Newborn baby mee tijdens lange autorit

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Madeline95, 20 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Ik ben best makkelijk maar 4-6 weken is erg jong en 22 uur erg lang. Zeker omdat je niet weet hoe je kind is (huilbaby, reflux etc etc) zou ik het niet doen.

Ik zou vliegen en de ander dan met de auto (met voldoende rust natuurlijk want 22 uur alleen is ook pittig).

Ik zou zolang een baby niet zelfstandig kan zitten er vanuit gaan dat de nek en rug niet stevig genoeg is om langere periodes in een stoeltje te zitten. Jonge baby’s zakken flink in elkaar en het zal ook voor de luchtwegen niet prettig zijn. Zeker niet met omhoog komende melk die de meeste jonge baby’s hebben.

met oudere baby’s (10-12 maanden) heb ik wel lange stukken gereden (12-13 uur excl pauzes) dit ging prima.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Los van de baby.... ik was er met 4 weken écht niet aan toe om zo lang te reizen. Vergeet jezelf ook niet. En je partner... bij de 1e was mijn man echt een soort zombie door al dat slaaptekort. Levensgevaarlijk om dan zo'n stuk te rijden. Ik kon amper nog rechtop zitten: wond genas niet fijn, pijn, doodop. Nope.

3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ik zeg meestal kan wel maar hier zou ik echt niet aan beginnen. Ten eerste weet je niet hoe jij uit je bevalling komt. Grote kans op een knip of scheur. Dan zit je echt nog niet heel lekker na 4 weken lange stukken na elkaar. En voor zo’n kleintje 3 volle dagen auto vind ik ook echt wel intens. Ik zou zeker dus gaan vliegen en partner laten rijden. Zonder veel bagage kost dat niet veel met baby.

4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik zou ook even afwachten hoe je uit de bevalling komt, de een is sneller op de been als de ander, en 22 rijden is echt heel lang en dat met veel slaap tekort, en vaak stoppen, zou dan elke 2 uur wel echt stoppen, dus dan kom je op veel meer dan 3 dagen reizen.

Misschien terug naar huis vliegen? Of in Spanje bevallen?

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    Kan je beide niet naar Nederland vliegen en na de bevalling terug vliegen met z'n 3en en de poezen?
    Dat je dus geen auto mee naar Nederland neemt.
    Als je samen met baby terug vliegt moet je man alleen 22 uur rijden, lijkt me ook niet heel verantwoord.
    22 uur met baby en poezen in de auto ook niet. Waar laat je de poezen dan als je een rust dag hebt? In een hotel kamer?

Deel Deze Pagina