Hee lieve meiden! Ik weet niet zo goed wat ik wil bereiken maar moet ff mn hart luchten en misschien zijn er wel meiden die het herkennen?! Ons zoontje is nu 7,5 week en het gaat allemaal super goed! Best pittige bevalling gehad waar ik nog wel vaak aan denk. Ik geniet echt van ons mannetje en ben dol gelukkig!! Sinds een week ben ik soms weleens jalours op mn man dat hij naar zn werk kan thuis komt en alles is gedaan de was, gekookt, huis aan kant zoon verzorgd en in bed. snachts hoeft hij er niet uit omdat ik denk: ach hij moet ook weer werken morgen en ik heb nog verlof dus ik ga wel. En ineens ben ik er beetje boos over! Hij gaat op woensdag altijd naar de muziek en is dan savonds ook weg. De laatste tijd is hij nog al veel met zn telefoon bezig op forums en spelletjes enzo. komt hij thuis uit zn werk krijg een kus en zn zoon ook en daarna ploft meneer op de bank met zn telefoon. Ik sta snel te koken want hij moet weg en ons manneke wil ook zn fles! Denk ik bij mezelf hallo je moet starks weg kom je thuis ga je toch ff knuffelen met je kind ipv telefoon Ik zeg er dus wat van misschien wel een beetje al op geiriteerde toon omdat ik er al eerder over begonnen ben dus hij weet het, en hij wordt heel boos en zegt je moet je niet zo aan stellen ik heb ook heel de dag gewerkt en ben moe! nee ik zit de hele dag op mn luie reet natuurlijk!!! Pffffff mannen echt Hij is nu weg en ik ben echt beetje boos/verdrietig... Ik voel me nu meer de oppas en schoonmaakster... Sorry hoor dat ik ff zo mn hart lucht maar moet het ff kwijt.... Liefs
Mijn man deed dat ook in het begin en dan kon ik daar ook boos over worden. Net een kindje gehad en nog eens in een depressie. Dus ik kon niet eens de hele dag voor mijn dochter zorgen. Het lukte gewoon niet. Tot ik er rustig over had gepraat met hem toen begreep hij me wel en is meer mee gaan helpen. Hij heeft sinds kort pas door hoe zwaar het soms kan zijn om de hele dag te runnen zeg maar en dat spreekt hij dan ook uit.
mannen weten vaak niet hoeveel jij thuis doet.... Misschien handig om de taken proberen te verdelen? dat hij ook een paar huishoudelijke dingen overneemt? En ik denk dat het handig is om het te bespreken als je niet geïrriteerd of boos bent. Dan krijg je alleen maar ruzie.. Gewoon savonds een keer tijdens een normaal gesprek aankaarten dat je het best heel zwaar vindt in je eentje en of hij je meer wil helpen. En plan zelf ook lekker een avondje in de week voor jezelf. Ga lekker met een vriendin uit eten, of naar de film. daar krijg je ook energie van! En probeer op jezelf te letten! ga overdag af en toe lekker met de kleine mee naar boven en doe zelf ook lekker even een uurtje je ogen dicht. Heb je nog echt nodig zo kort na de bevalling. Nu kan het nog. Sterkte, en probeer niet teveel ruzie te maken. Liefs Muis
Hee baby09 Thnx voor je reactie! We hebben het er het weekend ook wel rustig over gehad en toen gaf hij aan dat hij er op ging letten om ook wat meer te helpen daarom begrijp ik dit dan ook echt weer niet! Wel fijn dat jou mannetje nu zn best doet! Is je depressie weer beter nu? Dat lijkt me echt een moeilijke tijd voor je. Liefs
Hee muis26 Thnx voor je lieve reactie! Je hebt gelijk hoor moet ook niet geiriteerd reageren maar pff zat me ff zo hoog... En dat avondje voor mezelf is wel een goeie die ga ik gelijk eens even plannen dan ziet hij misschien al druk zo een avondje is moet je na gaan de hele dag en dan nog alle taken!
samen een kindje krijgen is heel heftig jij ontdekt nu ook wat er op je af komt. maar op hem komt ook van alles af.. alleen heeft hij niet door hoe dat zit, een hele dag zo doen zoals jij dat doet. Mijn man ging na mijn verlof ook voor de kleine zorgen.. en toen viel het kwartje.. Voor nu zou ik tegen je zeggen. zorg voor tijd voor jezelf meid! dat ben je nodig!
goed zo Werk je op de ic trouwens ? Zo ja mag ik je dan ergens over PB en ? m'n moeder moet geopereerd worden binnen nu en drie weken en ben ergens verdrietig over :,-(
De depressie is nu onder controle gelukkig en kan alweer een hele tijd genieten van mijn kindje! Dank voor je belangstelling. Een avondje of middagje voor jezelf is inderdaad een goeie tip! Dan heb jij even pauze en ziet je man hopelijk in wat je allemaal doet op een dag. Ik hoop dat je idd je hart hebt kunnen luchten, het is helaas herkenbaar.
Mannen zijn mannen... die snappen het niet goed als je het alleen maar vertelt is mijn ervaring.. Misschien kun je rustig in een gesprek aangeven dat je behoefte hebt aan een dagje uit met een vriendin, zodat hij die dag moet oppassen, en dus eens weet hoe druk je alleen al bent met de verzorging van jullie kleine wondertje. En dan kun je hem daarna vertellen dat jij dat allemaal doet op die dagen dat hij werkt, EN ook nog wast, strijkt, stofzuigt, dweilt en kookt... (vast nog genoeg vergeten ) Dat was wel een manier waarop ik er wat meer waardering voor kreeg... Wie weet helpt het..
@muis26 ja ben inderdaad ICverpleegkundige je mag me pben hoor! @hermiek en gazy thnx voor jullie lieve reacties! En tips Toen hij vanavond thuis kwam was hij wel stillig en hij heeft volgens mij wel door dat hij niet zo netjes had gereageerd!
bij mij hielp het om 1 dag of meerdere dagen niets te doen.. geen afwas, niet zuigen of dweilen, geen was, niets opruimen... dat hij schrikt als hij thuiskomt... ga die avond ook uit en schrijf een lijstje wat hij allemaal nog even moet doen... zo heb ik het gedaan na ongeveer 1,5 jaar.. 1,5 jaar lang was mijn vriend zo als jouw man.. nu nog met periodes... en het enige dat geholpen heeft is het bovenstaande..