Koortslip bij baby 4mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb net een puntje bij haar lip ontdenkt.
    Ikzelf geb sinds vandaag ook koortslip maar eeg klein puntje geen blaasje of zo. Heb haar ook niet gezoend vandaag.
    Ze heeft 37.4 dus geen koorts. Verder ze drinkt wel en wel vroolijk maar huilt ook vanavond.

Ik heb na bevalling ook koortslip gehad weekje maar ze had het niet ze kreeg toen ook bv. Nu niet fv krijgt ze.

Mijn vraag is wat verder? Welke symptomen kan ik nu nog ontdekken?
    Kan koort later komen? Moet ik hap bellen of eerst afwachten??

Hier heb ik foto

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
  3. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien voor de zekerheid even bellen en overleggen.... Dat kan nooit kwaad. Waarschijnlijk is het niets hoor maar dan weet je dat in ieder geval. Voor jezelf kun je van die compeed pleisters kopen, heb ik voor m'n man ook altijd! Succes!

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Is het wel echt een koortslip? Mijn meisje had het ook precies daar en was een soort puistje. Kon ook niet anders want niemand had een koortslip gehad.

Ze zeggen dat je met een pasgeborene (en volgens mij is tot 5 maanden pasgeboren) je direct een dokter moet bellen als er een blaasje verschijnt wat een koortslip zou kunnen zijn. Ik ben er vanaf het begin van mn dochters geboorte als de dood voor geweest omdat het bij mij elke 2-3 maanden wel raak is. Heb het er ook veel met cb en ha over gehad. Gelukkig ben ik nu immuun ofzo want heb het al dik 7 maanden niet meer gehad.

En niet gekust maar wel geknuffeld, wang tegen wang is ook al voldoende. Zo besmettelijk is dat piepvirus.

Maar ik zou dus bellen...

5. sunshineS1976

Ha raadde zelfs het dragen van een mondkapje aan bij pasgeboren...

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mij werd in zh verteld door kinderaets dat niet zoennen en handen wassen was voldoende: ik heb namelijk geen blaasjes als ik koortslip heb het is meer een rood opgezwollen plekje en zeer klein.
    Dat heb ik nu ook met super kleine witte puntje erin.

Mijn dochter heeft dus ook soort van lijkt meer op puistje dan op koortslip.
    Ik denk dat ik wacht tot of het meer wordt of ze last krijgt: huilen niet drinken of koorts. Ga nu tempen na elke verschoning..
    Wat ik nu lees dat kortslip gevaarlijk omdat er zijn zwellingen in mind komen en hersenvlies ontstekking maar dat gaat gepaard met korts.
    Stel wordt het ineens erg slechter gaan we gelijk kinderziekenhuis eerste hulp zit om de hoek....
    Ik denk dar ha hetzelfde zal zeggen...

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Jou dochter had daar dus puistje? Waneer ging die weg?
    Had ze ook meer op lichaam? Dan kan ik vergelijken..
    Ze heeft wel warmte uitslag beetje dus misschien dat is het? Gewoon raar dat het witte puntje heeft..

8. sunshineS1976

Nou bizar dat ze allebei iets verschillends zeggen dan.
    Het is levensgevaarlijk bij een kleintje, echt heeeeel goed in de gaten houden. Niet aan de bel trekken als het al te laat is. Ik vind het lastig te beoordelen. Ik heb nooit een wit puntje, het is bij mij meteen een dikke bult.
    Mn meisje heeft zo'n dag of 3 het puistje gehad. Ze heeft er vaker 1 op dr gezichtje.
    Het kan zo een vetpuistje zijn met wit puntje, maar het is gwn lastig. Aangezien jij er ook 1 hebt is alles nu natuurlijk verdacht...

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is besmettelijk geloof ik alleen het pus en zelf koortslip niet.
    Ik heb zo'n korstlip vaker zonder blaasjes maar binnen 10 jaar mijn man is nooit besmet van mij geraakt en ik lette nooit op zoenen etc..
    Dus ik hoop dat mijn dochter toch iets anders heeft...

