Londen met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door cowgirl80, 21 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Volgende week gaan we een paar dagen naar Londen. Wij zijn gek op musea dus British Museum, Natural History en Science Museum staan hoog op de lijst. Maar wat is er nog meer echt leuk om met kinderen te gaan doen?
    2 van ons hebben erg hoogtevrees, dus London Eye gaat hem niet worden. En ik zag dat de kaartjes van Sky Garden al helemaal uitverkocht waren.

2. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Jaren in Londen gewoond maar had toen zelf nog geen kinderen maar ik dacht aan de volgende dingen:
    Tower hill met de raven, wisseling van de wacht en de kroonjuwelen en eventueel daarna tower bridge meenemen en wat eten bij een tentje aan St Katherine’s docks.
    Thema wandeltocht als ze ergens fan van zijn (Harry Potter bijv).
    Boottocht over de Thames of de Hop on hop off bus als jullie moe zijn van het lopen en Londen aan je voorbij willen laten trekken.
    St Paul’s cathedral bezoeken gecombineerd met Monument beklimmen (die is niet zo hoog en geeft evengoed mooi uitzicht).
    South Bank lopen (kom je langs hoop land marks zoals sea aquarium, Shakespeare theatre, Tate en marktjes en horeca, en loopt langs de Thames) en dan lekker snoepen en proeven bij Borough Market.
    Londons zoo en na afloop chillen in Regents park.
    ‘s avonds een musical met goedkope last minute tickets.
    Dé evenementen en uitgaansgids voor London is Time Out https://www.timeout.com/london die heeft ook allerlei ideeën voor Londen met kids https://www.timeout.com/london/kids/101-things-to-do-in-london-with-kids

cowgirl80 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Geloof dat er ook een harry Potter experience zit in London?! Lijkt me wel gaaf! Maar dan moet je natuurlijk wel HP fan zijn.

4. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    oh zo leuk! zou ik ook wel willen haha, maar heb er het budget niet voor.
    wij wilden nog wel naar het sherlock holmes museum, volgens mij wel heel klein.
    sea life.
    hele grote speelgoedwinkel, Hamleys
    veel plezier

cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik zou als ik jou was eens kijken of de london pass nog bestaat. dat is een soort museumkaart waar je "gratis" entree krijgt voor heel veel museas. die pas moet je natuurljk wel kopen maar dat was toendertijd goedkoper dan alle tickets los te kopen.
    maar het is al een tijd geleden dat wij er geweest zijn. wij hebben toen alle prijzen van museums waar we naar toe wilden bij elkaar opgeteld en we kwamen hiermee bijna aan de prijs van de london pass. voordeel van die pas was ook dat je even sneller ergens naar binnen stapt.
    bij ons begon het gigantisch te regenen en wij zijn toen londen aquarium ingestapt om te schuilen en hebben ons daar goed vermaakt.

we zijn ook naar de towers geweest. weet even de naam niet meer. toren met schatten.
    - london bridge
    - big ben
    - wisseling van de wacht bij het paleis
    - met de trein naar windsor castle. (dacht ik, iig buitenverblijf van de koniklijke familie)
    - grote speelgoed/warenhuis
    - london zoo
    - joods museum.misschien minder geschukt voor kinderen...
    - british museum

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    De musea waar wij heen willen zijn gratis , dus dat valt mee. ☺️ Je kan wel een pass kopen voor het aquarium, london eye en nog een paar attracties samen. Ik zal er nog even naar kijken wat dat kost, maar er zaten best wat dingen bij die we niet echt iets voor ons vonden.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    En je moet maanden van tevoren gereserveerd hebben… vriendin van mij probeerde in januari al te reserveren voor de meivakantie en toen zat het al volo_O

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ah ok..dan is het veranderd. Toendertijd moest je voor British museum enz betalen.

9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Wij zijn 4 jaar geleden met de kinderen in Londen geweest, ze waren toen 6 en 11. Een aantal van de dingen die wij met ze gedaan hebben: Lego store, M&M's World, Hamley's, eten bij Rainforest Cafe, changing the Queen's Life Gard op de Horse Guards Parade (kun je dichterbij komen dan wisseling van de wacht bij Buckingham Palace en is dus met paarden), Londen Transport Museum, Tower of London, Sky Garden voor uitzicht op Londen. Dit laatste is een restaurant/bar op de bovenste verdieping van een wolkenkrabber met een uitzichtsterras. Je moet er wel kaartjes voor boeken, maar die zijn gratis. En je hoeft niet verplicht wat te drinken, je kunt dus echt gaan voor het uitzicht. (Oeps, zie nu de hoogtevrees, maar misschien een tip voor anderen)

10. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Wij hadden overigens achteraf spijt dat we niet naar het Natural History Museum zijn geweest. Man is achtergebleven in Londen voor een congres en is daar geweest op de dag dat ik met de kinderen terugging. Hij vond het erg mooi en dat hadden de kinderen ook vast gevonden. En dat is inderdaad een van de gratis musea.

O ja, voor lunch: wat halen bij Pret a Manger, daar zijn er heel veel van in Londen. En die hebben zulke lekkere dingen. Wij haalden daar elke dag wat en aten dat dan op in een parkje of ergens op een bankje ofzo.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja we willen in elk geval even de dinos gaan bekijken in het natural history. Goede tip van de pret-a-manger, die hebben ook fijne gezonde dingen zie ik!!!
    Sky Garden zit helaas al volgeboekt in de tijd dat wij er zijn.

nijn37 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina