Newborn - Flesjes van Kruidvat, Etos of Action?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mus, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hallo allemaal,

Ik vraag me af of er hier iemand is die gewoon flesjes van bovenstaande winkels heeft gebruikt of nog gebruikt? Avent en andere A-merken zijn zo duur....en vraag me af of de kwaliteit van deze drogisterijflesjes ook prima zijn?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Een flesje is met de aankoop wel duur maar ik doe al 8 mnd met de flesjes van dr brown. Speen om de zoveel tijd is ook niet enorm veel duurder dan een huismerk speen.

3. WAvE

WAvE Lid

30 jan 2016
    73
    0
    6
    NULL
    Helaas geen ervaringen mee. Ik gebruik zelf de flessen van Dr. Browns.
    Volgens mij zijn die van de Hema ook prima.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb heel in het begin de flesjes van de kruidvat en hema gebruikt omdat deze ook op m'n kolf paste.
    Maar in de praktijk gingen deze flesjes veel te snel en zoog hij daarmee veel lucht naar binnen. Toen eerst overgestapt op de dr. Brown en later op de difrax.
    En wat hierboven ook werd gezegd, ik had uiteindelijk 3 difrax flessen, maar daar heeft hij ook uit gedronken totdat hij 'fles-af' was.
    Alleen af en toe nieuwe spenen moeten kopen.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Hier pakte de oudste juist alleen de smalle flessen met Etos speen, die is soepeler dan veel andere huismerk spenen zoals Hema en kruidvat. De jongste had medela en Etos spenen, die zijn uitwisselbaar (de flesjes niet helemaal, niet-medela sluit bv niet lekker aan op je kolf of de ene fles met de andere dop gaat lekken). Vanwege kolven en het bewaren en invriezen van melk had ik een heel assortiment 😄

Overigens raadde de lactatiekundige van mijn bv cursus juist de goedkope smalle spenen aan, die liggen vrij ver in het mondje net als de tepel.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Dat zal uiteindelijk ook van je kindje afhangen
    Bij nr 1 difrax gekocht en ging prima, en bij nr 2 difrax maar overgestapt op dr brown ivm krampjes.

De difrax starterset is niet duur in vergelijking met losse verkoop

7. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Dr brown bij mijn dochter gekocht. Die hebben wij een jaar gebruikt. Bij zoon gebruiken wij dezelfde. Alles ziet er nog goed uit. Ook de spenen.

Voordat we brown gebruikte hadden wij verschillende soorten gehaald waaronder ook hema. Ze dronk daaruit véél te snel. Ze moeten er 20 minuten over doen. Veel geld uitgegeven aan flessen. Die we niet hebben gebruikt. Ik kan je echt adviseren om in 1x goede te kopen. Daar kan je heel lang mee doen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan dan denk ik beter 1 fles van een bekend merk kopen en daar heel de periode mee doen. De goedkope flesjes zie ik toch vaak als bijvoorbeeld sap en water flesjes als ze wat groter zijn. Wellicht kan je flesjes uit je omgeving overnemen en dan alleen spenen kopen? (De fopspeen van Kruidvat heb ik wel voor m'n jongste, die gaat prima. Scheelt veel geld tov de dure merken. )

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben nooit de eigen merk flesjes gebruikt. Maar houd ook de aanbiedingen in de gaten. Kruidvat heeft ook wel is aanbiedingen op difrax.
    Het is toch afwachten wat je kindje fijn vind. Bij de oudste 3 verschillende geprobeert en bij difrax uitgekomen.

10. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik vind de echte merken, met name dr. Brown echt het fijnst. In principe heb je aan één fles genoeg, zo duur is dat niet, toch? Of anders op mp kijken? Worden vaak flessrn nog in verpakking aangeboden.

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Geen ervaring bij newborn met deze flesjes. Hier altijd avent gebruikt. Het enige wat je om de tijd moet vervangen is de speen maar verder doe je er jaren mee. (zolang ze uit een flesje drinken). Het is de uitgave dus wel waard.
    Ik had wel eens voor de extra een flesje van kruidvat of hema, en vond die van de hema fijner. De speen voelt steviger als die van het kruidvat.

12. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat deze flesjes veel te snel gaan. Voor een jonge baby is dat niet handig. Vanaf een paar maanden kan het waarschijnlijk wel.
    Ik heb tommee tippee die zijn ook niet zo duur als je ze per 2 stuks koopt.

13. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier alles geprobeerd, maar uiteindelijk uitgekomen bij de "goedkope" mam-flessen (o.a. Kruidvat) en dan de anti-colic variant!

14. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik had voor mijn kindjes wel de goedkope kruidvat flesjes, maar ik had de speen wel dadelijk vervangen door een difrax speen. Ik had daarvoor ook duurdere flesjes geprobeerd, maar daar dronken ze niet goed mee.
    Nu hebben we difrax flesjes gekocht omdat ik het fijner vind dat die volledig open kunnen om te reinigen.

15. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Bij kruidvat verkopen ze nu een Difrax startersset voor 20 euro. Heb je 4 flessen in 2 maten :)

16. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Difrax was echt een ramp! Kon ze niet goed uit drinken. Avent wel. En hoor vaker dat kindjes moeite hebben difrax .Avent heeft ze vaak in de aanbieding en ook nieuwe flesjes op marktplaats staan.Of nieuwe flessenspenen. Gewoon echt nieuw. En ze gaan lang mee.

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Voor onze dochter gebruikte we Tommee Tippee flessen. Deze hebben een beetje een borst/tepel vorm... ik gaf borstvoeding.

Voor deze baby heb ik munchkin latch flessen gekocht. set was geloof ik €35 voor 4 flessen 2 extra spenen een flessen borstel en ventiel borstel.

18. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier net andersom, Avent was een ramp en difrax is echt een uitkomst. Ons consultatiebureau zei dat ze de laatste tijd veel negatieve verhalen horen over Avent.

19. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik zou op die laatste paar euro echt niet besparen. :D

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb een etos flesje gehad in een soort luiertaart. Dat was meer een poppenfles dan een babyfles. Het gat in de speen was heel groot vergeleken met wat ik gewend was van Dr. Brown en het biedt verder ook niets extra's (bv. tegen krampjes, naast borstvoeding, etc.). Gek genoeg in die paar keer dat ik het flesje had gebruikt als mijn fijne flessen in de vaatwasser stonden is de speen wel kapot gegaan. Ik zou gewoon kijken naar wat je belangrijk vindt en daar je keuze op baseren, niet alleen op de prijs. Liever één goede fles dan 3 die je niet gebruikt.

Deel Deze Pagina