Ik heb compeed gekocht die gebruik ik ook

Ik was eigenlijk voornamelijk benieuwd naar iemands ervaring van wie baby het wel had en hoe de symptomen zich onteikkelde en wanwer begon koorts etc..

10. sunshineS1976

Het kan onschuldig verlopen...maar als er koorts is, is het volgens mij al niet goed??

Mijn man is immuun voor het virus. Of heeft het virus wel, maar bij hem uit zich het niet actief. Hij heeft er nog nooit een gehad en we hebben wel gezoend toen ik er 1 had.

Ik hoop dat iemand je kan helpen en antwoord heeft op je vragen.

Maar misschien is het dan wel een puistje als je echt heeeel voorzichtig bent geweest bij dr.

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Had mijn zoontje ook toevallig toen vl net een koortslip had .
    Ben naar de ha geweest het was geen koortslip .
    Zo ziet een koortslip er bij baby's niet uit bij baby's worden het grote blazen in het hele mondje op het mondje en om het mondje dat is wat mijn ha zei .

Toch zou ik voor de zekerheid gaan

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Jij heb het virus dus bij je ?
    Dan is de kans groot dat je dochter de antistoffen heeft meegekregen.

Mijn vriend had het en ik had het nooit gehad dus geen antistoffen bij mij zoontje. Mijn zoontje was 3 à 4 maanden .
    Me vriend moest een mondkapje op en compeed en ik heb alles verder alleen gedaan , dat is wel overdreven hoor .
    Als je er compeed op plakt is het prima . Eventueel even een pleistertje erop zodat er geen vocht kan ontsnappen .

Ik zou zeker naar de huisarts op hap gaan echt zeker weten .
    Het is echt iets ernstigs !

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je twijfelt zeker naar de huisarts gaan!
    Maar zoals eerder gezegd verloopt een echte koortslip bij zo'n kleintje heel heftig. Vandaar dat het ook heel gevaarlijk is, met allerlei complicaties bovendien.
    Dus... heel goed in de gaten houden en bij twijfel aan de bel trekken!
    En voor jezelf goede hygiene-maatregelen treffen!

(Zelf ben ik, als ik de foto zo zie, nog niet overtuigd van een koortlip. Maar als het meer wordt of dik...)

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Okey daar heb ik wat aan inderdaad als jullie zeggen dacht ik ook dat het heftiger zal zijn las ook ergens op google dat het inderdaad veel blaasjes en opgezwollen mond moet zijn..

Ik heb hap gebeld en die zei zoals ik dacht dat als ze zal niet meer willen drinken, huilt, mondje groot, koorts, blaasjes komen- een van die dingen moet ik gelijk naar 1e hulp.
    Als het echt zo is en verloopt zoals nu dus kleine rode pukkeltje en ze geen andere lasten geeft dan is geen koortslip of kan wel maar omdat ze van mijn antistoffen meekreeg kan het het enige zijn zonder verergering...

Dus ik hou het nu heeeel goed in de gaten!

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Toen onze zoon net geboren was was ik ook heel bang voor besmettelijke koortslippen etc.
    Ik ben hierover in gesprek gegaan met de huisarts en zij vertelde dat wanneer iemand voor het eerst besmet wordt met het herpes virus, en zeker een baby, er inderdaad grote plekken in het hele gezicht komt. Ook bij volwassenen is dit de eerste keer vaak zo.

Zolang het zo'n puntje blijft zou ik zeggen: niets aan de hand, maar ik ben natuurlijk geen arts!

Hopelijk is het idd niets!

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het er niet uitzien als een koortslip.

Overigens zijn heel veel mensen drager van het virus zonder ooit een koortslip te hebben gehad. Ook zij kunnen het virus overdragen. Van resistentie tegen dit virus heb ik nog nooit gehoord.

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het viel mee inderdaad misschien was het een muggenbeet?? Nu is die al over!!

Deel Deze Pagina