Nexium 1 of 2 maal daags

Discussie in 'Voeding' gestart door Ilmi, 8 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Wie heeft ervaring met 1 of 2 maal daags Nexium?
    Ons dochtertje van 9 weken krijgt nu een half zakje voor de voeding van 11:00 uur (maken een hele aan en dan de helft daarvan geven). Maar we merken dat de nacht fles en de fles van 07:00 uur weer onrustig worden, ook weer hazenslaapjes door zure? oprispingen? Het ging eindelijk wat beter. Ik weet dat het 12 uur werkt, maar de kinderarts zei dat we eerst 1 maal daags een half zakje moesten proberen. Ze weegt bijna 5 kg. Wie heeft ervaring hiermee
     
  2. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Niemand?
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.571
    4.144
    113
    noord holland
    Ik niet. Toch lijkt het me logisch dat, wanneer iets 12 uur werkt, je dat twee keer in 24u geeft wanneer de reden ook in die overige 12 uur geldt. In het geval je dit eerst moest proberen, zou ik nu aangeven dat je het geprobeerd hebt en merkt dat t die eerste 12 uur zijn werk doet en de tweede 12 uur niet. Met de vraag dat je het graag 2 x wil geven en of diegene daar akkoord mee is?
     
    Ilmi vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.558
    5.654
    113
    Vrouw
    Wij gaven 2 x per dag…
     
    Ilmi vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.315
    14.550
    113
    Hier 1x per dag (volgens mij, man weet t ook niet zeker meer). Zeker weten in de avond, misschien ook in de ochtend (daar twijfelen we over).

    Maar R was toen bijna bij de hapjes en overdag kon ik m nog wel comfortabel krijgen maar zn nachtrust ging er aan.

    Alleen de originele werkte trouwens. We kregen 1x t alternatief mee zonder melding (lijkt verdraaide veel op de Nexium ook qua verpakking!!!) maar die deed werkelijk geen ene bal. Had m net zo goed niks kunnen geven. Waar hij eerst prima content was, was t gelijk al gedonder.

    Ben toen nog de vuilnisbak in gedoken om de oude verpakking er uit te vissen en kwam er toen achter dat we een andere hadden. Bijna identiek van stoffen tot verpakking aan toe, kennelijk toch anders.
     
    Ilmi vindt dit leuk.
  6. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Hier wel de originele Nexium, direct even gekeken haha. We merken ook echt verschil met en zonder, het was krijsen (ook aan de fles) en toen niet meer, maar de onrust lijkt nu toch terug te komen na een x aantal uren. En aan de fles weer wat onrust. Ze krijgt ook Neocate ivm koemelkallergie.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.315
    14.550
    113
    Ja dat patroon herken je uit duizenden, daarom ging ik ook dumpster diven want ik meende "iets" te hebben gezien aan die verpakking maar zo helder ben je ook niet meer met een refluxer/krampganger na zoveel weken.

    Ik denk dat je dan echt 2x per dag moet gaan doen en dan allicht per keer iets lager, maar dat kan de KA je beter adviseren.

    Altijd een feestje als je met hapjes kan beginnen, wordt het weer een stapje behapbaarder.

    (Zolang we hier dan maar de wortel en doperwt, peer en appel oversloegen want dat was gelijk instant zuuraanval. Tegen de tijd dat je zo ver bent: 2x groente op een dag is ook geen issue, fruit is optioneel daar wennen ze toch wel aan. Dus loop jezelf niet vast in groente én fruit op een dag in t begin. UITEINDELIJK is andere groentes en fruit ook geen probleem, maar dat is gewoon rustig aan proberen eens in de zoveel tijd)
     
    Ilmi vindt dit leuk.
  8. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.808
    7.961
    113
    Ik moest even denken maar wij gaven trouwens maar 1x per dag een half zakje! Hij was 8 weken toen we daar mee begonnen, tot hij 9 maanden was ongeveer. In een spuitje tijdens de fles.
    De andere helft moesten we weggooien, we maakten een heel zakje klaar in het spuitje en spoten de helft ervan in zijn mond. Op advies ziekenhuis.
     
  9. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.808
    7.961
    113
    Wij zijn van in de ochtend geven naar 18.30u geven gegaan lees ik terug, dat werkte veel beter. Het was ook de originele nexium.
     
    Ilmi vindt dit leuk.
  10. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Fijne reacties allemaal! Ik heb zojuist het ziekenhuis gebeld en gevraagd of onze kinderarts mij vandaag terug kan bellen. Vanochtend (na 22 uur laatste dosis Nexium), veel oprispingen en zuur kijken. Ik weet genoeg.
    Ze is nu 10 weken en 4700 gram. Heb altijd het idee dat artsen lager gaan zitten dan nodig. Ons dochtertje heeft het echt extreem, 3 ziekenhuisopnames waarvan de laatste keer eerst ambulance voor de deur ivm verslikincident. Ze krijgt ook Neocate i.v.m. kmea. Indikken mee gestopt, mocht ook niet van de KA i.c.m. de medicijnen en het werkte hier averechts (extreme krampen, spenen die vast liepen dus frustratie).
    We waren wel wat gewend van ons zoontje (had ook kmea + verborgen reflux, uren krijsen), maar dit is next level.
    Osteopaat etc. geweest. @Averlhach kan jij mij nog helpen wat betreft de Nexium?
    We maken heel zakje aan, geven de helft en laten de korrels heel bij het roeren.
    1 of 2 maal daags effectiever? Omdat het 12 uur zou werken volgens de bijsluiter en wat voor dosis werd er in het verleden geadviseerd?
     

Deel Deze Pagina