Newbornset op oude tripp trap?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door skiwi, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij hebben onze oude stokke triptrap mooi opgeknapt. Kan hier een new born set op? Het hoeft niet perfect te zitten. In de winkel zeiden ze natuurlijk dat we een nieuwe moesten kopen. Dat doen we liever niet aangezien we een mooie hebben.
    De baby set kan er zeker niet op he?
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Heb je een foto? Die newbornset die klem je gewoon over de twee dwarsbalken van de rugleuning, zou niet weten waarom dat niet zou passen. De basis is toch hetzelfde? Anders gewoon stoel meenemen en ding passen :roflmao:
    Is allemaal al duur genoeg. (Heb je niet een vriendin met een newbornset die je even kan passen?)
     
  3. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zal eens vragen aan mensen om me heen inderdaad.
    Het gaat om het type stoel dat nog een riempje heeft
     
  4. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Volgens mij hebben ze die op het kdv van mijn zoontje ook, daar wordt al naar gelang er een baby in de groep is ook de newbornset opgezet volgens mij. Succes!
     
  5. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Dankjewel!
     
  6. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik dacht van niet eigenlijk.. volgens mij hebben we dit uitgeprobeerd namelijk omdat we 2 stoelen hebben (oude en nieuwe) en onze zoon expres op de oude gezet nu hij gewoon op een stoel blijft zitten.

    Anders eentje kopen en proberen? Past het niet, terugsturen. Volgens mij zijn de gleuven waar de beugel in komt te schuin oid
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Op de tripp trapp van voor 2003 past een new born set niet.

    Hangt dus af van hoe oud je stokke is ;).
     
  8. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    We hebben hem toen al van mp gehaald, dus geen idee hoe oud hij is...
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Normaal passen die met houten beugel en leren riempje geen newborn set. Vanonder op de poot staat een productiedatum (tenzij er over geschilderd is)
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Op mijn oude stokke past de newbornset niet.
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Voor 2003 is de constructie anders. Daar past het kuipje niet op. En het plastic zitje (vanaf 6 maanden) ook niet. Wij hebben meerdere stoelen en dir al eens geprobeerd.
     
  12. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Inmiddels is er dus overheen geschilderd ;) hadden we eerst even op moeten letten
     
  13. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vrees dat we dan een andere stoel zullen moeten halen...
     
  14. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Je kunt volgens mij ook het aantal cm meten tussen de twee houten balken meten om erachter te komen of het een stoel van voor 2003 is. Dit staat op de site van Stokke!
     
  15. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Goed dat ik dit op tijd lees zeg!
     
    skiwi vindt dit leuk.
  16. Lentebaby2018

    18 apr 2018
    65
    20
    8
    Ik heb een oude stokke van iemand gekregen en daar past de newbornset wel op, ik heb alleen geen idee van welk jaar die stoel is. Zou het eerst proberen voordat je een nieuwe stoel aanschaft...
     
  17. heraa5

    heraa5 Lid

    13 sep 2018
    26
    7
    3
    Vrouw
    Wij waren nog niet zo lang geleden op zoek naar informatie over stoelverhogers en kwam op www.stoelverhoger.net terecht. Neem anders daar eens een kijkje op. Dan kun je bepaalde stoelverhogers al uitsluiten. Past een bepaalde stoelverhoger niet, dan is het meestal geen probleem om deze te retourneren.
     
  18. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Huh? De vraag van TS gaat over een new born set. Stoelverhogers zijn dan toch nog láng niet aan de orde.
     

Deel Deze Pagina