nexium door fles met nutriton?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dianne, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Hoi dames,

De titel zegt het eigenlijk al, mag de nexium door de fles als daar ook nutriton in zit? Er blijft na elke voeding een dikke laag schuim staan dus vraag ik me af of de nexium door de fles kan.

Ik heb geprobeerd het met een spuitje van 5 ml toe te dienen. Dit wou niet omdat de medijnen te dik blijven. Bovendien spuugd hij de helft uit als ik het via het spuitje doe.

Alle tips zijn welkom.

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik neem aan dat je Nexium als granulaat hebt? Heb je dit als eerste medicijn gehad of is er bv al wat anders geprobeerd (ranitidine/zantac)? Nexium staat eigenlijk niet geregistreerd voor kindjes jonger dan 1 jaar.

Ik denk dat het granulaat geven door een flessenspeen niet gaat werken omdat het speentje dan verstopt raakt. Voor zover ik weet mag je het wel mengen met melkprodukten. Heb je al geprobeerd van een lepeltje? Julie kreeg als heel klein ukkie haar Sab simplex druppeltje van een lepeltje, dat ging bij haar goed.

Anders zou ik je apotheek eens bellen voor advies, die weten er vast meer van en hebben misschien nog handige tips.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik heb ergens gehoord dat je nexium niet tegelijk met melk moet geven. Nexium hoort eigenlijk op een lege maag gegeven te worden, zodat het een beschermingslaag vormt in de maag.

Wij gebruiken medicijnenflesje van Nuby (gewoon bij de drogist te halen). Dat ding is echt IDEAAL! Heeft een iets groter gaatje dan een gewone fles en past 20cc in. Ik spuit de medicijn (na het indikken) in het flesje en daar drinkt mijn zoontje het met gemak eruit.

Let ook op dat nexium niet TE dik wordt, het moet niet op pudding gaan lijken. In de gebr.aanwijzing staat 2-3min wachten, 2min is meer dan genoeg, dan is het ook drinkbaar.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Wij mochten het niet door de fles doen, omdat het om een lege maag moet en er altijd wel wat voeding achterbleef. Daarom geven we het via een spuitje.
    Eerst doen we wat water in een pillenbekertje en dan de zakjes Nexium er door. Dan is het niet te dik om op te zuigen. Probeer hem anders een kleine beetjes aan te bieden zodat hij het rustig kan doorslikken.

Lotte

5. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    adi: drinkt jou zoontje het zo op uit het flesje? Het proeft niet vies?

Is er ook nog een specifiek dag deel dat jullie het geven? Want een lege maag is wel moeilijk als ze om de vier uren komen voor een flesje.

6. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje is er dol op hahaha. Maar ik heb het ook geproefd en vies vind ik het niet.
    Ik geef het altijd 's avonds net voor de fles. Want dan weet je zeker dat ze een lege maag hebben.

7. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    tnks adie, dan probeer ik het eerst even te geven met een ander flesjes vlak voor de voeding.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het granulaat gaat niet door een flessenspeen.
    Heb je al eens geprobeerd het gewoon van een lepeltje te geven?

9. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    appart in een fles ging een keer goed, gister was het een drama om het er in te krijgen en was een dikke knoel boel volgens mij heeft ie niets binnen gekregen. Ik heb vanmorgen dus weer gemengt met wat voeding. Ik krijg het er op geen andere manier er in hij spuugd het gewoon weer uit.

Heeft iemand trouwen enige idee wanneer het gaat werken? het is hier nog steeds een drama, gelukkig morgen weer naar de ka.

10. adi

adi Niet meer actief

Jawel hoor! Als je het cf aanwijzingen precies 2 min laat staan is het echt geen dukke brei of pudding geworden.
    Mijn kinderen drinken het al maanden op uit een medicijnenflesje.

Tegelijk met voeding zou ik het echt niet geven, weet niet of het dan werkt. Hier in de apotheek raden ze om Nexium op lege maag te geven, anders werkt het niet optimaal.

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heb hier vanmiddag toch ook nog even de apotheek gebeld en die geeft aan dat het wel in fles mocht :S. Gelukkig morgen naar de ka en dan zal ik nog eens vragen. Ik krijg het op geen mogelijkheid in.

Adi: Hoelang duurde het voordat het hielp bij jou kids?

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar het gat in de speen van een medicijnflesje is groter!

Ik zou het ook niet mengen met voeding, of ik zou eerst 30/3 voeding met het medicijn geven en dan pas de rest van de voeding in een andere fles erna. Anders weet je niet of je kind de dosis binnenkrijgt.

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

nexium mag echt niet gemengd worden met melk. Niet alle kinderartsen weten dat (helaas). Het sophia kinderhuis weet het wel. Nexium goed oplossen in een laagje water en dan in een flesje geven gaat heel goed (hier ging 't goed), als het nog korreltjes zijn ben je te vroeg.

groet
    Amber

14. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad, onze KA heeft het ook nadrukkelijk zo verteld. Ik heb ooit van een dokter te horen gekregen dat ik zelfs ijzerdrankje met de melk mag geven, ja sorry hoor... maar wie is dan de leek?

En Dirksmama, dan koopt ze toch een medicijnenflesje en is het hele probleem opgelost? Hier lukt het overigens ook uit een gewone flessenspeen, nooit problemen mee gehad.

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hier ook gewone flessenspeen. In speen doen, snel flesje erop draaien en geven alsof je flesje geeft. Mijn mannetje dronk het altijd meteen helemaal op. (veel beter dan die Zantac, die had minder goed resultaat en leverde reacties van afkeer op, arm kind..) Na 15 tot 30 minuten gaf ik de gewone fles.

(hee Adi, een drieling,wat mooi..)

Deel Deze Pagina