de smaak van pepti

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annemarie76, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    De vpk op t cb heeft al een keer gezegd dat pepti niet echt lekker is en ik denk dat Gijs dat nu ook vind..

Een drama die flessen.. vanmorgen ( na een hele nacht slapen) 10 cc gedronken ( van 180+6) van de rest pap gemaakt, van bambix groei-ontbijt en scheutje roosvicee.. Daar 50 gram van gehad.. Rond 8 uur weer op bed en net, 9.30 er af..

Toen heeft Gijs nog een 100 gram van die pap gehad.. en wilde echt niet meer hebben

Zo gaat t met alle flessen.. als hij er 50 cc zo van drinkt is t veel.. de rest maken we pap van en soms gaat t helemaal op, maar meestal blijft er over..

Wie herkent t smaak=probleem van de pepti en hoe heb jij dat opgelost/ weten te omzeilen..
    Omdat ik sterk twijfel dat Gijs kma heeft ( hij krijgt als toetje van die kinderkwark van Lidl en daar komt geen reactie op) zit ik te denken of we soms maar weer naar een HA-voeding over moeten, in de hoop dat dat beter smaakt en hij dat "normaal" wil drinken.. ( een evt. overstap op een andere voeding doe ik niet op eigen houtje, maar dan wel na overleg met cb, waar we a.s. dinsdag heen kunnen)

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    #2 Annemarie76, 15 apr 2010
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
    Is Gijs de enige Pepti drinker die t zo slecht wil hebben??

Toch maar ff contact met de vpk van CB... Zij kent Gijs ( een beetje...;)).. ben benieuwd waar zij mee "op de proppen" komt

Vandaag 2 keer pap gemaakt, van 150+5, 2 bekertjes van 200 gram.. van de eerste vanmorgen zo'n 100 gram op en zo net 80 gram... Als je dat om zou rekenen naar puur melk..... heel weinig..
    Ik ben bang dat Gijs zo te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.. die niet meteen "schade" aanrichten, maar misschien op langere termijn wel gemist worden in zn ontwikkeling.. Het advies op t pak van 3 keer 180+6 zal niet voor jan doedel zijn ...

Kleine mensjes , kleine zorgen.. Grote mensen, grote zorgen...

3. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ik herken het niet, mijn zoontje drinkt elke voeding zonder problemen.. maar dat is dan ook een enorm hongerlapje!
    als je zelf al zegt dat hij op de kwark van lidl niet reageert miss een idee om te proberen gewone flesvoeding te geven, miss is hij er al overheen gegroeit??!

ik weet trouwens uit ervaring (werk op kdv) dat sommige kindjes op een gegeven moment gewoon de fles zat zijn.. maar 8 maannden is wel een beetje vroeg..

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb contact gehad met t CB.. We kunnen een ander voeding ( HA) gaan proberen.. Ook ( voor puur vochtinname) yoghurt verdund met water ( soort yoghidrink) en verder maar "uitvogelen" wat meneer lekker vind en hoe ( tuitbeker/gewone beker)..

zonder een flesvoeding kan hij idd. nog niet, daar is Gijs nog te jong voor..

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter ging van bv over op friso allergycare en dat was echt een ramp, die smaak is ook heel vies.

Het heeft echt wel een tijdje geduurd voordat ze het dronk, mengen had geen zin (bv en kv), met een paar druppeltjes diksap ging het steeds beter.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Onze kinderarts zei dat kindjes die ernstige KMA hebben de voeding juist vaak naar binnen slurpen (uitzondering zoals bij Umm daargelaten natuurlijk) zoals bij Finn echt het geval was! Ineens werd hij gulzig en wilde alleen maar meeeeeeeeeer! (kan het me niet voorstellen..goor spul)
    Ze snappen dan instinctief dat het goed voor ze is.

Misschien werkt het dus ook andersom...als ze het niet nodig hebben moeten ze het niet! Omdat je zelf zegt dat je twijfelt..

Succes met uitproberen! Ik hoop dat er geen reactie komt!

7. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ja bij Bo idd ook, die slurpt de fles naar binnen en is boos als het op is. Terwijl zijn moeder met opgetrokken neus dat spul klaar maakt bleh!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer zijn jullie destijds begonnen met pepti/allergycare/nutramigen?
    Mijn dochter was destijds bijna 5 maanden, misschien dat dat er iets mee te maken heeft gehad?

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook geen problemen gehad met de overstap naar de pepti, ze was toen 8 weken, ik vind eerlijk gezegd de smaak van de pepti nog wel meevallen, 7 jaar geleden(oudste dochter) was de smaak een stuk smeriger;)

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft Allergy Care van Friso en die is ook nog goorder dan de pepti!

@Umm..Finn was 3,5 maand dus dat kan wel schelen ja!
    Als ze jonger zijn zijn ze nog niet zo erg gewend aan dat lekkere smaakje! Bij 5 maanden natuurlijk al veel meer!

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij zijn met pepti begonnen toen Gijs een maand of 3 was, later weer terug op extra care en voor kerst zijn we weer op pepti over gegaan.. tot heden..

ik vond nog 2 proefzakjes van Nestlé NAN h.a. dat ging gisteravond goed, er was nog 60 cc over, daar wat pap van gemaakt, vanmorgen nog 140 over en daar pap van gemaakt, schoon op...
    Ik denk dat ik vandaag ga proberen een pap NAN te bezetten...

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier drinkt ze het met veel plezier, en word helemaal nijdig als ze niet snel genoeg naar haar zin de fles krijgt. Ik heb het zelf ook geproefd en vind het niet vies smaken.

Ik vond de hypoallergene voeding een stuk smeriger.

Joënna zit nu een kleine week op Pepti.

13. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    Bo was idd ook 2 maanden toen we naar de pepti gingen, daarna naar de nutramigen en nu neocate, met geen van ce voedingen heeft hij problemen!
    fijn dat het met die NAN goed ging?!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij kunnen iets niet lekker vinden smaken of ruiken (ik vind het eerlijk gezegd niet zo gepast om iets dat een levensbehoefte van je kind is 'smerig' of 'goor' te noemen), maar voor de meeste babies maakt de smaak niet zo uit: het is voeding die ze nodig hebben om te groeien.
    Daarnaast, met een flessenspeen kan een kind de voeding niet ruiken en ook nauwelijk proeven omdat de melk als de speen goed diep in de mond zit vrijwel direct in de keel terechtkomt, waar weinig smaakpapillen zitten.

Met pap van een lepel gaan geur en smaak natuurlijk wel een rol spelen.

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier drinkt de kleine de peptie ook super goed, overgestapt erop toen die een week of 7 was.

overgens vind het allemaal niet zo lekker ruiken, peptie nu niet speciaal viezer. kleine doet het er goed op, en dat is voor mij het belangrijkste.

16. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Wij gingen hier in week 3 op pepti over toen nutramigen en nu neocate maar nooit iets gemerkt dat hij het vies vind

17. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs vondde smaak eerst ook niet vies, en misschien is dat eigenlijk t probleem ook wel niet.. maar sinds meneer eten van een lepeltje ontdekt heeft is de fles niet zo interessant meer... dus houdt t vaak bij een paar slokken drinken wel op en verdwijnt de rest van de melk als pap in zn lijfje..

Deel Deze Pagina