New York

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door BabyR, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Als je t geld er voor heb: musical op Broadway is eigenlijk ook wel een must!

2. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Gaaf naar NY! Als je het leuk vind kun je mijn weblog bekijken, ik zat er vorig jaar!

3. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Roozjuh, dat gaan we zeker doen!!

Femmy, leuk, ik ga eens kijken!

4. yps

yps Lid

17 apr 2012
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren toen in de veronderstelling dat de speelgoedwinkel uit Home Alone deze was: Our Stores - - maar eigenlijk lijkt deze er niet erg op! Misschien zijn er enkele scenes geschoten maar echt herkenbaar vond ik het niet. Het is wel de moeite waard om een bezoekje te brengen! Hij zit naast de Apple store op 767 5th Avenue. Ze hebben daar wel die grote vloerpiano uit de film ''Big" met Tom Hanks.

5. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Volgens mij zit die 'winkel' in Chicago. En is het helemaal geen winkel maar gewoon een pand, die ze voor die film hebben omgebouwd tot speelgoedwinkel.

Bedankt, ga daar zeker even kijken. Ben gek op speelgoedwinkels haha!

6. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ja echt super, wij keken naar een oefenwedstrijd en het spectakel was evengoed net zo groot als anders. Qua zakgeld geen idee, wij deden een rondreis.

7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    #47 Suuzan, 7 mei 2014
    Laatst bewerkt: 7 mei 2014
    Heb alle reacties niet gelezen, maar als je empire state building wilt bezoeken ga dan vroeg op de dag. Hoef je lekker niet te wachten. Rond 10 uur stond er al een rij buiten.
    -Rockefeller is heel leuk qua kerstsfeer.
    - timesquare. Het leek alsof ik in een film was.
    - central park, voelde me net carrie bradshaw.
    - Bryant park (dan is er een schaatsbaantje buiten en kraampjes, er waren heel veel mensenop het ijs die niet konden schaatsen. Was dus al leuk om te zien)
    Weet je wat ik ook leuk vond: er kwam echt stoom uit sommige putdeksels buiten. Het leek wel een scene uit de ninja turtles ofzo. Jaja, zet je camera maar klaar ;):D

Tip:
    En als je naar je hotel wilt gaan vanaf het vliegveld. Die gele taxi's zijn redelijk duur. Je hebt ook soort van busjes waar je met meerdere mensen (zo'n 8 personen ofzo) in gaat en die brengt je dan omstebeurt naar je hotel. Scheelt veel geld en je kan gelijk wat van de stad zien. Duurt wel wat langer dan een gewone taxi, maar ons maakte dat niet uit. Was ook nog gezellig met al die toeristen. Die busjes staan gewoon buiten het vliegveld te wachten. Geen idee hoe ze heten.

8. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Of in de avond naar empire State, dan heb je mooie avond/nacht foto's.

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lekker eten kun je bij Ellens Stardust Diner. De bediening zingt daar live, erg leuk. Je fooi is goed besteed, gebruiken ze voor hun muzikale opleiding. Ze zitten dichtbij Broadway.

Hou er ook rekening mee dat NY een vreselijk vieze stad is. Wij kwamen uit Washington, wat erg schoon was. De mensen zijn echter wel weer heel erg vriendelijk.

Ground zero is indrukwekkend, maar de victoria's secret ook. Ook een stuk goedkoper dan Nederland/Londen.

Central Park is super, lekker rustig wandelen.

Wij waren met 5 dagen NY wel echt klaar daar, terwijl we dat in andere steden niet hadden.

Geniet van de voorpret. Kijk ook eens op allesamerika.com Dat is een leuk forum, met veel experts.

10. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ohja dat lijkt me geweldig in de avond!!

11. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ohjaaa de victoria secret, thanksss!!
    klinkt leuk dat eet tentje!

12. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Vergeet China town niet, lekker eten daar. Ook little Italy is leuk. Neem gratis de Staten island ferry heen en terug. En reis per metro met een dagkaart door de stad. En vergeet Grand Central station niet, kijk daar vooral omhoog.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ohja, Ground Zero vind ik zeker de moeite waard!
    4 jaar geleden was Ground Zero nog echt een bouwput en zat er een museum naast. Erg indrukwekkend, allemaal resten zichtbaar van de Twin Towers en persoonlijke bezittingen.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ah natuurlijk, Ground Zero! hoe kon ik die nou vergeten. wij waren geweest toen ze er nog stonden, zijn er geweest toen ze waren verdwenen en mijn droom is om er nog 1x terug te komen om te zien wat ze er nu van gemaakt hebben

en wat je eigenlijk ook moet doen is naar FAO Schwartz. Mega grote toy store. en dan denk je, wat moet ik daar als volwassene, maar je kijkt echt je ogen uit! google maar eens op afbeeldingen

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Wij zijn ook een glas gaan drinken in een bar/resto dat op een draaiend platform gemaakt is... Weet wel de naam niet meer; maar je draait dus de hele tijd stilletjes rond, met de gebouwen naast/onder je :)

16. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Kwek, is dat niet in een hotel? Het marriot geloof ik?

Nou wij hebben geboekt hoor!!!

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ben zó jarloers he! ik wil ook weer!!!! Mijn pa zit nu met zn ass in SF. en rijden komende week rond naar weet ik t waar allemaal heen. ik wil ook! ik wil ook! :p het is dat mijn man anti-usa is anders had ik er al waarschijnlijk gewoond

18. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik zou aanraden veel lopend te doen, met metro onder de grond mis je veel!
    Wij hebben central park doorlopen van noord tot zuid. Ff pittig triple maar daarna in boat house gegeten, heerlijk!

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    En zo'n hop on hop off bus, is dat niks.?

Haha roozjuh! Ik snap wel een beetje hoe je je voelt..

Ohh heb echt zo'n zin!! Alhoewel ik wel een beetje bang ben dat ik mn kindjes enorm ga missen..

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Idd, goeie schoenen aan want je loopt flink wat kilometertjes als je niks wil missen

Deel Deze Pagina