Nexium bij reflux

Discussion in 'Flesvoeding' started by WitteN, Oct 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WitteN

WitteN Niet meer actief

Hoi,
    Wij hebben net Nexium voorgeschreven gekregen ivm verborgen reflux. Ik lees dat veel mensen hier ervaring mee hebben, maar tot mijn schrik staat in de bijsluiter dat het wordt afgeraden bij kinderen jonger dan een jaar.. De dosering voor mijn zoontje is 5 Mg per dag.

De arts gaf aan dit bij zijn melk te doen, verspreid over verschillende voedingen. Aangezien hij een half sachet per dag moet, lijkt me dit heel onpraktisch. Hoe gaven jullie het aan jullie kindje? In een keer of in delen? En apart of bij de voeding?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Er zijn meer baby die nexium krijgen.

Het advies bij nexium is om het een half uur voor een voeding, bij voorkeur op een lege maag te geven. Nu is dat bij babys vrijwel onmogelijk of je moet een half uur met een krijsend kind, van de honger, lopen.
    Ik gaf het altijd voor de eerste ochtend fles. Ik maakte een heel zakje klaar met 15 ml water. Roeren, even laten staan, 7,5 ml opzuigen met een spuitje en dit rustig in de mond leeg spuiten of later zoog hij het zelf op.
    Dan erna de fles geven.

Waarom heel zakje klaar maken terwijl je de helft gebruikt?
    Nexium bestaat uit meerdere verschillende korreltjes die gezamelijk zijn werk doen. 5mg afmeten is onmogelijk.

In de fles zelf zou ik niet doen, omdat je dan nooit weet of dit echt binnen komt.
    In meerdere delen overdag is ook wat onlogisch, gezien het al vrij weinig is.

Share This Page