Hoi, Vandaag zijn we met onze zoon naar het cb en de huisarts geweest, maar daar kwamen weinig tips vandaan, dus eens even hier kijken of mensen misschien net zoiets hebben meegemaakt. Onze zoon is nu 2,5 week oud. De eerste week heeft hij borstvoeding gehad, maar omdat hij bleef afvallen zijn we hiermee gestopt. Probleem was toen al dat hij steeds in slaap viel. Vervolgens zijn we over gegaan op flesvoeding (nutrilon ha1) en in eerste instantie kwam hij daar goed van aan. Later is die weer gaan afvallen helaas. Het probleem is dat hij maar ongeveer 60 ml wil drinken, na 30 begint de strijd en na 60 gaat het echt niet meer. Dit is voor hem veel te weinig. Wij zijn toen flessen gAn maken van 70 + 3 , hiermee zit hij nu eindelijk op geboortegewicht, maar dit schijnt slecht te zijn dus hier moeten we mee stoppen. Cb adviseerde elke 2 uur te gaan voeden overdag en dan 60, snachts dan wanneer die zich meldt en dan 90 aanbieden en zien hoeveel die drinkt. Huisarts vond dat we dit inderdaad konden proberen en anders evt dieetvoeding die verrijkt is. Punt is dat die niet mager was bij geboorte (3880) dus dat men het best wel lang wil aankijken, maar eerlijk gezegd ben ik het best wel zat. Het is nu al 2,5 week eigenlijk elke voeding een strijd. Is hier iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?
welke fles gebruik je? Hoelang doet hij over de voeding. Is de speen wel "goed". misschien moet hij er te veel "moeite" voor doen. Als t tijd werd voor een maatje groter ging dochterlief hier ook altijd emmeren.
We gebruiken dr brown flessen en hebben een speen van 3mnd+ Cb vond dit een goede keuze en hij krijgt er ook met gemak z'n melk uit. Hij drinkt die 60 ml ook gewoon binnen 10 minuten, dus dat is super netjes. Wil je alleen dat die meer drinkt dan moet je hem dus steeds wakker maken en dan wordt het een drama. Hij gaat dan slecht drinken en neemt via z'n neus meer lucht naar binnen. Die slikt di door, waardoor die lang en veel moet boeren en kramp krijgt...
Slapend voeden lukt niet. Echt klachten heeft die niet, maar wat wel opvalt is: hij heeft vaak de hik (had die on m'n buik ook al). En wil liefst altijd bij ons liggen en dan ook nog het liefst op z'n buik. Hij spuugt niet veel, nauwelijks eigenlijk, maar boert heel moeilijk!
Ja! Ik heb 10 weken borstvoeding gegeven en daarna over op de fles. Nou dat was me toch drama! Hij dronk wel om de 3 uur maar dan echt maar 50 cc en daar moest ik dikke moeite voor doen, afleiden, zingen etc. Ik dacht eerst dat het aan de fles lag. Dus 8 (!!) verschillende flessen geprobeerd. Uiteindelijk toch bij DR Brown de brede hals gebleven met de kleinste speen. Het was zo'n strijd gewoon! Uiteindelijk bleek hier wel meer aan de hand: verborgen reflux, obstipatie (dus hij zat ook vaak echt vol) en ook veel huilen, weinig drinken. Wat maakte ik mij een zorgen. Maar hij groeide wel goed en gezond. Ik heb mij er toen bij neergelegd en dus gewoon kleine flesjes gegeven op zijn verzoek. En ineens van de één op de andere dag ging hij steeds beter drinken. Wel heeft hij nog vrij lang meer kleinere flesjes dan de ''normale sloten melk'' gedronken. De kinderarts vond het prima en ik ook. Je kan het er niet in gieten helaas. Onze strijd heeft wel wat weken geduurd trouwens. En echte tips heb ik dus niet, ik heb alles wat jij doet ook geprobeerd maar hij veranderde het toch echt zelf....
Lastige is dat onze ook niet goed groeit. Hij heeft er 16 dagen over gedaan om op geboortegewicht te komen, dat is eigenlijk te lang. Wel fijn om te lezen dat het vanzelf over ging bij jou! En apart dat er bij jullie dus verborgen reflux is geconstateerd! Ik had ook het idee dat dat het is, maar heb niks gezegd over dat vermoeden en niemand is er ook mee gekomen.
Mhhh...te lang, tja. Mijn jongste dochter deed een beetje hetzelfde aan de borst wat jij beschrijft. In slaap vallen, na kort drinken. Zij viel ook behoorlijk af, en was ook "pas" na 2 weken op geboortegewicht. Natuurlijk, het streven is 1 week,maar niet ieder kindje volgt deze standaard. Mijn lactatiekundige heeft ook uitgelegd, dat sommige baby's wat langer in de slaapstand blijven. Na een week of 4/5 zag ik een duidelijke verbetering. Ze was alert, en ze dronk prima. Als of ze wakker was geworden Dus niet te veel paniek, hij is nog erg piep!
Hier ook 1 die pas na 6 weken geland was op aarde. Alleen mijn dochter kwam helemaal niet voor de fles en wilde ook niet drinken als ze lag te slapen. Geloof mij alles geprobeerd (behalve op de kop houden) en nog steeds is het vaak drama. Van het kleine beetje voeding wat ze neemt komt ze wel gelukkig aan. Wat wij nu hebben gedaan is Pepti gekocht. (Kijk even naar de verschijnselen van KMA) mijn dochter heeft 3 of 4 symptomen waarvan de darmen, slaperigheid en onrust . Wellicht herken je hier iets van.