Nexium bij reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 1 jul 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Tsja, ik gooide niet elke dag een half zakje weg van dit dure medicijn, zonde.
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik geef liever de juiste hoeveelheid van het medicijn waar toch ook op lange termijn mogelijke bijwerkingen zijn voor mijn, toen, jonge baby.
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Duurde een paar dagen voordat het werkte. Ik had een flinke baby en mocht een heel zakje per dag geven.

    De eerste keer zelf betaald, en bij het herhaalrecept gevraagd of ze er chronisch gebuik op wilden zetten, toen werd het wel vergoed.

    Je zou bij je apotheek ook andere maten spuitjes kunnen halen. Horen ze er gratis bij te verstrekken als je verteld dat het voor de eerder geleverde nexium is.

    sterkte!
     
  4. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Na een paar dagen al? Dat is echt al heel snel. Wij zijn er vrijdag mee begonnen en zien nog geen resultaat. Onze baby weegt ongeveer 6000 gram denk ik. Hoeveel woog die van jullie destijds? Wij mogen namelijk maar half zakje per dag geven.

    Zou wel fijn zijn als het vergoed word alhoewel ik me afvraag of de apotheek er zelf zomaar chronisch op mag zetten zonder dat dat vanuit de huisarts gezegd wordt. Maar lijkt mij dat het bijna altijd sowieso wel maanden gegeven moet worden. Ik heb het geld er natuurlijk graag voor over maar als het vergoed word is het natuurlijk nog fijner haha.

    Ik heb de apotheker gebeld en nexium mag gewoon gemengd worden met de melk. Dat is uiteindelijk het aller gemakkelijkst ipv moeilijk doen met spenen of spuitjes :)
     
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    mijn baby groeide op +1,5 toen qua gewicht en lengte. En het was voorgeschreven door een kinderarts, en dat was idd het dubbele van wat de huisarts kon betekenen.
    We hebben het uiteindelijk gegeven tot 9maanden, maar dit was veel te lang.

    Ik meende dat er iets was tegen het tegelijk doen met melk maar misschien kan een van de andere dames er iets over zeggen, wanti k weet het niet meer precies. ik weet wel dat ik het daarom altijd los gaf...

    Door de fles melk was hier sowieso geen succes, omdat de korreltjes nexium de flesspeen blokkeerde en hij er dan niets uit kreeg (of hij kon niet hard genoeg zuigen).
     
  6. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Ons zoontje kreeg ook exact de helft. De andere helft kreeg hij de volgende dag. Waarom impliceer je dat wij niet de juiste hoeveelheid gaven?
     
  7. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Oke lastig ik hoop toch dat apotheker wel weet wat juist is en dat we het gewoon in melk kunnen doen.
    Ja klopt door speen lukt niet daar is die substantie te dik voor. Door 123 speen lukte wel. Maar toch vond ik dat nog best een geknoei en gedoe. Daarom was ik al blij dat het in de melk mocht haha. Misschien dat ik het voor de zekerheid ook nog eens aan de huisarts vraag :p
     
  8. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je het in de melk doet doe je er verstandig aan dit in bijvoorbeeld 30 cc te doen en daarna dezelfde fles te gebruiken voor het restant.

    Als je het uit een glas drinkt is het advies om erna nog wat water in een glas te doen en dat ook op te drinken zodat je alles binnen krijgt.
    Als je het in een volle fles doet weet je niet of alle medicatie binnen is gekomen en daarnaast is de kans groot dat de resten aan de fles blijven plakken.
     
  9. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb je alle soorten korreltjes gesorteerd en afgewogen en de helft gegeven?
     
  10. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    In dat geval zou ik na de 30 cc ons zoontje weer neer moeten leggen om melk over te gaan gieten. Dat is geen optie want ik kan hem dus echt niet neerleggen. Nu maak ik een flese melk. Giet het in 2 flesjes. 1 kleintje waar het medicijn 1 gaat en 1 met de overige melk.
    Ik denk dat hetgeen achter zou blijven ook zo weinig is dat dat niet het verschil zal maken. Anders zou de apotheker de huisarts en kinderarts dit advies ook wel geven denk ik :)
     
  11. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #31 Averlhach, 4 jul 2017
    Laatst bewerkt: 4 jul 2017
    De artsen gaan uit van extra uitleg door de apotheker. Ik heb ook maar weinig artsen meer uitleg horen geven dan "2x daags half zakje geven" of "zoveel keer zoveel geven per dag".
    En een apotheker hoort zoiets uit te leggen, maar is het misschien vergeten. Of ging ervanuit dat je het uit een spuitje ging geven, zoals veel mensen doen en jij ook geprobeerd hebt.

    7,5 ml is erg weinig. Als er dan ook nog medicatie achterblijft is de kans groter dat het niet voldoende kan werken.
    Als er wat melk overblijft in de fles blijft er dus ook medicatie achter, heb je daar stil bij gestaan?

    Je wilt heel graag dat dit middel gaat werken, logisch. Liever gisteren dan vandaag, logisch. Maar waarom dan eigenwijs willen zijn in de manier van geven?
    Straks word er geroepen "nexium werkt niet" terwijl de manier van toedienen niet optimaal was.

    Er zijn trouwens ook medicijnflesjes.
     

Deel Deze Pagina