Newby FF: wie kan mij helpen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door SuperEendje, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben deze maand gestart met temperatuur meten en ook niet vanaf begin van de cyclus. Ben eigenlijk alles aan het uitzoeken nu zodat volgende maand beter gemeten kan worden. Vind FF niet heel fijn werken, ik gebruik liever de app Mijn kalender, maar omdat iedereen FF hier gebruikt en dus hiervan meer verstand heeft gebruik ik hem ook.

Deze maand heb ik op maandag mijn eisprong gehad(krampen en steken die dag, dag ervoor smiley gehad), maar FF geeft andere dag aan en niet eens een stippellijn ofzo.

Nu test ik 's morgens tussen 6.15 en 6.30u.
    Afgelopen weekend was dit even uitzoeken, want we willen geen wekker zetten omdat we willen slapen totdat we wakker worden, maar ik weet dat dan de meting niet meer goed klopt. Hierdoor kwam ik 'rare' dingen tegen. Heb ook even op andere tijden getest om verschil te zien.

zaterdag 14-01: 8.25u: 37,2 C
    zondag 15-01: 6.30u: 36,7 C // 8.45u: 37,0 C // 22.00u: 37,7 C
    maandag 16-01: 4.45u: 36,9 // 6.30u: 36,9

Mijn vriend heeft vroege dienst, hij gaat om 4.45u eruit en dan word ik altijd wel iets wakker. Moet ik dan meten, want ik slaap eigenlijk daarna vaak wel door. Niet altijd. 6.30u is tijd dat ik zelf wakker word en er bijna uit moet. Dus heb even die tijd aangehouden.

Kan mij iemand meer vertellen over mijn kaartje (inzicht krijgen in de spieken en dalen/ovulatie/innesteling/ enzo) en over die wisselende temperaturen op de verschillende tijden.

Alvast bedankt!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei was inderdaad pas de 16e dag.
    Geen dag eerder wat jij denkt ;)

In de avond tempen is echt een no go!
    Niet meer doen dus ;)

En zoals je ziet heb je een hogere waarde als je bijna 2 uur later tempt in het weekend dus wil je echt adviseren om in het weekend je wekker te zetten, tempen en dan weer verder slapen ;)

Temp je wel rectaal/billen??

Verder valt er echt nog niks over je kaartje te zeggen. Je hebt nog veel te weinig meetpunten voor een goed en betrouwbaar oordeel

3. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je antwoord!

Eisprong: oke, dan zijn hopelijk de zaadcelletjes nog goed geweest, want die dag hebben we geen seks meer gehad. Wel de dag dat ik dacht en de dag ervoor (en meerdere keren daarvoor, om de dag )

Temperaturen: ik was benieuwd wat mijn temp deed door de dag heen. Maar ik zal het niet meer doen, hihihi.
    Ik temp via billen idd. Doe het liefst via oksel, maar weet dat via billen beter meet.

Ik heb zondag wel een wekker gezet (gaaaap) en mijn vriend zei van joh wat vroeg.. waarom? Dus ook maar even uitgelegd waarom.
    Dus nu extra wekker gezet voor in het weekend om 6.30u.

Ik ben benieuwd naar volgende maand qua metingen. Of er iets uit te halen valt. Hopelijk hoeft het niet meer, maar ga er niet echt van uit dat het deze maand gelukt is helaas door andere omstandigheden... ;)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    1 dag voor je eisprong is perfecte timing hoor ;);) dus daar moet je je geen zorgen over maken.

Gewoon echt rectaal door blijven tempen. Oksel is rete onbetrouwbaar, dus niet doen ;)
    Elke dag dezelfde tijd, direct na het ontwaken en nog voor het opstaan ;)

Succes!

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Doe je dat nou expres RoGi :p:D?

Nee flauw haha. SuperEendje ik sluit me qua inhoud helemaal aan bij wat RoGiJLi zegt. Maar we zetten natuurlijk gewoon in op een positieve zwangerschapstest over een aantal dagen zodat die wekker gewoon uit kan blijven ;).

6. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel dames!

Ja manaolana daar hopen we wel, haha geen wekkers in het weekend! Maar voor nu ga ik er gewoon mee door. Alles voor een goed doel toch?

Dankjewel RoGi voor de uitleg!! Weet nu dat ik in elk geval op de goede weg ben.
    Heb ik hopelijk al een soort van kaartje als ik op gesprek ga bij gyno begin feb. Nog niet volledig kaartje dan, maar goed in elk geval iets...

Deel Deze Pagina