Ik heb nu een bykay voor mijn kleine meid omdat een rekbare doek voor een beginneling in het dragen wat makkelijker knoopt...tenminste, dat is wat ik hoorde... Nu ben ik erg tevreden en loop ik vaak met mijn meisje rond. Ik was zelf niet zo te spreken over de zgn kikker/foetushouding, want onze dochter zakt dan vaak toch wat scheef. Dat komt volgens mij omdat je haar eerst in de onderste band moet laten zakken, die zit bij mij over mijn linkerschouder en ze ligt echt liever met haar hoofdje rechts terwijl ik op filmpjes zie dat het hoofdje dat ook eigenlijk tegen die linkerkant aan moet liggen (ik hoop dat het niet te vaag is...) Ze ligt dan dus met haar hoofdje tegen mijn rechterschouder en haar kontje zakt dan meer naar de linkerkant...ik knoop echt ontzettend strak (zo strak dat het soms zelfs lastig is haar goed in de doek te krijgen) dus daar ligt het volgens mij niet aan...ik moet wel zeggen dat ze het heerlijk vind en alsnog in no time slaapt. Kunnen jullie me wat tips geven zodat ik haar toch zo rechtop mogelijk kan dragen? Nu heb ik ook de 'cradle hold' geprobeerd en daar heb ik even wat fotootjes van...ik begreep dat ze niet steeds met haar kinnetje op haar borst mag rusten..nou doet onze dochter dat ook niet, ze heeft meer de neiging het koppie naar achter te trekken (ze overstrekt zich vaak). Nu is mijn vraag of je jullie kunnen zien of ze zo een beetje goed ligt en haar nekje voldoende ondersteund is. Ze sliep wel weer in no time (die draagdoeken zijn wat dat betreft echt wondermiddelen!). Ik heb zelf het idee dat ze het heerlijk vind om zo te liggen... bedankt voor het meekijken!
Wat is dat genieten he, zo'n ukje in de draagdoek! Ik heb mn eerste ook in de rekbare gedragen en we dragen haar nu ze 2 is buiten de deur ook nog vaak in een ergonomische drager of in de draagdoek maar dan wel op de rug! Mn 2e kindje draag ik ook, maar dan in een geweven draagdoek. Mn kinderwagen komt echt zelden buiten de deur zeg maar. De liggende houding word doorgaans afgeraden... Dus tips kan ik je er niet voor geven! Kan je van het rechtop scheefzakken misschien een foto maken? Het maakt niet uit welke kant haar hoofdje dan op zit hoor want als ze groter worden tillen ze hun koppie toch op en draaien en alles...
Ik ben idd ook benieuwd naar hoe ze zit in de kikkerhouding! Hier zat ze dan namelijk juist heel centraal en kon ik haar hoofdje ook draaien, dus dan even met haar linkerwang tegen me aan, dan even met d'r rechterwang.
zo dus......in principe ligt ze zoals ze moet...maar door het bewegen en verleggen van t hoofdje zakt ze dus diagonaal....ze blijft verder wel op dezelfde hoogte liggen en zakt dus niet naar beneden. haar buik zit ook echt goed tegen mijn buik aan trouwens. haar ruje dus echt naar achter dus ze ligt wel vlak tegen mij aan. Voetjes iets aan de linkerkant van mijn navel.
Ik heb op de eerste foto het idee dat de baan die niet over haar hoofdje zit zeg maar, dat die niet over haar heen zit? Zit ze in 1 of in beide banden?
nee, dat lijkt idd zo...maar dat is niet het geval (heb nog even goed gecheckt of ze er nu helemaal in zit)...ik trek 'm echt helemaal op tot haar nekje en helemaal onder haar voetjes door....beetje gezichtsbedrog dus...juist die band laat ik haar inzakken en zit echt zo veel mogelijk helemaal om haar heen. Die andere band doe ik trouwens ook zoveel mogelijk om haar heen. De draagdoek blijft zo nu wel zitten en verzakt niet verder of zo en ze slaapt nog steeds. En ik zelf heb echt het idee dat ze wel strak genoeg zit. Want als ik wat voorover buig blijft ze ook gewoon strak tegen mij aan en met ademen heb ik wat meer moeite omdat dat ding zo strak zit... Ik heb 'm al zo strak mogelijk geprobeerd te knopen en wat losser, maar bij beiden is dit het eindresultaat...
Ik heb dan een geweven doek, maar die buitenste band trek ik altijd veel hoger, tot boven het hoofdje. En de twee banden waar de baby als het ware in zit, trek ik ook zo dat ze bij het nekje kruisen, dan zakt het koppetje niet zo naar 1 kant.
Zucht, ik ben gewoon jaloers op je baby Ik heb zelf ook altijd rechtop, in de kikkerhouding, gedragen. De kruisende banden kwamen tot het nekje, en dan de rugband over het hoofdje heen. Zegt dat je iets? Je kunt eventueel met een spuugdoekje in het nekje voorkomen dat hethoofdje scheefzakt.
En draag je met de beentjes in de doek? Probeer het eens eruit? Band waar je ze in laat zakken van knie tot knie spreiden. Hoog tot in dr nek doen en de 2e baan hetzelfde, knie tot knie en dan ook lekker in dr nek.
Idd, en die horizontale laag kun je proberen dan nog hoger te trekken, bij mijn dochter zat die eerst nog over d'r hoofd en ondersteunde zo ook haar nek en hoofdje. Ik vond beentjes buiten de doek ook fijner trouwens, dus de benen zeg maar buiten die twee kruisende lagen en dan kun je de buitenste laag nog over de beentjes laten in principe, lekker warm.
ok!! super dames, dan ga ik dat eens proberen. De beentjes buiten mag dus al wel met een baby van 3 weken?
Mag vanaf de geboorte al, maar is een beetje afhankelijk van het kind: sommige kindjes prefereren echt duidelijk de beentjes nog opgetrokken ipv gespreid, dus bij weerstand bij spreiden of als je het idee hebt dat ze opgetrokken beentjes fijner vindt, zou ik het nog niet buiten de doek doen. Mijn dochter vond met beentjes buiten de doek net zo fijn als met opgetrokken beentjes, maar ik vond buiten de doek wat makkelijker knopen (van knie-tot-knie trekken is makkelijker dan de doek 'blind' over elkaar trekken, vind ik), dus zodoende zat ze al snel zo.
dat leek mij dus ook maar was in de veronderstelling dat een baby dan wat ouder moest zijn....ik ga morgen meteen proberen haar zo in de doek te doen!! Bedankt, ik zal laten weten hoe dat is gegaan!
dames!! Beentjes buiten de doek werkt voor ons allebei idd veeeeeel beter!! bedankt voor de tip! Ze zit prinsheerlijk, stevig en recht. Ze geniet erg van deze houding volgens mij. Viel in 2 minuten in een diepe slaap