Hallo, ik wil met zoon een kleine week naar New York. Hij wil sowieso een beetje de gebruikelijke bezienswaardigheden langs en naar the Friends experience. Nou heb ik niet superveel te besteden, dus mijn vraag is eigenlijk wat ik ongeveer kwijt ben aan ongeveer 5/6 dagen NY incl. hotel op een redelijke plek, maar ook met welk budget ik daar rekening moet houden, los van de vlucht en hotel maar wel inclusief wat bezienswaardigheden?
Er zijn passen te koop waarmee je toegang krijgt tot diverse activiteiten. Je moet dan even goed kijken welke het beste bij jullie passen, maar daar kan je veel geld mee besparen.
Wij zijn een paar jaar geleden geweest voor 5 dagen, geloof dat toen de prijzen zo rond de €700/€1000 zaten voor 5 dagen
Qua hotel kan ik niet echt helpen, voor mij alweer 10+ jaar geleden als student in een wijk waar je geloof ik niet moet zijn. Verder hangt er ook heel erg vanaf of je alleen langs dingen wil lopen of ook echt naar binnen wil. Op zich is er genoeg te bekijken. Als je echt actief veel dingen wil bezoeken dan zou ik ook voor een pass gaan: Je hebt bijvoorbeeld https://newyorkpass.com/ daar staan ook de prijzen van de attracties zelf, dan kun je de berekening maken of de pass goedkoper is. Deze is voor een x aantal attracties https://www.newyork.nl/new-york-sightseeing-flex-pass-kopen/ En dan kan het ook nog in combinatie met een metrokaart: https://www.newyork.nl/metrocard-kopen/ , die vond ik overigens echt heel fijn (een metrokaart), lopen is prima maar daar wil je ook niet teveel tijd mee kwijt zijn in zo'n grote stad . Als budget echt de bottleneck is New York wel een goede stad om gewoon rond te kijken. Beleven hoe het (niet) donker wordt op time square (en alle winkels in gaan), grand central station, fietsen door central park, over brooklyn bridge wandelen..
Deze dacht ik ook meteen aan - was erg leuk en mooi. Verder hebben we toen ook een musical meegepikt. Weet niet meer juist hoe het zat, maar door ze op een bepaalde plek redelijk last minute te kopen, was de prijs zeker te doen.
De huidige vliegticket prijzen die kun je vast wel al vinden. Betreft hotels moet je kijken waar je wil zitten. Verder weg is goedkoper maar ga je niet snel savonds nog even weg. Wij zaten dichtbij en konden makkelijk op en neer lopen. Wij zijn wel naar wat standaard dingen geweest. Ook konden we toen wel kortingsbonnen vinden in winkels en mc donalds. Drinken voor onderweg kochten we bij duane reade. Het is een hele belevenis. Er zijn ook dingem die gratis zijn. Wij vonden gebouwen mooi om te bekijken en gingen naar de bieb en het station. Flat iron building is ook mooi. Houten roltrap bij macy. Een keer wat anders In de zomer hadden ze toen broadway musical liedjes in het park. Was leuk om mee te maken.
In 2010 geweest, wij hadden toen een hop on hop of bus pas. Zo kon je op de plekken van bezienswaardigheden op en af stappen. Wat het koste weet ik niet meer. Mijn (toen) schoonouders hadden de reis geboekt. We zouden 4 dagen maar dat werden er 3 ivm de aswolk. We hebben alles in een vogelvlucht gezien en zijn ook naar Statue of Liberty geweest en Top of the Rock, Macy's, Station, Flat Iron, gegeten in Little Italy, China town echt alles. Hebben nog door Central Park gefietst maar was wel een opgave hoor, New York in 3 dagen. We sliepen in het Edison hotel op 42nd street, als je de straat uit loopt sta je op Broadway. Super leuk en veel plezier!!
Slapen deden wij voor een paar tientjes per dag in Northern Manhattan. Niet per se de beste wijk en flat, maar wij voelden ons niet onveilig en met een kwartiertje in de metro stond je in hartje centrum. Wij waren van ochtend tot avond op stap dus sliepen daar alleen. Verder zijn we ook ongeveer nergens in geweest wat geld kost. Struinen is al leuk.
Hahah same, low budget ergens in een wijk in brooklyn wat niet echt goed bekend staat, oepss, wist ik veel. Was helemaal happy om in NY te zijn. Vond het wel wat minder om 's nachts terug te keren naar onze verblijfplaats, maar ik was met een jongen dus dat hielp wel wat haha. En voor TS; New York is al een hele belevenis om daar te zijn. Times Square is geweldig. Wij hadden een city pass, kun je vooraf kopen. Geen idee hoe het nu werkt, maar toen kon je een pass voor een X aantal activiteiten kopen. Scheelt best wat in de kosten en je hoeft niet overal in de rij. Central park is ook wel echt een must see.. Ik denk dat je al met al moet rekenen op een prijs van zo'n €800 pp.