Hoi allen, Ik temp deze ronde voor het eerst, voor de zwangerschap van mijn dochter nooit gedaan (dat lukte toen heel snel), en de afgelopen 3 rondes ook niet. Nu dus wel, omdat ik mijn cyclus wat beter wilde leren kennen, en een serie symptomen die ik associeerde met ovulatie beter aan het precieze moment wilde kunnen koppelen. Echter, nu is het meteen een wat rare cyclus, want ik merk maar weinig van de normale ovulatiesymptomen. Ik zit op zich pas op dag 13 (vorige cycli lag ovulatie voor mijn gevoel op dag 14, soms 15 - heb totale cycluslengte van 25-26 dagen), dus het kan nog komen. Maar goed, nu mijn temp vraagje: ik heb de hele cyclus getempt, met uitzondering van dag 1. Op dag 2 nog 36.9, vanaf dag 3 elke keer vrij constant temp's van 36.4-36.6. De afgelopen twee dagen beide 36.5. Maar vanmorgen opeens 36.1 . Is dat normaal, zo'n gekke dip, in de periode waarin de ovulatie nog moet komen? Ik heb op dezelfde tijd getempt als anders.
Ja dat klopt kijk mijn kaartje in me handtekening als Morgen je temp gaat stijgen en hij blijft stijgen heb je vandaag je ei gehad ik zou dus zeggen klussen!!!!
Ahh ok, dus het is ook de bedoeling dat je temp eerst daalt om daarna weer te stijgen? We hebben eergisteravond en de avond daarvoor wel geklust, gisteravond helaas niet want bezoek dat bleef slapen. Hopelijk vanavond dan nog eens, dan zou het redelijk goed moeten zitten, denk ik .
Ja vanavond kan dan nog wel, ja je krijgt eerst een dip en dan een temp stijging die 3 dagen achter een stijgende moet zijn, dan weet je dat je ei is geweest op de dag dat die gedaald is daarom weet je Met tempen ook achteraf wanneer die gesprongen is op fertility friend kan je een kaartje maken als je die nog niet hebt en dan kruist het programma hem vanzelf erg handig en overzichtelijk
Fijn dat die dip normaal is, ik had alleen gelezen dat je temp stijgt vanaf ovulatie, en omdat de hele cyclus al wat raar is/voelt begon ik bijna te denken dat het deze ronde gewoon over zou slaan, geen ovulatie, omdat mijn temp juist daalde ipv steeg. Mooi dat dat juist de bedoeling is . FF heb ik (nog) niet, ik hou het nu nog bij in een schriftje. Ga het denk ik tegen einde cyclus wel daar op invoeren, dan heb ik een mooi overzichtje
Ik denk dat sunshine het duidelijk heeft uitgelegd. Wat ik daar nog aan toe wil voegen is dat een dip vlak voor de eisprong niet perse hoeft en de dip ook niet altijd een voorbode is van je eisprong. Verder wil ik je veel succes wensen met zwanger worden.
Dank je, jij ook veel succes gewenst . Ik weet dat het geen garantie is dat het NU gebeurt, ik ben eigenlijk allang blij dat het geen slecht teken is, en, if anything, eerder een goed teken. Gezien de vorige rondes het gevoel te hebben gehad dat ei op CD 14 was, zou het ook best kunnen nu, natuurlijk.
Nog een opvolgvraagje, weet iemand heel precies of tempdaling gebeurt vlak vóór de ovulatie of tijdens de ovulatie? Zal het wanneer mijn temp blijft stijgen de komende dagen (vandaag weer 36.5) wel invoeren in FF, kijken waar die de ovulatie op bepaalt, maar dat is nu nog wellicht wat vroeg. Niet dat het echt uitmaakt verder, maar ik was nieuwsgierig en op internet lees ik zowel 'vlak ervoor' als 'tijdens', dus ik vroeg me af welke van de twee het nu was .
Het kan beide. Daarnaast hoeft een dip niet direct op ovulatie te wijzen. Het kan 's nachts bijvoorbeeld kouder zijn geweest. Daarnast kun je ook zonder dip een eisprong hebben. Kijk maar naar mijn kaartje
De temperatuur 's nachts voelde eender, maar ik snap dat het niet per se iets zegt. Had zojuist gegevens ingevoerd op fertility friend, maar daar wordt ik eigenlijk alleen maar onzeker van, want ondanks dat temp netjes weer verder was gestegen naar 36.7 vanmorgen beweert hij nog steeds doodleuk dat ik nog geen ovulatie heb gehad. Juist ja... .
Kun je een link plaatsen naar je kaartje? Die kun je vinden door op FF te klikken op sharing en dan get code.
Ik weet niet helemaal welke code ik dan moet hebben (poging hieronder) maar na het invoeren van de temp van zojuist ziet ie 'm met terugwerkende kracht opeens wel . 4721dc Ovulation charts on FertilityFriend.com
Nou dat is een duidelijk ei! FF geeft trouwens de eisprong altijd achteraf weer. Dat doet ie als je temp drie dagen achtereen een significante stijging tonen. Succes nu op het wachtbankje