikaanse taal en typetjes. Central Park!!! Mega winkels! Ik ben nu 2 x geweest en zou zo weer gaan, als ik met je mee mag
Er schijnt een gratis Ferry te zijn die langs het vrijheidsbeeld gaat. Weet iemand of dit de moeite is, of dat je echt het vrijheidsbeeld zelf bezocht moet hebben? Heb gisteren ook een site gevonden waar shots van bekende films zijn opgenomen. Denk se.x and the city, you've got mail, spiderman. Ook heb ik de flat van friends gevonden!! We wilden eerst naar een b&b in NY, maar we lazen dat er veel illegale b&b's zijn. Gisteren werd ik op een forum geattendeerd op priceline. Heeft iemand hier ervaringen mee? En een NY pas? Heeft iemand dat genomen? Zoals jullie zien, ik zit vol vragen, en dit is nog niet eens de helft
Hey, gaaf! New York! Wij zijn afgelopen november geweest. Via airbnb.com hebben wij een slaapplek geregeld. Sliepen bij iemand thuis, was supergoed geregeld. Hadden gewoon een eigen sleutel, kamer, douche en toilet voor onszelf. En niet duur. Waar je echt een hamburger moet gaan eten is bij Le Parker Meridien.56th street tussen 6th en 7th avenue. Is een chique hotel, loop je naar binnen, dan zie je links achterin een rood gordijn. Daarachter is een compleet andere wereld dan het chique hotel waar je je een stap terug nog in waande. Er zit een piepklein shabby hamburgertentje..... Een ervaring opzich en heerlijk eten. Je kan zelf je hamburger samenstellen. Die gratis ferry is de staten island ferry, vanaf daar heb je prima zicht op het vrijheidsbeeld. Deze ferry gaat heel erg vaak. Het 911 tribute centre vond ik erg indrukwekkend, indrukwekkender dan ground zero Om te shoppen hebben we de bus gepakt naar jersey gardens. Groot overdekt winkelcentrum met oa een victoria secret outlet Heel veel plezier!
Als je op google 'ferry statue of liberty' intoets zie je plaatjes met een oranje ferry langs het vrijheidsbeeld varen. Vanaf die afstand zie je dan het vrijheidsbeeld. Wij hebben de ferry genomen, omdat je dan toch een blik kunt werpen op het beeld en wij niet zo nodig op het beeld wilden staan. Maar misschien vinden andere mensen die het wel hebben gedaan, het wel echt waard. Ik had geen NY pas. Het schijnt dat je thuis eerst ff moet berekenen of je het geld eruit haalt qua bezoeken aan bezienswaardigheden en kijken hoe lang die geldig is. B&B nooit gedaan. Wij zaten in het Pennsylvania hotel. Erg tevreden over. Maar wij hadden ons verder niet verdiept in het hotel van tevoren, want het hoorde bij de reis via Globe.