Ja volgens mij heb ik het nu al 73x gezien en gehoord. Ik vind het vooral heel hypocriet dat er een hoop poeha wordt gemaakt nu het Oprah betreft. Als het een onbekende was geweest dan had er geen haan naar gekraaid.
Jawel: Zwitsers weren asielzoekers uit zwembad Zwitsers weren asielzoekers uit zwembad - Nieuws.nl Zwitsers staan wat dat betreft niet echt goed bekend. Het zou me daarom niets verbazen als Oprah wel degelijk gediscrimineerd werd. En soms is het nodig dat iemand met veel invloed een maatschappelijk probleem aankaart, opdat ook de onbekenden met hetzelfde probleem in de toekomst sterker zullen staan.
Zulke dure tassen zouden niet eens moeten bestaan, wat een onzin vind ik dat toch. Maar verder, wel discriminerend ja. Een blunder van de verkoopster, zal de baas niet blij mee zijn.
Ik hoorde op TV dat Oprah in Zwitserland niet werd uitgezonden, dus dat ze Oprah waarschijnlijk idd niet herkende. Maar dat maakt het alleen maar waarschijnlijker dat het wel discriminatie is, want wie zou dat nou ooit doen bij Oprah als je haar herkende? Dan moet je wel heel erg dom zijn. Eigenaresse zegt trouwens dat de medewerkster niet goed Engels spreekt en dat het verkeerd begrepen is (ahuh). Ik vind het wel goed dat dit nu bij oprah gebeurt en zo onder de aandacht komt, want het gebeurt namelijk nog veel vaker bij gewone mensen en idd dan besteedt niemand er aandacht aan.
Als ze make-up loos ging winkelen kan ik me voorstellen dat ze niet herkend is Zelfs ik zou haar zo straal voorbij lopen en zeker niet denken dat ze ruim 2 miljard op haar bankrekening heeft staan
In het echt is ze onherkenbaar en lijkt niet eens op de Oprah van tv of plaatjes. Als ze dus zonder drukke ochtend met make up en stijltang ziet ze er inderdaad niet uit als een rijke vrouw maar eerder als een door snee vrouw zoals jij en ik. Discriminatie nee, foute inschatting ja. Ik denk dat als er een blanke vrouw had binnen gelopen met een normaal uiterlijk ze ook had geweigerd.
Je kunt niet altijd aan iemands uiterlijk zien hoe vermogend het persoon is. Een kennis van me is een beroemde kunstenaar, heeft een paar miljoen aan vermogen, maar als je hem tegenkomt zou je denken dat ie een zwerver is met anorexia.
Het gebeurt inderdaad nog veel te vaak..Helaas. Kijk nu even naar Rusland, wat zij met homo's doen. Dat is dan geen rassenkwestie, maar is net zo goed een vreselijke vorm van discriminatie en de hele wereld laat het maar gewoon gebeuren.
Bah, kakverkopers die alleen aan mensen willen verkopen die er chique en deftig (en zelfs arrogant) bij lopen. Ik had gezegd: "Duw die tas waar de zon niet komt." En dat voor een land als Zwitserland, daar wordt behoorlijk gediscrimineerd blijkt :x
Volgens mij gebeurd dat nog op heel veel plekken hoor, ook hier in Nederland, dat mensen op hun uiterlijk worden beoordeeld. Mijn ex heeft een zwak voor design en vind het dan ook leuk om dat te bekijken in winkels, ik ging dan ook weleens mee. Nu loopt hij regelmatig in skate-kleding in ikzelf ben ook niet altijd tiptop gekleed. Nou, je wordt dan haast de winkel uitgekeken hoor. Zo stom vond ik dat, net alsof ze aan je uiterlijk kunnen zien wat er op je bankrekening heb staat. Maar goed, hebben we niet allemaal weleens dat we mensen op het uiterlijk/levensstijl beoordelen...
Tja...ik vind het wel aannemelijk dat discriminatie een rol heeft gespeeld. Misschien niet om haar huidskleur maar omdat ze er "arm"zou hebben uitgezien. Oud geld ziet er trouwens vaak minder goed uit dan nieuw geld.
In Nederland ook genoeg winkels waar men je met de nek aankijkt inderdaad. Loop daar ook gewoon niet naar binnen.