Welke maxicosi hebben jullie?

Discussion in 'De babyuitzet' started by zonnetje2015, Sep 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Wij twijfelen tussen een family fux met maxicosi pebble en een 2 way fix icm pebble plus. Masr dat prijsverschil is 180€!
    Aangezien we na 6-7 maanden over willen op de maxicosi assicfix ( draaibaar en achteruit vervoer. Deze kost ookal 450€..

Iemand ervaring met cybex?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben een familyfix met een pebble plus en wat we hierna gaan nemen weet ik nog niet. Misschien een stoeltje wat op de familyfix past, maar misschien wat anders, dat kijken we tegen die tijd weer, misschien zijn er over een jaar al wel weer heel andere keuzes te maken dan nu.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Wij hadden voor onze zoon een mc cabriofix met easybase. Daarna zijn we overgegaan op een Brittax Roemer Trifix.

Voor onze dame hebben we nu een Cybex Aton Q Platinum met base. Deze doet wat ruimer aan. Hij is alleen ook zwaarder dannde mc. Het is nog even afwachten hoe hij bevalt..

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Wij heben de cabriofix (zonder base dus met gordel vastgezet) en rond 9-10 maanden een axxisfix aangeschaft omdat dl behoorlijk groot was. Ik zou zelf 6 maanden vrij vroeg vinden voor deze stoel (ondanks dat hij vanaf 4 maanden zou kunnen) omdat ik de ligstand nog steeds vrij rechtop vindt. Zou zelf dus wat langer wachten tot de kleine goed rechtop kan Zitten (en dit ondanks dat onze dochter al met 6 maanden super goed zat hoor).

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier hadden wij de maxi cosi cabriofix die we toen vast zette met een gordel.
    Daarna overgegaan op een vervolgstoel van Römer King, die ook gewoon met de gordel bevestigd staat in de auto.

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

Apr 7, 2015
    6,946
    4,154
    113
    Wij hebben de pebble en heb vanmiddag de family fix gekocht bij de Prenatal. Daar zei de verkoopster nog een keer heel duidelijk om ons kindje niet te snel in een vervolgstoeltje te zetten. De maxi cosi is tot ongeveer 12 maanden de veiligste manier van vervoeren. Behalve als het hoofdje boven de rand van de maxi cosi uit komt, dan weer niet.
    Wij gaan onze zoon ook zo lang mogelijk in de maxi cosi vervoeren.
    Bij de family fix kan alleen het vervolgstoeltje pearl op van Maxi cosi. Prima stoeltje volgens mij. Is wel alleen in voorwaartse richting te monteren.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hadden een maxicosi pebble en daarna een maxicosi pearl (voorwaarts)

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    De assicfix mag zelfs al vanaf geboorte, advies niet voor 4 maanden..
    Prenatal zijn oplichters en geldwolven..

9. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Pebble en daarna de Tobi.

10. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Ik heb de Britax Römer primo bundle besteld.
    Dat is een "maxicosi-achtig" stoeltje met een isofix base. Dat laatste wilde ik graag: veiliger, en geen gedoe met de gordel elke keer (mijn man is ook niet zo heel erg handig, en ook beter voor je rug om niet te staan hannesen) , en nu is het vastklikken en weg!

11. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij zoontje hadden we de familyfix met de cabriofix. daarna de pearl stoel die bij de familyfix hoort. Voor zoontje was voorwaarts een uitkomst vanwege wagenziekte. Nu hebben we voor zoontje een mc priori in het midden en twee keer een cabriofix in de gordel voor de tweeling. De tweeling gaat over naar een priori als ze groot genoeg zijn straks. dit is de smalste stoel die ze hebben van mc dus die passen er drie op een rij mocht zoon nog niet in een vervolgstoel kunnen.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Op de site van maxi cosi vind ik ook dat de axissfix vanaf 4 mnd te gebruiken is.
    Maxi-Cosi AxissFix, de autostoel die naar je toe draait

4 maanden - 4 jaar / tot 19 kg / 61 - 105 cm

Dus het lijkt me eigenlijk niet dat hij voor direct na de grboorte is gezien de meeste pasgeborenen geen 61 cm zijn.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een cabriofix op een easyfix basis. Zeg ik het goed? De basis is met gordel en daar klikken we de cabriofix op. Pebble scoort wel net iets hoger in de test als cabriofix maar wij hebben eigenlijk stoeltjes van concord reverso vanaf geboorte tot 4 jaar alleen hebben de maxi cosi's gratis bij de buggaboo donkey dus gebruiken ze alleen in de winter periode.

14. loveexx

loveexx Fanatiek lid

Aug 4, 2014
    1,254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben een easybase icm een maxi cosi cabriofix. De easybase zet je vast met de gordel, dus geen isofix nodig!

Overigens zijn alle stoeltjes die verkocht worden veilig, de ene zal wat zachter zijn dan de andere ;)

15. xNadine

xNadine Actief lid

Jul 27, 2016
    383
    39
    28
    Wij hebben een Maxi Cosi Pebble Origami Black :) gewoon een prima autostoeltje, met een leuk uiterlijk

16. Doornroos

Doornroos Actief lid

Sep 8, 2014
    113
    13
    18
    Wij hebben de cabriofix op de de two way fix base. Daarna de vervolgstoel (2 way pearl) tot ongv 18 mnd achterwaarts gebruikt. Daarna zat zoon liever voorwaarts.

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Ik heb een maxicosi cabrio en dan vastgezet met de familyfix (isofix base). Hierna wil ik zo'n draaibare stoel, die heb ik destijds voor de oudste ook gehad en dat is goed bevallen (geen hoofd gestoten oid).

18. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    We hebben een Pebble in combinatie met de easybase. Bevalt ons erg goed.

19. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem

Muahaha... Family Fux.. :D..sorry.. flauwe modus uit.. ;):D

20. Flowerr

Flowerr Bekend lid

Feb 20, 2014
    670
    124
    43
    Female
    Als je voor de 2way fix gaat kan je daarna een vervolg stoeltje voor hierop kopen. Je bent vele malen duurder uit als je eerst de family fix met maxi cosi koopt en daarna de axissfix.

Share This Page